Citat:
Ursprungligen postat av
FloydP
Okej, här kommer endast för dej Punkliv, en kort rapport från träningen!
Missade första 10 minutrarna eftersom träningen i sista stund flyttades från Söderstadion till Skarpnäck, där regnet öste ner och kylan var påtaglig. Anledningen till flytten var just regnet, som inte är bra för Söderstadions naturgräs. På plats var kanske 40-50 Hammarbygalningar som dels ville kolla in Luke Rodgers men också ta ett riktigt snack med Gustaf Grauers och Henirk Kindlund (vd) som var på plats och ställdes till svars av Bajengrabbarna för de sportsliga misslyckandena. Mest kritik riktades mot Gregg vars kompetens ifrågasattes och de flesta som var på plats höll nog med i att hans tid som Hammarbytränare borde vara förbi. Samtalstonen var i alla fall god och stämningen inte alls hotfull (även om GG och HK säkert kände sig pressade).
Själva träningen bestod av i alla fall 3 moment som pågick samtidigt på planen. Dels en uppbyggnadsövning med avslut på mål (som Gregg höll i), smålagsspel (som jag tror Banda höll i) och en ren avslutsövning. Intensiteten var hög och stämningen munter, kanske muntrare än vad den borde vara i en av de absolut sämsta perioder i Hammarby Fotbolls historia. Jag kan tycka att det var lite väl mycket "flabb" från vissa spelare, framförallt Sinan Ayranci och Castro.
Det var kul att se Max. Han verkade glad och är en ledarfigur med sitt lugn och sin rutin. Också Guldborg är en ledare på plan; han pratar mycket och uppmuntrar sina lagkamrater (speciellt Billy fick mycket pepp).
Luke Rodgers då? Han såg väldigt bra ut! Han såg ut som en bra och tung "straffområds-forward" med okej sinne för mål. Hans avslut var mycket mer distinkta och självsäkra än Billys och gjorde kanske 3 eller 4 gånger så många mål som Sinan. Svårt att säga hur bra han är, men en klar startspelare bredvid Sundin är han alla gånger. Sunding och Kennedy och säkert någon till var skadade och medverkade inte.
Amerikanerna var inte mycket att hurra för. Forwarden Charlie Rugg såg okej ut och hade vissa riktig fina sekvenser, men knappast någon som går rakt in i startelvan, även om han kanske såg lite vassare ut än Billy. Billy, vars avslut var direkt dåliga idag, visade dock en del gode target-egenskaper.
Tror också en viss Sonko från Värmdö var med och tränade. Han visade inte många bra egenskaper.
Rent generellt såg våra talanger bättre ut än amerikanerna. Viktor Nordin visade god teknik och slog en del smarta och snabba passningar i smålagsspelet och Robin Tranberg spelade med stor pondus och slog många fina crosspassningar. Fattar inte varför de inte får mer speltid...
Vill bara avsluta med att Hammarbytruppen är väldigt stor, ca 30 man. Det var väldigt mycket spelare på plan (trots skador som sagt) och det såg stundtals lite rörigt ut. Jag undrar om det inte vore smartare att banta truppen till typ 25 spelare?
Jag tackar och bockar
FloydP!
Bra att de blev ifrågasatta och fick kritik, och att tonen inte var våldsam är även det bra.
Fast det är inte bara negativt att de är muntra, lite positivitet är alltid bra. Fast de måste ju självklart inse att de måste fokusera mer.
Max och Tuborg är jäkligt bra spelare faktiskt, Billy kan dock kickas. Fy fan vad dålig han är.
Fan vad skönt att han inte var en katastrof! Nu blev jag glad, det är bara att hoppas på att han inte floppar nu när han kommit hit. Jag hoppas att Sundin och Kennedy repar sig och kan vara med mot ÖIS.
Ungefär som jag trodde att det skulle se ut då.
Nordin och Tranberg borde definitivt få mer speltid. Om allt går som det ska kan de utvecklas till riktigt bra spelare och vara viktiga för Bajen.
Jag håller med dig även om truppen, fast det finns ju positiva sidor med en riktigt stor trupp också.