2013-07-15, 00:12
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Jupp. Som sagt, förstår inte allt vattenprat alls. Utan att vara ngn expert, så är jag rätt säker på att hon är nergrävd. Varför riskera att hon flyter upp? Börjar tappa hoppet om att hon hittas. Känns som att alla famlar i blindo och jag tror att det beror på att fokus ligger på vattensök. Med allra största säkerhet var det,(minst), två personer involverade i gömmandet av kroppen. Med hjälp av en smula adrenalin, känns det ju som att det inte vore jättesvårt att gräva det som krävs. Har dom dessutom, som fritidssysselsättning, att fiska, Så vet dom var.

komposten på Västra Tunhems kyrkogård nämdes här förut och ett ställe där AJ grävt mask vad jag förstod det som. Dock var den som postade lite orolig att den börjar bli full och kanske man inte hinner kolla den.. Nån som vet mer om det stället?
Citera
2013-07-15, 00:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
återigen lutar mina funderingar åt att Ida burits iväg i en stor blå IKEA påse som många har hemma till tvätt,hon hade säkert en hemma då barnfamiljer alltid har mängder med tvätt.dom är ju rätt tåliga att att bära runt fullastade och har 2 olika handtag så man kan hänga den på olika höjd över axeln.kanske har gärningsmannen lagt nåt lakan el annan tvätt och låtsas att han skulle hem till mamsen o fixa tvätten..

Jag har använt dessa till att väga upp hö i. Dom håller garanterat inte för en människa.
Citera
2013-07-15, 00:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Om blodet var på utsidan av dörren så syns det inte när dörren är öppen vilket den är om budet tog hissen.

Min usla internetuppkoppling tillåter mig inte att se filmerna. Jag uttalar mig efter att ha sett bilden med fläckar på golvet. Jag kan inte på den bilden uttala mig om var en hiss befinner sig eller ens åt vilket håll I*as ytterdörr finns. =/
Citera
2013-07-15, 00:14
Medlem
Presidents avatar
Glöm IKEA påse.

troligen ingenting. det är för mycket blod.
Citera
2013-07-15, 00:15
Medlem
Hittar inget i tråden om när AJ anlände till måltiden med IF och hur han kom dit. Gick han till fots eller åkte han hoj. Den borde i så fall stått parkerad utanför någonstans.
Citera
2013-07-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Prova att stoppa en vuxen människa i en blå IKEA-kasse och bära iväg den. Berätta hur det gick.

ska fan i mig testa.vet inte hur lång Ida va el.va hon vägde.
återkmr med svar när jag hävt ut tvättberget
Citera
2013-07-15, 00:16
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag tror fortfarande det är för enkelt för att vara sant, men gruppen jag hade med mig idag trodde de kunde vara smarta nog att köra bort liket långt bort. Vi hade lite delade åsikter. ... är man smart är man inte nasse, oavsett vilken trasig uppväxt man fått osv. Addera kampen mot klockan, addera att man redan sölat blod i trappuppgången och addera att det finns vittnesmål om att man var på plats.

AJ måste ha förstått att det är liket vs hans frihet, en funnen kropp o han är körd. Det gör att jag tvivlar mer o mer på ställen där folk vandrar naturligt. Jaktställen, promenadstråk, brunnar på öppna ytor mm. Blir inte klok på detta.
Jag var tidigt i samma banor, därav mina tankar på mobförråd el liknande. Ett utrymme med begränsad tillgång som också kan ha fungerat som vapenföråd eller lager för knark och tjuvgods.
Citera
2013-07-15, 00:17
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
ska fan i mig testa.vet inte hur lång Ida va el.va hon vägde.
återkmr med svar när jag hävt ut tvättberget
Snälla filma ditt försök och visa oss.

Om styckning var aktuell är Ikea-kassar är fullgott alternativ.
Citera
2013-07-15, 00:19
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
När träder likstelhet in? Går väl relativt snabbt? Det är svårare att få ned en kropp i en låda, baklucka (S40) eller grav då.
Likstelhet tar flera timmar. Jag har för mig det är upp till ett halvt dygn, och förvinner igen runt ett dygn.
Citera
2013-07-15, 00:19
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har använt dessa till att väga upp hö i. Dom håller garanterat inte för en människa.

Jag har den stora IKEA-påsen som vedsäck och den slits givetvis efter användning, men 50-60 kg är inga problem. Dock är storleken på påsen lite klen för o ta en hel vuxen människa.
Citera
2013-07-15, 00:20
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Har du tittat på filmsekvensen?
Popnitarna verkar rätt stora ändå, de måste väl finnas i olika storlekar?
Kan dessvärre inte se filmen. Jag måste bilda mig en uppfattning av era beskrivningar.
Citera
2013-07-15, 00:21
Medlem
MrBubss avatar
Ärligt talat tycker jag det har varit för mycket snack och kritik mot detta stackars tidningsbud.
Ingen vet egentligen när denna var i fastigheten och även om stackaren såg blodspår kanske man inte tänker mord utan snarare någon fyllgubbe som klantat till det under natten och skurit sig på en flaska eller hamnat i slagsmål och därmed skadat sig.

Detta stackars tidningsbud vill så klart bara sköta sitt jobb så snabbt som möjligt och gå hem och få en skön söndag och var således inte ens på det våningsplan där blodet finns.

Tycker mig kunna ana att blodkladdet utanför hissen är ca 1 meter från golvet och inne i hissen syns inget blod. Tror dock inte på fingrar utan snarare att en matta eller liknande snuddat dörrkarmen/kanten. Vad tror Ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in