2013-07-14, 23:58
Medlem
MrBubss avatar
Här är länken till TV 4 Nyheterna den 1 Juli med inslaget där man ser bilden på blodet.

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2389334
Citera
2013-07-14, 23:59
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Då kan vi stryka den från kartan.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Mycket prat om vatten, sjöar, dammar, brunnar. Jag kan ha tokfel, men jag tänker mig att om man "plötsligt", står där med en avliden person, så tror jag faktiskt att dom flesta tänker,"gräv ner". Lik i vatten tenderar ju att flyta upp förr eller senare... Är man dessutom,(som teorierna är), minst två. Så verkar det mest logiskt, (med lite krafttag kan det gå relativt fort att gräva djupt). Jag har tyvärr inga bilder eller teorier över var, men jag förstår helt enkelt inte fokuset på vatten. Det är inte logiskt för mig.
Jag tror man tänker, dumpa, släng över lite granris o stick.
Citera
2013-07-15, 00:00
Medlem
Mouchinos avatar
Kan de haft tillgång till en båt och helt enkelt dragit iväg längre ut och dumpat kroppen till havs eller i en större sjö?
Citera
2013-07-15, 00:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det var någon som tidigare i tråden hade teorier om att IF skull vaknat till och knallat iväg till en vårdinrättning (NÄL). Detta är ett perfekt ställe att hålla sig undan på. Sekretessen är hög om man inte själv vill tala om detta.
Någon annan kan dock inte gömma någon där.

Nu är detta nog inte troligt med tanke på gångvägen. Om hon inte fick hjälp med transport.
Av vem i så fall? Ambulans hade ju varit det enda.

Av bilden från TV4 verkar det som att någon mot sin vilja motats in i hissen.
Är det sedan två trappor upp är det väl naturligt att bruka hissen i stället för trappor.
Polisen skulle inte leta efter henne om hon finns på sjukhus.
Citera
2013-07-15, 00:01
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Hissdörr? Men om det bara är en plåt, som det verkar vara, då blir det ju både vasst och ömtåligt längst ut och varför är plåtens kant påtagligt sned i förhållande till den gråa listen till vänster?

Fast bilden ska ju visa utsidan på hissdörren på I*as vån.plan. Sedan hur sneda plåtar m.m är vete tusan. Listen till vänster är nog ingen list, det är mitt i dörren tror jag. Alltså öppnas ej som en vanlig dörr utan mer som en ridå.
Citera
2013-07-15, 00:02
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Frågan är om man vill det.
Jag vet ett ställe, en av oss måste simma ut i plurret med kroppen.
Eller
Jag vet ett annat ställe, vi kan kasta henne från vägen och ingen kommer att märka något.
Vet man ETT bra ställe och det betyder bad så är det fullt MÖJLIGT att hantera uppgiften. Ensam.
Att det har gått till så tvivlar jag emellertid starkt på. Jag är tillhängare av tynger och plums.
Citera
2013-07-15, 00:03
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Att pressa ner ett lik i fosterställning går relativt snabbt om man hittar ett bra ställe att gräva på.
När träder likstelhet in? Går väl relativt snabbt? Det är svårare att få ned en kropp i en låda, baklucka (S40) eller grav då.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Det är hissdörren.
Som någon annan just skrev, den var öppen vid tillfället för utsmetningen.

Det ser man tydligt på TTELA's bilder där man kan se hissen i bakgrunden samt blodspåren på golvet på entréplan.
http://ttela.se/image_processor/1.2228197.1372667468!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=981

Vem sjutton missar sådana blodfläckar? Stämmer uppgiften att tidningsbudet inte sett något och den gått i trappor, då var nog inte blodet där då. Ull-strumpa Förstod jag din info rätt här? Tidningsbudet har varit i trappan och inte sett blodet och budet har inte åkt hiss?
Citera
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
mm det kan även vara kläder. svårt att tyda.

finns det ingen bild från hissen?
Ser man på popnitarna så ser det ut som väldigt små fingrar...
Citera
2013-07-15, 00:04
Medlem
panzertaxs avatar
Jag tror fortfarande det är för enkelt för att vara sant, men gruppen jag hade med mig idag trodde de kunde vara smarta nog att köra bort liket långt bort. Vi hade lite delade åsikter. ... är man smart är man inte nasse, oavsett vilken trasig uppväxt man fått osv. Addera kampen mot klockan, addera att man redan sölat blod i trappuppgången och addera att det finns vittnesmål om att man var på plats.

AJ måste ha förstått att det är liket vs hans frihet, en funnen kropp o han är körd. Det gör att jag tvivlar mer o mer på ställen där folk vandrar naturligt. Jaktställen, promenadstråk, brunnar på öppna ytor mm. Blir inte klok på detta.
Citera
2013-07-15, 00:05
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
När träder likstelhet in? Går väl relativt snabbt? Det är svårare att få ned en kropp i en låda, baklucka (S40) eller grav då.
Vill påstå att mängden våld styr det, hur groteskt det än kan låta.
Citera
2013-07-15, 00:05
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Här är länken till TV 4 Nyheterna den 1 Juli med inslaget där man ser bilden på blodet.

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2389334

Tack så mycket!
Där fick man även se en glimt av hissgolvet samt Id*as dörr o av dessa korta stycken såg jag inget blod mer än på hissens utsida (o det är inte på entréplan iaf) samt blodet på golvet i entrén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in