2013-07-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Hon hade, efter svåra tonårsår hattandes mellan olika familjehem, läst in naturvetenskaplig linje på distans - ensam med ett spädbarn, ett knarkande ex och med toppenbetyg. GM var avundsjuk för att E-Ms studier gick så bra, något som hans inte gjorde. E-M fixade lätt högskoleprovet. Sedan kraschade världen för henne när barnen, som bott hos henne på heltid, tvångsomhändertogs. Hon hade planerat att läsa vidare på Uppsala universitet, men det är oklart om hon påbörjade de studierna.

Detta förvånar mig inte, man behöver inte läsa många av hennes inlägg för att förstå att hon var väldigt intelligent. Även smarta människor kan ju fatta dumma beslut, särskilt när man är ung. Jag kände inte till hennes trassliga barndom, men det förändrar egentligen inte min bild av henne på något avgörande sätt.

Hon skrev i sitt sista blogginlägg att hon undrade om hon skulle bli antagen till skolan.
Citera
2013-07-14, 23:43
Medlem
Lemurias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Eftersom detta verkar ha kommit bort i mängden av inlägg så postar jag igen BO:s inlägg på sin blogg, från förra året, där hon ger sin syn på förhållandet med GM och uppbrottet:

Ett utdrag:

Naivt? Visst, men vem fan har inte varit det nån gång? Det viktiga, det som skiljer henne från många andra kvinnor i liknande sits, var att hon faktiskt till slut lämnade honom, att hon drog lärdom av det som hände och att hon växte som person till följd av det.

Hon hade av allt att döma en ljus framtid framför sig: hon höll på att stegvis få tillbaka delad vårdnad om barnen, och hon planerade vad jag förstår att ta upp studier igen.

Allt detta har han berövat henne, och barnen. Fy fan.
Det gör mig glad att läsa så medkännande och respektfulla ord i den här tråden där så många talar illa om ett mordoffer. Det är många som blir kära i fel person, kvinnor och män, det är en djupt mänsklig sak, och ingen ska behöva mista livet för det. Nån gång har de alla trott att den andra personen varit just den som de kunde få vara lycklig med och göra lycklig. Ingen är heller mindre värd på grund av sina livsval, sitt yrke, eller vem den andre / andra var.
Citera
2013-07-14, 23:49
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Detta förvånar mig inte, man behöver inte läsa många av hennes inlägg för att förstå att hon var väldigt intelligent. Även smarta människor kan ju fatta dumma beslut, särskilt när man är ung. Jag kände inte till hennes trassliga barndom, men det förändrar egentligen inte min bild av henne på något avgörande sätt.

Hon skrev i sitt sista blogginlägg att hon undrade om hon skulle bli antagen till skolan.

Jag har saknat tid att läsa hennes skriverier på nätet utan istället koncentrerat mig på handlingarna i LVU och vårdnadstvist. Vid en snabbtitt nyss noterade jag att E-M skrev om sin anmälande släkting. Ja, vilken slump att kusinen anmälde prostitution till soc dagen innan Joel. E-M säger till soc att Joel övertalade henne (kusinen). Efter anmälan lyckades aldrig socialtjänsten nå denna kusin, hon gjorde sig oanträffbar för dem och har än idag ej kunnat höras och utveckla sin anmälan. Så stor var den oron.
Citera
2013-07-14, 23:50
Medlem
Citat:

Och antagningsbeskeden till iaf högskolan damp väl ner i maillådan hos dom
flesta så sent som i fredags! Förbannat tragiskt.

Och ja, jag tycker väl inte heller att det verkar speciellt begåvat att prostituera sig, då det borde vara något av det sista desperata jobb än människa borde göra.(min åsikt). Men när man läst lite av vid hon skrivit så märker man bara genom hennes grammatik och formuleringar att hon inte kan vart helt dum! Möjligen mycket naiv, men det har vi som sagt alla varit! Jag kan mycket väl tänka mig att hon var begåvad även om hennes handlande inte alltid kanske varit det! Men hur socialen kan välja en knarkande jäkla maffioso-wannabe att placera barnen hos ist är för mig ett jäkla under! Det skulle förvåna mig om han ens va skrivkunnig..
Citera
2013-07-15, 00:09
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suundie
Det skulle förvåna mig om han ens va skrivkunnig..

He...viss okunskap uppvisar pappan när han oroar sig för att barnen ska få farliga smittor (läs könssjukdomar) för att deras mamma säljer telefon- och webcamsex. E-M berättar att hon som tidigare eskort ställde upp som sällskap på middagar (t ex affärsmän), hålla handen genom stan medan han t ex shoppade - dvs utan att sex var inblandat, samt på sexträffar. Det var mycket varierat enligt henne. Joel utmålar henne som en gatuprostituerad sprutnarkoman.
Citera
2013-07-15, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuria
Det gör mig glad att läsa så medkännande och respektfulla ord i den här tråden där så många talar illa om ett mordoffer. Det är många som blir kära i fel person, kvinnor och män, det är en djupt mänsklig sak, och ingen ska behöva mista livet för det. Nån gång har de alla trott att den andra personen varit just den som de kunde få vara lycklig med och göra lycklig. Ingen är heller mindre värd på grund av sina livsval, sitt yrke, eller vem den andre / andra var.

Tack själv för detta . Jag träffade aldrig henne i verkligheten men hon var en flitig debattör här på Flashback till och från i flera års tid. I mina ögon är det närmast omöjligt att inte tycka om och respektera henne för den som hade mycket kontakt med henne. Hon var en varm människa, hatade aldrig någon - inte ens sitt ex trots det lidande han utsatt henne för.
Citera
2013-07-15, 00:35
Medlem
Sokkos avatar
Jag tänkte att E-M var ett maskrosbarn innan jag läste att hon själv beskrev sig som det. Med sin uppväxt och bakgrund blir det ganska obegripligt hur människor kan tracka ner så på henne.

Eftersom mamman har gått ut med namn, foton och hemmahos-film i media får hon tåla att hennes dotter mordoffret, som idag inte kan tala för sig själv och bemöta mammans mediacirkus, också får komma till tals.

http://minfil.org/T1v0cbbeb3/
Citera
2013-07-15, 00:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Tack själv för detta . Jag träffade aldrig henne i verkligheten men hon var en flitig debattör här på Flashback till och från i flera års tid. I mina ögon är det närmast omöjligt att inte tycka om och respektera henne för den som hade mycket kontakt med henne. Hon var en varm människa, hatade aldrig någon - inte ens sitt ex trots det lidande han utsatt henne för.

Skriver under på varje ord!
Citera
2013-07-15, 00:44
Medlem
nafts avatar
Haha, PK media i full rulle.

Jag citerar

På adressen drivs ett behandlingshem som ger behandling och boende åt familjer eller ensamma barn som är i utsatta situationer. I vissa fall handlar det om att barnet och föräldrarna har behov av ”ett omedelbart stöd eller skydd”.
-- Vi tänker inte kommentera något, säger en kvinna som svarar i behandlingshemmets telefon.

I vanliga fall så står det "Ensamkommande flyktingbarn"
Citera
2013-07-15, 00:54
Medlem
Vad var det som triggade negern att göra som han gjorde? Han berövade sina barn på deras mamma och det är en ofantligt samvetes skuld!
Senast redigerad av Knullkompisen 2013-07-15 kl. 01:42.
Citera
2013-07-15, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Vad var det som triggade negern att göra som han gjorde? Han berövade sina barn på deras mamma och det är en ofantligt samvetes skuld!
Antagligen vart situationen för mycket för karln att hantera och att hon skulle återförenas med barnet och kanske få vårdnaden var bägaren som fick det att rinna över för honom.

Folk har brännt av och mördad för mindre.

Han får inga sympatier från mig. Nu har barnen ingen mamma eller pappa att prata om. Det kommer följa honom resten av hans liv att det var han som tog deras mamma ifrån dom.

Pumpa i honom xanor och stesolid och in i finkan i ett antal år, komma ut och hitta någon ny.
Citera
2013-07-15, 03:20
Medlem
Weissmullers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naft
Haha, PK media i full rulle.

Jag citerar

På adressen drivs ett behandlingshem som ger behandling och boende åt familjer eller ensamma barn som är i utsatta situationer. I vissa fall handlar det om att barnet och föräldrarna har behov av ”ett omedelbart stöd eller skydd”.
-- Vi tänker inte kommentera något, säger en kvinna som svarar i behandlingshemmets telefon.

I vanliga fall så står det "Ensamkommande flyktingbarn"

Nu var det ju inte fråga om ensamstående flyktingbarn eller liknande... eller missförstod jag ditt inlägg? BO träffade, tillsammans med en Soc-anställd GM tillsammans med ett (eller bägge?) barnen. GM plockade fram en kniv och stack ner BO o den Soc-anställda. Att de träffades där var väl mest av säkerhetsskäl (otäck ironi)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in