2013-07-15, 15:41
Medlem
Jag håller inte med er om att vakten agerat rätt. Om två personer är för stora för en vagn, kan man be dem i vänlig ton att sätta sig en och en. Skulle de då bli arga och spela charader över att man förolämpat dem, hänvisar man till sin policy och att kontakta chefen. Men att slänga ut sig: Du är för fet,tjock för att åka gå ur kön, köper inte jag.
Citera
2013-07-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlurpareN
Måste säga att det är ganska tråkigt att se hur skev syn en del feta människor har, kalla sig själv för mullig när man är ett jävla berg.

Tyvärr väldigt vanligt bland överviktiga... Speciellt överviktiga kvinnor. De är inte alls "feta", de är bara "mulliga", "kurviga" och "vackra som de är", de är minsann "RIKTIGA kvinnor", som ser ut som "normala "sunda" svenska kvinnor", de är "stolta över sina "kvinnliga" former" och speciellt om de fött barn för då visar de bara att de är mammor "som använt kroppen till det den är till för"....

Bortförklaringar.
Citera
2013-07-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Dom vet väl själva ifall dom väger under 150 kg tillsammans, mer än vad du vet, men trots allt så har ingen med att göra ifall dom är överviktiga eller inte...väger dom under 150 kg (och det kan dom verkligen göra...det stod ingenting om längd i artikeln) så hade dom kunnat åka tillsammans. Dom ska i alla fall inte bli otrevligt behandlade av personalen på nöjesfältet för att dom råkar vara överviktiga, det har inte med saken att göra.

Trapizo, du har rätt, man ska inte vara otrevlig och göra sig lustig över överviktiga.
Men snälla, du ser väl att det inte är några dvärgar vi pratar om. Givetvis väger dom en hel del. Försöker du få det till något annat så blir det svårt att ta dig på allvar.
Sen verkar det ju som det inte riktigt utspelat sig som dom påstår om du läser vittnets version, eller hur? Varför bryr du dig inte om vakten som nu blir uthängd felaktigt? Vakten ska även ha erbjudit dom varsin ring, precis som instruktionerna lyder, men allt du snöat in dig på är att dom minsann visst kan väga 72kg.
Citera
2013-07-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag håller inte med er om att vakten agerat rätt. Om två personer är för stora för en vagn, kan man be dem i vänlig ton att sätta sig en och en. Skulle de då bli arga och spela charader över att man förolämpat dem, hänvisar man till sin policy och att kontakta chefen. Men att slänga ut sig: Du är för fet,tjock för att åka gå ur kön, köper inte jag.
Det finns uppgifter som gör gällande att den bild som skildras i AB-artikeln inte stämmer överens med verkligheten. Läs det här inlägget som postades några sidor bak i den här tråden:

https://www.flashback.org/sp44325566
Citera
2013-07-15, 15:48
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

En som påstod sig sommarjobba där och bevittnade det hela skrev att vakten inte sade att de inte fick åka, utan att de skulle åka på varsin ring. Sedan ska vakten inte ha använt ord som tjock eller fet.
Citera
2013-07-15, 15:57
Medlem
Sverige2025s avatar
Har själv blivit stoppad för att åka karusell på tivoliet i köpenhamn, dock inte pga vikt utan pga längd. Så är det DO man skall gråta ut hos?

Citat:
Ursprungligen postat av Pust
En som påstod sig sommarjobba där och bevittnade det hela skrev att vakten inte sade att de inte fick åka, utan att de skulle åka på varsin ring. Sedan ska vakten inte ha använt ord som tjock eller fet.
Citera
2013-07-15, 15:58
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Ni är då riktiga fånar!!....tacka fan för att kvinnorna ha rätt att bli förbannade om får kränkande behandling på ett nöjesfält. Ni har ju ingen aning om hur mycket kvinnorna väger ihop, om dom väger c:a 72 kg var så kan dom åka tillsammans om gränsen är 150 kg. Ni vet väl inte hur långa dom är, dom kan vara c:a 1,60 långa, och då är dom ändå överviktiga, men dom väger ändå under 150 kg tillsammans, så vaddå? Dessutom ser man alltid mer överviktig ut på bild. Vilka idioter ni är!!!!

Skulle bli ytterst förvånad om nån av dom två klockar in under 80-85kg, skulle personligen tippa på nånstans mellan 90 och 100.

Bara för att dom vägde 72kg innan knodden föddes betyder inte att dom gör det nu (jag gick själv upp nästan 30kg på under 6 månader i samband med att jag slutade röka).
Senast redigerad av Sereena 2013-07-15 kl. 16:05.
Citera
2013-07-15, 16:00
Medlem
HerrAnderssons avatar
Hahaha, fy fan vad roligt.
Dom kan ju givetvis inte åka rutschkana, med deras valfittor så hade ju allt vattnet fyllt upp dom vid landningen i bassängen.
Citera
2013-07-15, 16:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Finns även gott om icke-feta människor som tillsammans inte hade klarat av maxgränsen 150 kg. Som någon skrev tidigare väger de flesta vuxna män över 75 kg. Jag ser inte vad man ska vara kränkt över.
Alla med social kompetens förstår nog att kränkbarheten ligger i ordvalet "ni är för feta".
Citera
2013-07-15, 16:02
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Alla med social kompetens förstår nog att kränkbarheten ligger i ordvalet "ni är för feta".

Men enligt sommarjobbaren så ska ju vakten aldrig ha sagt det.
Citera
2013-07-15, 16:06
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:

Fast enligt en användare tidigare i tråden:

Citat:
Artikeln är full av felcitat, ordet fet (eller något liknande) användes aldrig. De fick endast höra att vi inte vågar släppa iväg dem tillsammans för deras egen säkerhet på grund av viktgränsen.

Edit: många flikar öppna=pucktvåa.
Senast redigerad av Wittgenstein 2013-07-15 kl. 16:07. Anledning: puckelipucktvåa
Citera
2013-07-15, 16:07
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Finns ju dock inget som styrker att just det ordvalet användes utan i nuläget så finns ju tvärt om upgifter som tyder på motsatsen.

Om man är för fet för att falla innom säkerhetsföreskrifterna (jag hör själv till den gruppen) så får man helt sonika finna sig i att stå brevid och i att man blir tillsagd om man försöker ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in