2013-07-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
Okay, om de där väger högst 150 kilo tillsammans är jag Natalie Portman. Det är vaktens jobb att se till att skador inte sker; vad ska han göra? Naturligtvis bör man inte säga "ni är för feta," men han hade ju rätt.

Dom vet väl själva ifall dom väger under 150 kg tillsammans, mer än vad du vet, men trots allt så har ingen med att göra ifall dom är överviktiga eller inte...väger dom under 150 kg (och det kan dom verkligen göra...det stod ingenting om längd i artikeln) så hade dom kunnat åka tillsammans. Dom ska i alla fall inte bli otrevligt behandlade av personalen på nöjesfältet för att dom råkar vara överviktiga, det har inte med saken att göra.
Citera
2013-07-15, 15:25
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
"

Vakten förstörde Catrine och Lena Berlings semester.

Brutalt stoppade hon systrarna från att åka vattenrutsch*bana.

– Hon sa att vi var för feta, säger Catrine."

Komplett med bild på sur familj inklusive de som blev 'diskriminerade' för att de var för feta

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17133430.ab

Varje sommar ska feta människor gråta ut för att dom själva satt sig i en taskig sits. Förra sommaren var det väl kvinnan som inte fick åka Balder på Liseberg?
Citera
2013-07-15, 15:26
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Det beror väl på "hur" i så fall...om du inte fattar det, är du jävligt empatistörd....gnällandet kan ju få motsatt effekt också, att dom som kränks och gnälls på mår dåligt och går ännu mer upp i vikt. Tror du att du gör något gott om du säger till någon "fy vad äcklig du är, ditt jävla fetto, det är ju bara att gå ner i vikt" ???????

De flesta "talar om" det där genom social utfrysning. Elakt eller ej, att tala om vad i stort sett alla tycker gör en ärlig. Och det finns för övrigt en del fetton som i sin självförnekelse uttrycker sig sådär om andra fetton. När jag var fet och gick i högstadiet brukade jag och en fet kompis skratta åt feta tjejer, trots att vi inte var ett dugg bättre själva.
Citera
2013-07-15, 15:26
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Hade varit intressant om dessa två damer blev erbjudna bungyjump i tandemhopp där maxvikten innan linan gick av var 150kg. Undrar om de hade nappat på erbjudandet
Citera
2013-07-15, 15:27
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Historierna verkar gå isär, tjockisarna är väl ute efter gratissemester.

Saxat från Familjeliv och en som hävdar sig varit närvarande under händelsen.

Citat:
Jag sommarjobbar som badvakt på Halmstad äventyrsland och stod precis jämte den badvakt som sade till kvinnorna precis när det hände. Vi såg direkt när kvinnorna kom upp att de vägde runt 80-90, vilket tillsammans blir över viktgränsen. Vi har fått klara instruktioner samt erfarenhet av att personer som är så stora absolut inte ska åka tillsammans i EN ring, än mindre tillsammans i just den bana, som ses på bilden (blåvit) då det är många tjockisar som trillar ut och slår sig.

Badvakten i fråga gjorde inte det minsta fel. Hänvisade till viktgränsen och erbjöd dem att åka var för sig på en egen ring. Artikeln är full av felcitat, ordet fet (eller något liknande) användes aldrig. De fick endast höra att vi inte vågar släppa iväg dem tillsammans för deras egen säkerhet på grund av viktgränsen.

Att chefen nästan går ut och halshugger badvakten i artikeln är ju helt fruktansvärt och jag ska fan skälla ut honom för det. Får det några följder för badvakten (som felfritt gjorde sitt jobb) kommer även jag gå till media och då sitter han troligen ännu värre i skiten än vad han gör nu.

Är det möjligt el. ens värt det att skriva till Aftonhoran för att berätta hur det verkligen gick till? Dessa kvinnor har berättat en otroligt felaktig version av historien...
Citera
2013-07-15, 15:28
Medlem
DemiJjurgens avatar
Citat:
Nejdå...dom kan vara kortväxta..och dessutom lägger fotona alltid till några kilon.

http://m.youtube.com/watch?v=nc5s56Tv74s
Citera
2013-07-15, 15:33
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Dom vet väl själva ifall dom väger under 150 kg tillsammans, mer än vad du vet, men trots allt så har ingen med att göra ifall dom är överviktiga eller inte...väger dom under 150 kg (och det kan dom verkligen göra...det stod ingenting om längd i artikeln) så hade dom kunnat åka tillsammans. Dom ska i alla fall inte bli otrevligt behandlade av personalen på nöjesfältet för att dom råkar vara överviktiga, det har inte med saken att göra.

Men det var ju det de inte gjorde. De uppskattade att de inte gjorde det. Vakten uppskattade annorlunda. Dock håller jag med om att vakten kunde ha varit mer diplomatisk, om han nu använde ordet "fet".
Senast redigerad av LinLin 2013-07-15 kl. 15:37.
Citera
2013-07-15, 15:35
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
"Familjens semester förstörd", så jävla löjligt måste vara den mest överanvända meningen varje jävla sommar. ”Det var hemskt – vi kände oss generade” Ja tacka fan för det, tråkigt nog blir det ingen wake-up call för dom att börja se över sin vikt. De är upptagna att känna sig kränkta och leka offer för en vakt tänkte på deras säkerhet. När man är så jävla fet har man inte bildat en viss tolerans när folk kommenterar ens vikt då? Lysande exempel att tjocka människor daltas med så fruktansvärt att de fortfarande klarar leva kvar i sin bubbla där de inte inser att de är för feta. Korkad chef, han är säkert också groteskt överviktig.
Citera
2013-07-15, 15:35
Medlem
Mikojans avatar
Oerhört ynkligt uppträdande av ägaren till tattartingeltanglet, Mikael Andreasson. Det måste finnas bättre sätt att slänga pengarna på för halmstadsbor och turister än att göda denne värdelöse arbetsgivare.
Citera
2013-07-15, 15:37
Medlem
Skyggedanss avatar
Det går väl att uttrycka sig bättre än vad vakten gjorde. Men men, förstår inte de anställda enkla begrepp som service, varumärke och kundnöjdhet kan det inte bli annat än fel.
Citera
2013-07-15, 15:37
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Nejdå...dom kan vara kortväxta..och dessutom lägger fotona alltid till några kilon.

De är inte 2 meter långa, det har du rätt i.
Kollar du på bilden i Aftonbladet så ser du att den längre av de två flodhästhonorna når upp strax ovanför ögonbrynen på killen som står bakom. Den kortare når upp till underläppen på killen bakom.

Som du ser på nedre delen av muren, den delen i betong, så står de även i en svag nedförslutning.

Den längre flodhästhonan är någonstans mellan 168-172 cm och den kortare är 161-165 cm.

Om vi då skulle uppskatta deras BMI så väger de följande:

Den längre flodhästhonan
BMI 25: 70,56-73,96 kg
BMI 27: 76,20-79,87 kg
BMI 30: 84,67-88,75 kg
BMI 33: 93,13-97,62 kg
BMI 35: 98,78-103,54 kg

Den kortare flodhästhonan
BMI 25: 64,80-68,06 kg
BMI 27: 69,98-73,50 kg
BMI 30: 77,76-81,67 kg
BMI 33: 85,53-89,84 kg
BMI 35: 90.72-95,28 kg

Som man okulärt kan se så är den kortare flodhästen lite tjockare än den långa. Att de båda ligger på ett BMI på 25 är otänkbart för det är där gränsen för övervikt går. Dessa små nätta balettdansöser ligger nog kanske till och med i den övre delen av min tabell då gränsen för fetma grad 1 går vid 30.

Slutsats: De var för feta för den aktuella åkattraktionen.
Senast redigerad av WaldemarKa 2013-07-15 kl. 15:48.
Citera
2013-07-15, 15:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.law
Menar "journalisten" att de tillsammans vägde runt 150 kg eller är det systrarna som påstår detta? Jag läser artikeln så. Det verkar osannolikt att de väger under 75 kg styck. Men lika osannolikt att de väger 150 kg. Jag gissar på runt 90-100 kg per kvinna. Vilket är för mycket.

Varför har de inte en våg för att undvika diskussioner? Som på Grönan där barnen kan mätas mot en tavla...

Värt att bli googlebar med en sån här artiekl och inget annat?

Med deras längd så skulle jag nog också tippa på strax under 100strecket vardera, inte en chans i helevete att båda väger in på under 75kg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in