2013-07-15, 00:23
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Mitt "väl" betyder kanske detsamma som polisens "främst".

Jag vet inte när natten slutar för polisen, min natt slutar 06:00, om jag inte är ledig, då slutar det senare.
Ja det är ju väldig olika hur det uppfattas. Men för mig är det 00-04.
Citera
2013-07-15, 00:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag har den stora IKEA-påsen som vedsäck och den slits givetvis efter användning, men 50-60 kg är inga problem. Dock är storleken på påsen lite klen för o ta en hel vuxen människa.

Jag hade också den stora påsen. Den rymde precis 8 kg hösilage. När du har den som vedsäck, packar du bara i den eller bär du den också med 60 kg i? Det låter orimligt i mina öron. Jag har inte tillgång till varesig IKEA kassar eller ved så jag kan tyvärr inte testa.
Citera
2013-07-15, 00:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Ärligt talat tycker jag det har varit för mycket snack och kritik mot detta stackars tidningsbud.
Ingen vet egentligen när denna var i fastigheten och även om stackaren såg blodspår kanske man inte tänker mord utan snarare någon fyllgubbe som klantat till det under natten och skurit sig på en flaska eller hamnat i slagsmål och därmed skadat sig.

Detta stackars tidningsbud vill så klart bara sköta sitt jobb så snabbt som möjligt och gå hem och få en skön söndag och var således inte ens på det våningsplan där blodet finns.

Tycker mig kunna ana att blodkladdet utanför hissen är ca 1 meter från golvet och inne i hissen syns inget blod. Tror dock inte på fingrar utan snarare att en matta eller liknande snuddat dörrkarmen/kanten. Vad tror Ni?
Kan inte någon lokal förmåga ställa sig på pass i morgon bitti, fånga tidningsbudet och intervjua hen? Snälla?
Citera
2013-07-15, 00:25
Medlem
MrBubss avatar
Har för mig att jag läst någonstans att I*a var 1.64 m lång och sannolikt borde hon ju väga ca 50-55 kilo.
Citera
2013-07-15, 00:27
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Prova att stoppa en vuxen människa i en blå IKEA-kasse och bära iväg den. Berätta hur det gick.
En stor sportbag funkar bra. En hockeytrunk ännu bättre. Sportade I? Till kickboxing är det en del som drar på rätt feta bagar till alla skydd plus hjälm. Bara en tanke.
Citera
2013-07-15, 00:28
Medlem
Kan det vara så att BO var vid liv och stretade emot på väg in i hissen och att teknikerna har hittat något som pekar däråt. Därav brottsrubriseringen människorov istället för mord alt. dråp.
Citera
2013-07-15, 00:29
Medlem
sådär ja,testade kassen.missade dock att filma
benen hängde givetvis utanför el.huvud och armar.

Ja,ska tillägga att jag är kvinna.166cm lång.väger 55 kg.
Citera
Medlem
Jag tror de är fel att utgå från att gm skulle ha panik. Vid ett adrenalinpåslag kan man bli lugn och systematisk.
Jag utgår bara från mig själv, när jag får ett stort påslag av adrenalin kan jag tänka ordentligt och blir alldeles lugn, utan adrenalin eller medicin går hjärnan för snabbt för att hinna med (har adhd).
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag hade också den stora påsen. Den rymde precis 8 kg hösilage. När du har den som vedsäck, packar du bara i den eller bär du den också med 60 kg i? Det låter orimligt i mina öron. Jag har inte tillgång till varesig IKEA kassar eller ved så jag kan tyvärr inte testa.

Viktuppskattningen är till och med vägd med våg då jag hade tråkigt en dag och undrade hur mkt skiten vägde ...

Man får fortfarande inte ner en hel kropp i en sådan påse.
Tror på annan teori.
Citera
2013-07-15, 00:31
Medlem
Quarrels avatar
Kommentar på MPS: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=605770142786620&set=a.3658868801082 82.87947.324878340875803&type=1
Citat:
MPS FyrBoDal vill tacka alla som deltagit i dagens sök efter Ida. Ni har kommit från när och fjärran för att med stor entusiasm och en otrolig uthållighet, i bitvis mycket svår terräng och i övrigt under mycket primitiva förhållanden, söka efter Ida. Ett jättestort tack till alla för er insats idag från oss i ledningsgrupp FyrBoDal. Nu laddar vi för nästa sök för vi skall hitta Ida!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag tror fortfarande det är för enkelt för att vara sant, men gruppen jag hade med mig idag trodde de kunde vara smarta nog att köra bort liket långt bort. Vi hade lite delade åsikter. ... är man smart är man inte nasse, oavsett vilken trasig uppväxt man fått osv. Addera kampen mot klockan, addera att man redan sölat blod i trappuppgången och addera att det finns vittnesmål om att man var på plats.

AJ måste ha förstått att det är liket vs hans frihet, en funnen kropp o han är körd. Det gör att jag tvivlar mer o mer på ställen där folk vandrar naturligt. Jaktställen, promenadstråk, brunnar på öppna ytor mm. Blir inte klok på detta.

Nja,Inget är ju omöjligt.
Tittar man på Hunnebergs hemsida så är det för mej svårt att tro att man väljer ett sådant ställe för att gömma lik,där det är mkt folk i rörelse.
Och av vilken anledning väljer man att enbart fokusera på platser kring berget och kring DB's hus ?
Finns det någon egentlig anledning till att det inte gissas och letas på andra sidan älven ?
Det finns ju även vägar därifrån och till den uppbrunna bilen.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
sådär ja,testade kassen.missade dock att filma
benen hängde givetvis utanför el.huvud och armar.

Ja,ska tillägga att jag är kvinna.166cm lång.väger 55 kg.

Hade sett riktigt lustigt ut att komma med en ikeapåse från en lägenhet med en halv torso utanför
"Här har ingenting särskilt skett". Men absolut, motsatsen är inte bevisad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in