2013-07-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75

Att likställa MPS med FB är nog lite elakt, då de faktiskt handgripligen är ute och gör något och sitter inte bara och fantiserar.
Jag tror inte MPS vill på något sätt likställas med FB.

Jag är själv med i MPS, men har pga arbete inte kunnat vara med i sökningarna. Däremot har en hel del "fritid"/kvälls- och nattetid gått åt (jag missade t.ex första halvlek Sverige-Finland pga besök vid "kräftdammen")

Skillnaden är ju också geografisk FB-are sitter i hela landet och försöker hjälpa till - medan MPS är lokalt och kan gå ut...

Det är ju just det - folk försöker hjälpa till på OLIKA sätt. Men vi släpper detta nu och koncentrerar oss på tråden. Du har säker teorier själv som vi kan ta del av...?

Såg precis ditt inlägg ovan / Saxen /. Bra resonemang. Folk vill nog bara att tonen av sarkasm tonas ner
Senast redigerad av Mogge12 2013-07-15 kl. 15:00.
Citera
2013-07-15, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Man får svart på vitt att hon är död, vilket är viktigt för brottsrubriceringen. Och rättsmedicinaren kan kanske få fram dödsorsaken, och säkra bevis på kroppen i form av dna från människa eller djur, som blod eller hår. Kanske t.o.m klädfibrer eller fibrer från bagagematta.
Sä möjligheterna att lösa det ökar ju dramatiskt.

Här finns ju enbart indicier som binder ett fåtal inblandade ev GM till BO. Låt säga att dessa indicier ändå räcker för att binda de inblandade till BO:s död men att dessa kommer att neka och skylla på varandra. Då kommer det att likna att annat kriminalfall där två personer greps, och som skyllde på varandra. En av männen åtalades för mord och dömdes i tingsrätten, men domen överklagades. Båda gick fria från mordåtalet eftersom domstolen inte kunde avgöra vem som talade sanning.

Mycket pekar ju på att exakt samma situation håller på att uppstå även i detta kriminalfall.
Senast redigerad av 2006 2013-07-15 kl. 15:03.
Citera
2013-07-15, 15:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja kära Ull-Strumpa, jag tror inte att det finns så många poliser i tjänst efter kl 7.00 på söndagar i Trollhättan. Det brukar vara mycket fyllebråk och slagsmål i trestads område på lördagkvällar och en del av dem, gör polisen upptagna ända till söndags eftermiddag.
Du har säkert rätt, jag tycker bara det känns så frustrerande. Men allt är så lätt med facit i hand.

Vi vet ju inte heller hur larmades uttryckte sig. Om denne ringde och gallskrek ärendet i panik så kanske det hade prioriterat det.

Tydligen så har de lyssnat på larmsamtalet och säger att allt gått riktigt till.
Citera
2013-07-15, 15:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nivån sattes lång innan jag skaffade ett konto här

Men det skulle väl inte finnas någon anledning att "lasta om" kroppen? Oavsett vem som gjort detta och vad som har hänt så tror jag det mesta som gjordes genom ganska ogenomtänkta och hastiga beslut.
Om det nu mot förmodan skulle vara så? Skulle de då först ha lastat om kroppen, sen åkt och dumpat kroppen, sen monterat av takboxen, sen bränt bilen, sen kört hem takboxen / Dumpat takboxen på annat ställe?(vet inte om man vet om den är kvar hos DB)

Det var just det där med att vara realistisk...
Nej, det tror jag inte. Men de kan ha begravt Ida i boxen. Det är realistiskt.
Citera
2013-07-15, 15:02
Medlem
refsps avatar
Citat:
Jag förstår precis vad du säger. Vissa blev visst eld och lågor för att någon säger något kritiskt och anmäler hit och dit till moderatorer.

Jo, jag tyckte bara att någon borde börja bli lite mer kritiskt mot allt som skrivs här. Jag förstår att det är spännande för många som tittat för mycket på tv att fantisera om styckade kroppar, syrabad och grisar som ätit I*a! Eller att vissa ställe ser ju så läskiga ut så att vissa här får rysningar, så då måste det ju vara något skumt där. Haha
Trodde bara vissa här hade ett visst mått av intresse att faktiskt vara realistiska. Denna typen av diskussioner har ju upptagit 80-90% av tråden.

Kanske dags menade jag att inse att detta gänget och BO är ett gäng bonniga nazister med olika grader av drogmissbruk, psykiska och sociala problem. Inser man det och inte svävar iväg, så kanske man kan dra lite mer realistiska slutsatser och teorier...

Att likställa MPS med FB är nog lite elakt, då de faktiskt handgripligen är ute och gör något och sitter inte bara och fantiserar.
Jag tror inte MPS vill på något sätt likställas med FB.

Saxen. Även jag hållet med dig i sak. Men du kom in här och började med att vara dryg mot alla, nedsättande och idiotförklarande. Det är jag jävligt allergisk mot.

Vill du föra diskussionen mot ett mer realistiskt håll så tycker jag du ska göra det på ett sakligt sätt utan att bete dig som ett arsel. Tror man vinner mer på det i längden. "Sherlock"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det är svårt för åklagaren att väcka åtal utan en kropp, och att vinna en rättegång är ännu svårare, nästan obefintlig. Även om kroppen inte bär spår av GM, så är det viktigt att kunna visa att BO är död och hur hon har mördats. En GM kan knytas till brottet på annat vis.
det har pratats om MYCKET blod,
Lek med tanken att det är ca 3 liter blod,och att man kan fastställa att det är IFs blod.
Det blir ju samma sak som att hon är död?
Då tycker man ju iafall som "lekman"att det borde räcka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag håller faktiskt med dig om analysen av de misstänkta.
De har nog, om alla varit inblandade, gömt kroppen på ett "smart" ställe, i nivå med deras intelligens och sociala erfarenheter.

Oj, vi ska väl inte börja bli överens om något

Men jo de är ju inga stjärnor till att börja med och en situation som den man kan tro har hänt gör nog de flesta ganska skakis och stirriga. Få handlar helt kallt i ett sådant läge.
Dessutom brukar de flesta ha en tendens att ha svårt att hålla tyst någon längre tid, speciellt under press.
Är det en ensam gärningsman, så lär det blir väldigt mycket svårare att få denne att prata.
Vet fler än GM något, så lär någon börja snacka till slut. Oavsett vad de har tatuerat in i fyllan.
Citera
2013-07-15, 15:03
Medlem
panzertaxs avatar
Hoppas ordningsmakten har fått ordning på sitt datorsystem nudå, denna vecka ska i sådana fall enligt utsago ytterligare information komma bland annat från den utbrända bilen.
Citera
2013-07-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
det har pratats om MYCKET blod,
Lek med tanken att det är ca 3 liter blod,och att man kan fastställa att det är IFs blod.
Det blir ju samma sak som att hon är död?
Då tycker man ju iafall som "lekman"att det borde räcka?
Jag menade naturligtvis rent juridiskt.
För dom anhöriga vill man ju naturligtvis hitta IFs kropp.
Och få ett avsked..
Citera
2013-07-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Jo, eller dumpat hela boxen med henne någonstans i så fall. Gräva ner hela alltet skulle ju bara ta längre tid och kraft. Jag tror nog att till och med de skulle inse att den där kistan på taket eller på ett släp drar en del blickar åt sig. Finns ju så många andra sätt att gömma en kropp som man fraktar.
Man ska iof inte upphöra att förvånas, men då lär det troliga brottet verkligen gå till världshistorien och världspressen. Om gärningsman + kumpaner har en kistformad takbox hemma och faktiskt använder den för att gömma ett lik i till slut.
Citera
2013-07-15, 15:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

De kan ha använt boxen som sänke. Problemet är att den går att binda till DB om den skulle hittas.
Senast redigerad av ReedMe 2013-07-15 kl. 15:17.
Citera
2013-07-15, 15:16
Medlem
Citat:
Har kommit det uppgifter om när larmades polisen den 30/6 för den utbrända bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in