2013-07-15, 01:04
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Myrar är sega de med pga alla gräsfibrer som går kors och tvärs...

Kanske de haft tillgång till en sån här mindre grävmaskin, eller?
Citera
2013-07-15, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
tror du inte att hissen redan är städad IOM att avspärrningsbanden är borttagna.

http://img153.imageshack.us/img153/8236/cyk0.jpg

Förmodligen är det nog så men det hade varit intressant att få se en bild från hissen innan denstädades.

Sen verkar det inte vara några fingeravtryck. Snarare ett blodigt tygstycke eller håret kanske?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hittar inget i tråden om när AJ anlände till måltiden med IF och hur han kom dit. Gick han till fots eller åkte han hoj. Den borde i så fall stått parkerad utanför någonstans.
Det finns tyvärr ingen uppgift på det, så vi har spekulerat i att han åkte hoj. Den skulle ju kunnat stå hos hans mor.
Hur långt är det att gå dit? Jag har totalt förträngt var hon bodde.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kanske de haft tillgång till en sån här mindre grävmaskin, eller?

Ja, det har tydligen en av de misstänkta haft men då kan man gräva överallt...
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hoppas verkligen någon av de häktade inser att det är kanske inte så kul o leva med att ha varit delaktig i ett mord/dråp/rov på halsen utan faktiskt pratar. Detta vore den absolut snabbaste vägen till att finna kroppen och komma vidare i utredningen.

Ja jag tänkte precis skriva det men du hann före. Vore ett drömscenario om de kunde berätta vart I*a finns.
Citera
2013-07-15, 01:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Hypotes om varför blodspår inte noterats utanför huset...

Hypotes om varför blodspår inte noterats utanför huset (även om det nämnts en droppe utanför)...

Kan det vara så att kroppen burits i något, kanske i armarna på GM. Därefter har GM gått ur hissen och det har droppat på golvet. GM lade så kroppen på golvet för att öppna dörren. Genom att lägga paketet på golvet så sögs blodet ned på golvet och när paketet lyfts igen så droppar det inte.

Är det en hypotes som kan stämma med hissens läge, ytterdörrens läge och blodspåren?
Jag tror mer på att en bil körts alldeles intill porten, så nära det bara går.

Droppet kan det ha avtagit eller runnit längs offret eller GM p g a en liten lägesförändring.

Men med tanke på fläcken på golvet så förstår jag att bilen måste brinna.
Citera
2013-07-15, 01:11
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Här är en alternativ länk till en bild av spåren vid stranden till Kvarnsjön. Upplösningen är sämre men det lyfter faktiskt fram konturerna lite bättre. Platsen för huvudet blir till vänster i bild. Nedom detta höger axel. En bit ned i ryggen sticker en vass kvist upp som lyft paketet och gjort att mittendelen av ryggen inte tryckt ned gräset på samma sätt som sidorna och huvudet. Bena förefaller ha legat så att knäna varit i luften, dvs bena har inte varit raka.

http://img547.imageshack.us/img547/2766/zjqq.jpg
Citera
2013-07-15, 01:11
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ja, det har tydligen en av de misstänkta haft men då kan man gräva överallt...

Men då kan det vara ganska så troligt att den har använts just i det syftet att gräva en djup grav nånstans, frågan är bara VART? De är väl inte så stora, kallas de minigrävare? Väl en lätt sak att lasta på en sån på ett släp?
Citera
2013-07-15, 01:12
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Det krävs säkert en hel del. Men med god vilja, motivation, adrenalin och hjälp, så kan det ju alls inte vara omöjligt. Jösses! Finns människor som orkar lyfta hela bilar, på adrenalin enbart.Vet man dessutom en bra plats, så är det helt rimligt i min värld. Spår finns säkert, men vad det verkar som, så har fokus inte varit på att hitta dessa. Man letar i vatten, som tokar. Utan resultat.
Hur mycket har det sökts i vatten?? Nästan ingenting om jag förstår rätt. 4 dykare har checkat några få platser och då har det varit punktcheck, inte bredsök. Eller har jag missuppfattat hela operationen?

MPS har ju i alla fall betat av väsentliga områden och det har varit marksök. Det har också sökts med helikopter och hundar separat från MPS. För mig verkar det inte som att man prioriterat vattensök men det kan hända att jag har fått detta om bakfoten?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jo, de har sökt av en massa sjöar med nästan ingen sikt alls, fyra man på 6 timmar... och lite åar och diken var de i också. Sedan talades det om draggning och hundar som känner i vatten men till slut blev det bara en hund från missing people och då bara i eldmörjan som dykarna bevisligen aldrig gjorde klar.
Har inte räddningstjänsten dykare i thn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det finns tyvärr ingen uppgift på det, så vi har spekulerat i att han åkte hoj. Den skulle ju kunnat stå hos hans mor.
Hur långt är det att gå dit? Jag har totalt förträngt var hon bodde.

Ja just de han var ju skriven hos henne. Då finns det säker t i tråden någostans. Kollar det i morgon när man är lite piggare i hjärnan.
Citera
Medlem
Tiqui-tacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kanske jag som är för trött, men jag kan inte se att den bilden visar blodet bättre.
Har jag missat nåt?

Ja, kanske inte tydligare. Men du får en uppfattning om fläckarnas storlek och placering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in