2013-07-15, 01:28
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Materialet du gräver i avgör om det är lätt eller svårt. Att gräva på random ställe i skogen, ja, du lär slå i stubbar, sten, rötter och allt djävelberg. Att gräva på en sandstrand eller myr. Inga problem. Gräva en meter djupt behöver man inte heller göra, frågan är hur noggrann man är osv. Någon skulle kanske ha grävt 2m djupt, någon annan mest bara för att täcka över kroppen och få det överstökat. Det går inte att spekulera i tid, djup, storlek på grop eller annat, men det är absolut troligt om de känt till ett ställe att gräva på.

Det kräver dock att man just har en spade och har räknat med ett ta med sig en sådan.
Vettisjutton om de varit så taktiska.
Man kan också haft en grop färdiggrävd någonstans ifall att... Med detta klientelet förvånar mig intet.
Kanske hade man planerat att plantera en "blatte" för att fördriva en lördagskväll? Nu fick man ett annat lik på halsen och "Hobbygropen" blev använd till I*a istället...

För övrigt så går det på 45 min för fyra vältränade att begrava en 6 mans Zodiak, med utombordare och tank, på en strand men kan ta flera timmar att gräva en observationspost (grund grop) i skog med normal vegetation. Är det tall skog är det ofta sand i marken och gräva en grav skulle gå snabbt. Kanske 20 min för två man.
Citera
2013-07-15, 01:29
Medlem
Mr.Morriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
En annan sak som slår mig när jag ser TV-inslaget och intervjun med advokaten är att han säger att den misstänkte tog kontakt med honom och att de tillsammans åkte till polisstationen där han lämnade sin version.... Vilken iskall jävel på ren svenska!

När man dessutom läst hans "snyfthistoria" på Facebook och i Aftonbladet om hur synd det är om honom och hans anhöriga, där han vid BÅDA utsagorna missade/glömde att nämna det tragiska som hänt I*a och hennes familj framträder ju en hänsynslös egoist utan empati, medkänsla, sympati och heder.

FY FAN på ren svenska!

Ligger "snyfthistorian" kvar på Facebook eller
Kan någon länka till artikeln på Aftonbladet ?
Citera
2013-07-15, 01:31
Medlem
hur stor är hissen?kan man knöla in en bäddmadrass el matta på längden?
påslakan blir ju rätt otympligt att bära utan handtag?
Citera
2013-07-15, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Min poäng är just denna. Dom MÅSTE inte ha grävt i en myr, ett berg,eller ens NÄRA vatten. Känner inte till området alls. Men ni som gör. Var skulle man kunna gräva ner ngn? Jag tänker mer, grusväg/skog,våtmark. Eller, stig i skogen, med öppen mark omkring. Typ ängsmark eller t om oanvända hagar. Enslig väg, helt enkelt. Med ngn form av öppen mark längre in, ganska stor, med skog runtom? Som skyddar lite.

I Marinafallet var Marina inlindad i vit presenning och gömd i nån liten skogsdunge.
Där låg hon gömd i ca 2 år innan hon hittades.

Speciellt långt hade hon inte forslats.
Senast redigerad av zebop 2013-07-15 kl. 01:37.
Citera
2013-07-15, 01:32
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Myrar är sega de med pga alla gräsfibrer som går kors och tvärs...
Myrar ligger ju också som regel ett stycke från bilväg men det finns naturligtvis undantag. Hur ser det ut i området? Myrmark i anslutning till väg?
Citera
2013-07-15, 01:34
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kanske jag som är för trött, men jag kan inte se att den bilden visar blodet bättre.
Har jag missat nåt?
Den ger en bättre uppfattning om både placering och omfång tycker jag.
Citera
2013-07-15, 01:36
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Givetvis enbart spekulation, men blodet från nyhetsinslaget ser väldigt ljust ut, vilket i regel betyder blod med mycket syre. I jaktsammanhang brukar blodstår efter en lungträff vara ljust bubbligt blod.
Funderar på om lungorna är skadade borde det kunna vara en orsak till att inget hört några skrik..

Som sagt, ren spekulation.
Citera
2013-07-15, 01:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Den ger en bättre uppfattning om både placering och omfång tycker jag.
Jag försökte nog bara se fingrar eller händer på bilden.
Citera
2013-07-15, 01:38
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Här är en alternativ länk till en bild av spåren vid stranden till Kvarnsjön. Upplösningen är sämre men det lyfter faktiskt fram konturerna lite bättre. Platsen för huvudet blir till vänster i bild. Nedom detta höger axel. En bit ned i ryggen sticker en vass kvist upp som lyft paketet och gjort att mittendelen av ryggen inte tryckt ned gräset på samma sätt som sidorna och huvudet. Bena förefaller ha legat så att knäna varit i luften, dvs bena har inte varit raka.

http://img547.imageshack.us/img547/2766/zjqq.jpg
Det ser onekligen ut som om någon legat i gräset ja...
Citera
2013-07-15, 01:39
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Myrar ligger ju också som regel ett stycke från bilväg men det finns naturligtvis undantag. Hur ser det ut i området? Myrmark i anslutning till väg?

Ja, dammsjöravinen har jag funderat lite över (sydöstra hörnet av berget). Där finns myrmark. Det ligger även nära den klev, Bragnum Klev som AJ måste ha använt om han nu bodde söder om Magnusberg. Från Magnusbergs huvudbyggnad går en väg till 44:an. Denna väg fortsätter upp mot Bragnum och klevstigen fortsätter där vägen slutar... Om AJ är gärningsman och om han bott i närheten så bör han alltså känna till Dammsjöravinen, eller Domsjöravinen som den också heter.
Citera
2013-07-15, 01:40
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Det ser onekligen ut som om någon legat i gräset ja...

... stilla med en vass pinne ryggen och med dy direkt mot kläderna...
Citera
2013-07-15, 01:41
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Min poäng är just denna. Dom MÅSTE inte ha grävt i en myr, ett berg,eller ens NÄRA vatten. Känner inte till området alls. Men ni som gör. Var skulle man kunna gräva ner ngn? Jag tänker mer, grusväg/skog,våtmark. Eller, stig i skogen, med öppen mark omkring. Typ ängsmark eller t om oanvända hagar. Enslig väg, helt enkelt. Med ngn form av öppen mark längre in, ganska stor, med skog runtom? Som skyddar lite.
Återigen, att gräva ner en kropp är ett enormt projekt. Tror inte Gm hade denna tid. Skall en människokropp döljas en längre tid krävs det att den begravs på min 2 m djup. Annars är snart grävlingar, vildsvin, rävar och även kråkor o kajor etc. där och rotar upp omgående.
Skulle nu kroppen vara nedgrävd så kommer platsen avslöjas snarast, dels beroende på asätare och spåren ett sådant ingrepp skulle medföra.
Alternativet att de grävt tillräckligt djupt finner jag osannolikt.
Prova själv att gräv en 2m djup grop nästa gång du är på stranden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in