2013-07-10, 23:06
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbesthlm
Härligt, bra rapport. Vet du om nån annan öppen träning är bokad på sös?

Edit:
Jo du har helt rätt. Har inte sån jävla koll på våra unga led förutom dom som fått lira lite i a-laget då och då. Men t ex Linkan och Nordin håller inte än tycker jag, Tranberg kanske skulle kunna passa in centralt istället för Baggio/Besara. Besara som fö varit en riktig besvikelse, han är ju bra egentligen men inte hos oss än så länge..
Tror alla träningar är på Söderstadion nu för tiden. Bajen Fans Sköndal brukar ha koll på träningstiderna, kolla deras blogg.

Här är veckans tider: bfskondal.blogspot.se/2013/07/veckans-traningsschema.html?m=1

Fridens
Citera
2013-07-10, 23:24
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Okej, här kommer endast för dej Punkliv, en kort rapport från träningen!

Missade första 10 minutrarna eftersom träningen i sista stund flyttades från Söderstadion till Skarpnäck, där regnet öste ner och kylan var påtaglig. Anledningen till flytten var just regnet, som inte är bra för Söderstadions naturgräs. På plats var kanske 40-50 Hammarbygalningar som dels ville kolla in Luke Rodgers men också ta ett riktigt snack med Gustaf Grauers och Henirk Kindlund (vd) som var på plats och ställdes till svars av Bajengrabbarna för de sportsliga misslyckandena. Mest kritik riktades mot Gregg vars kompetens ifrågasattes och de flesta som var på plats höll nog med i att hans tid som Hammarbytränare borde vara förbi. Samtalstonen var i alla fall god och stämningen inte alls hotfull (även om GG och HK säkert kände sig pressade).

Själva träningen bestod av i alla fall 3 moment som pågick samtidigt på planen. Dels en uppbyggnadsövning med avslut på mål (som Gregg höll i), smålagsspel (som jag tror Banda höll i) och en ren avslutsövning. Intensiteten var hög och stämningen munter, kanske muntrare än vad den borde vara i en av de absolut sämsta perioder i Hammarby Fotbolls historia. Jag kan tycka att det var lite väl mycket "flabb" från vissa spelare, framförallt Sinan Ayranci och Castro.

Det var kul att se Max. Han verkade glad och är en ledarfigur med sitt lugn och sin rutin. Också Guldborg är en ledare på plan; han pratar mycket och uppmuntrar sina lagkamrater (speciellt Billy fick mycket pepp).

Luke Rodgers då? Han såg väldigt bra ut! Han såg ut som en bra och tung "straffområds-forward" med okej sinne för mål. Hans avslut var mycket mer distinkta och självsäkra än Billys och gjorde kanske 3 eller 4 gånger så många mål som Sinan. Svårt att säga hur bra han är, men en klar startspelare bredvid Sundin är han alla gånger. Sunding och Kennedy och säkert någon till var skadade och medverkade inte.

Amerikanerna var inte mycket att hurra för. Forwarden Charlie Rugg såg okej ut och hade vissa riktig fina sekvenser, men knappast någon som går rakt in i startelvan, även om han kanske såg lite vassare ut än Billy. Billy, vars avslut var direkt dåliga idag, visade dock en del gode target-egenskaper.

Tror också en viss Sonko från Värmdö var med och tränade. Han visade inte många bra egenskaper.

Rent generellt såg våra talanger bättre ut än amerikanerna. Viktor Nordin visade god teknik och slog en del smarta och snabba passningar i smålagsspelet och Robin Tranberg spelade med stor pondus och slog många fina crosspassningar. Fattar inte varför de inte får mer speltid...

Vill bara avsluta med att Hammarbytruppen är väldigt stor, ca 30 man. Det var väldigt mycket spelare på plan (trots skador som sagt) och det såg stundtals lite rörigt ut. Jag undrar om det inte vore smartare att banta truppen till typ 25 spelare?

Jag tackar och bockar FloydP!

Bra att de blev ifrågasatta och fick kritik, och att tonen inte var våldsam är även det bra.

Fast det är inte bara negativt att de är muntra, lite positivitet är alltid bra. Fast de måste ju självklart inse att de måste fokusera mer.

Max och Tuborg är jäkligt bra spelare faktiskt, Billy kan dock kickas. Fy fan vad dålig han är.

Fan vad skönt att han inte var en katastrof! Nu blev jag glad, det är bara att hoppas på att han inte floppar nu när han kommit hit. Jag hoppas att Sundin och Kennedy repar sig och kan vara med mot ÖIS.

Ungefär som jag trodde att det skulle se ut då.

Nordin och Tranberg borde definitivt få mer speltid. Om allt går som det ska kan de utvecklas till riktigt bra spelare och vara viktiga för Bajen.

Jag håller med dig även om truppen, fast det finns ju positiva sidor med en riktigt stor trupp också.
Senast redigerad av Punkliv 2013-07-10 kl. 23:28.
Citera
2013-07-14, 02:48
Medlem
Desmoronys avatar
Nu har en gammal bandynörd beställt 4 biljetter till familjen (1200kr) mot ÖIS. Ska bli jävligt kul fast jag mest längtar efter is på Zinken o att få se Svenska Mästarna igen.
Citera
2013-07-15, 17:32
Medlem
Punklivs avatar
http://www.hammarbyfotboll.se/Article.aspx?id=6b473540-324c-4286-9a0e-1263cb170363 Sinan Ayranci lånas ut till ÖFK. Bra att han får lite speltid.
Citera
2013-07-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
http://www.hammarbyfotboll.se/Article.aspx?id=6b473540-324c-4286-9a0e-1263cb170363 Sinan Ayranci lånas ut till ÖFK. Bra att han får lite speltid.

Och han är en spelare som vi i ÖFK behöver. Vi har varit i behov av en stor stark anfallare eftersom vår ordinarie missar hela säsongen. I sina bästa stunder är han väl en riktigt bra anfallare va?
Citera
2013-07-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlattrick
Och han är en spelare som vi i ÖFK behöver. Vi har varit i behov av en stor stark anfallare eftersom vår ordinarie missar hela säsongen. I sina bästa stunder är han väl en riktigt bra anfallare va?
Sinan gjorde det rätt bra 2011 tills han blev skadad. Efter att Gregg kom in i bilden verkar allt ha gått utför och han har allra mest hängt med huvudet de gånger jag har sett honom på en fotbollsplan. Han säger t.e.x till Fotbollskanalen i en liten artikel idag att han det senaste året "mest fått titta på" vilket inte är så konstigt med tanke på hur pass dåligt han har presterat på sistone.

Sinan är en fin kille med hjärtat på rätt ställe, därför hoppas jag att han får någon sorts nytändning och kommer tillbaka starkare än någonsin till nästa säsong.
Citera
2013-07-15, 20:06
Medlem
Punklivs avatar
Tiddlywank beskriver väldigt bra hur det står till med Sinan.

Att han kommer tillbaka i bra form nästa säsong vore underbart. Bara att hålla tummarna!
Citera
2013-07-16, 16:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:

Skulle inte förvåna mig om han börjar ösa in mål för Östersund...
Citera
2013-07-16, 16:39
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Sinan gjorde det rätt bra 2011 tills han blev skadad. Efter att Gregg kom in i bilden verkar allt ha gått utför och han har allra mest hängt med huvudet de gånger jag har sett honom på en fotbollsplan. Han säger t.e.x till Fotbollskanalen i en liten artikel idag att han det senaste året "mest fått titta på" vilket inte är så konstigt med tanke på hur pass dåligt han har presterat på sistone.

Sinan är en fin kille med hjärtat på rätt ställe, därför hoppas jag att han får någon sorts nytändning och kommer tillbaka starkare än någonsin till nästa säsong.

Sjukt svårt att prestera när man inte får spela, med regelbunden speltid tror jag han kan mäkta 5 mål eller fler i Östersund, dvs. mer än alla våra anfallare tillsammans klarat av hittills.
Citera
2013-07-16, 16:41
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Sjukt svårt att prestera när man inte får spela, med regelbunden speltid tror jag han kan mäkta 5 mål eller fler i Östersund, dvs. mer än alla våra anfallare tillsammans klarat av hittills.

På tal om målskyttar, varför släppte vi Christer Gustafsson egentligen? Gör ju en del mål för Sirius nu. Okej att det är i en lägre division men han skulle nog ändå göra fler än Billy Schuler...
Citera
2013-07-16, 16:51
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Skulle inte förvåna mig om han börjar ösa in mål för Östersund...

Det kommer han säkert att göra. Och då är det bara att hoppas på att han gör det när han kommer tillbaka till Bajen också. Han har ju potentialen att bli en storspelare, om han bara slutar stå och hänga med huvudet hela tiden.
Citera
2013-07-16, 16:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Det kommer han säkert att göra. Och då är det bara att hoppas på att han gör det när han kommer tillbaka till Bajen också. Han har ju potentialen att bli en storspelare, om han bara slutar stå och hänga med huvudet hela tiden.

Är väl tveksamt om han kommer få någon speltid i Hammarby så länge Gregg är kvar som tränare iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in