2013-07-14, 23:11
Medlem
Tomatos avatar
Överväg gärna möjligheten att de "grävde" innan de hämtade kroppen i bostaden

• Antingen om AJ, åkte till DB och bägge grävde eller föreberedde någon sjö.

• Eller att DB själv grävde/förberedde och sedan hämtade AJ och Id@.

Därav det sena bortförandet.

FH, kan man föra in på valfri plats, då hans medverkan är luddig.
Kanske hämtade han AJ och DB på brandplatsen?
Senast redigerad av Tomato 2013-07-14 kl. 23:16.
Citera
2013-07-14, 23:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Samtalet som BO ringde till PT och som sedan AJ tog över har troligen då skett 02.30- 03.00.
Tidningsbudet är i hissen och det finns inget blod, troligen är hen där ca 06.30.
Grannarna upptäcker blod ca 07.30.

Troligen har kroppen tagits ut ur bostaden mellan ca 06.30 och 07.30.
Vad har hänt under dessa dryga 3 timmar?
Varför finns det så mycket blod i lgh och blodspår i hissen samt trapphuset?

Jag har en längre tid varit inne på att kroppen styckats och paketerats, kan man bortse från detta?
Och utanpå hissen, åtminstone på IFs våning.
http://img819.imageshack.us/img819/6351/7h41.jpg
Citera
2013-07-14, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
En liten referens angående det här med grävande: Har en släkting som arbetat som kyrkvaktmästare/"dödgrävare" och han hade grävt ca 200 gravar för hand. Han sa att det tar 3-4 timmar att gräva en grav. Är det flera kan de ju gräva snabbare, men de har inte erfarenheten och bra arbetsredskap? + att man ska ha lämplig "jordmån" att gräva i... Kan 3 timmar vara en lämplig tidsram för grävningsalternativet? Sedan måste spade/ar införskaffas.

Han (släktingen) sa dessutom att han hade burit omkring på en kärring som svimmat av en gång - och det var TUNGT bland annat för att hon var helt lealös. Och att han (som var både stark och vältränad) var som ett lakan efteråt...

Jag var själv tidigare inne på att en styckning av BO inte var otrolig. Det är det fortfarande inte, men det är inte förstaalternativet längre: 1) Om BO varit i delar (dvs ganska "lätta" bitar) hade man väl inte stått och väntat på att ta hissen? Då hade man tagit trappan (en halvvåning?) 2) MPS har "bara" letat 100meter vid sidorna av Ringvägen (har jag läst någonstans) och det tyder också på att de går på att GM+vän inte orkat bära kroppen alltför långt... (MPS har antagligen fått tips om detta från polisen som gjort observationer på BO-platsen som tyder på att det INTE varit styckning med i spelet, så att de inte söker av större område än nödvändigt) 3) Jag hade snöat in lite på att både AJ och DB är kockar. Men även om de skulle ha en väldans massa diagnoser, så är det bra mycket sjukare att stycka en bekant människa än att bara vira in henne i en matta?
Amatörmässigt grävda gravar brukar vara grundare.

IF bodde två trappor upp.
Citera
2013-07-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Samtalet som BO ringde till PT och som sedan AJ tog över har troligen då skett 02.30- 03.00.
Tidningsbudet är i hissen och det finns inget blod, troligen är hen där ca 06.30.
Grannarna upptäcker blod ca 07.30.

Troligen har kroppen tagits ut ur bostaden mellan ca 06.30 och 07.30.
Vad har hänt under dessa dryga 3 timmar?
Varför finns det så mycket blod i lgh och blodspår i hissen samt trapphuset?

Jag har en längre tid varit inne på att kroppen styckats och paketerats, kan man bortse från detta?

Japp, jag tror också hon är styckad, minst! Styckningen ägde rum de där 3 timmarna och därför är hela lägenheten full med blod. Har polisen varit inne på Tre Älgar och undersökt deras maskiner och knivar? Kan GM med kumpaner ha malt ner henne?
Citera
2013-07-14, 23:15
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Jo, vatten är mer logiskt. Minimerar exponeringstiden på brottsplatsen. Att gräva en grav till en vuxen människa tar tid, även i sand. Har de gett sig ut i skogen är det näst intill omöjligt att gräva p.g.a rötter och stenar beroende på terrängen.

Det jag däremot funderat lite på är om det ligger ett PÅGÅENDE vägbygge någon stans i närheten?
I en vägbank lär hon ligga ostörd länge.

45an bygger man om mellan Trollhättan och Lilla Edet (Söder om Trollhättan).
Citera
2013-07-14, 23:18
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Tycker de bilderna ser ut som någon (Id*?) försöker hålla sig fast från att bli insläpad i hissen eller (mindre troligt) tar stöd för att ta sig ur hissen på sin våning.
Det ser ju iaf ut som 2 händer/9-10 fingrar i blodsmetet.
Citera
2013-07-14, 23:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Japp, jag tror också hon är styckad, minst! Styckningen ägde rum de där 3 timmarna och därför är hela lägenheten full med blod. Har polisen varit inne på Tre Älgar och undersökt deras maskiner och knivar? Kan GM med kumpaner ha malt ner henne?
Att det läcker och droppar kan jag förstå, men varför blodar man ner på utsidan hissen, dessutom i bröst/maxhöjd. Är paketen så stora att det är svårt att ta sig in i hissen?
Nej, jag tror mer på att kroppen varit hel, men inrullad/instoppad i nåt.

Om hissen är lika liten som de brukar vara när halva trappan har blivit hisschakt, då är den inte direkt rymlig.
Citera
2013-07-14, 23:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Tycker de bilderna ser ut som någon (Id*?) försöker hålla sig fast från att bli insläpad i hissen eller (mindre troligt) tar stöd för att ta sig ur hissen på sin våning.
Det ser ju iaf ut som 2 händer/9-10 fingrar i blodsmetet.
Jag tyckte också det först, men jag vet inte.
Citera
2013-07-14, 23:22
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Vilken våning bodde Id* på? Är det troligt att de tagit hissen? Hur såg blodspåren i hissen ut? Kan tidningsbudet ha fört in blodet i hissen.

Ni som gafflar om hissen och tidningsbud - hur förklarar ni att ni vet så mycket mer än polisen som bara söker vittnesmål natten mellan lördag och söndag?

Och glöm inte finnen som flera år hade en vikingatida guldkrage/ring för att stänga grinden. Folk ser inte allt som en kamera...
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-14 kl. 23:23. Anledning: Lade till om finnen
Citera
2013-07-14, 23:24
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

det ser ut som en hand som har tagit grepp där.

GMs blodiga hand eller BOs som gjort motstånd vid liv?
Citera
2013-07-14, 23:24
Medlem
MrsLibras avatar
Vet någon om mps har hittat ngt idag?

Nu har 2 veckor gått och jag har en vidrig känsla av att Id@ inte kommer hittas. Nej, jag tror inte jag är synsk, vädrar väl mest mina farhågor..

Och du AJ, (vet att du läser detta): Börja för all del att slappna av och tro att du kommer undan med detta, fallet blir då så mkt hårdare för dig sedan när du åker dit på riktigt. Jag önskar dig allt ont, fega kräk. Det ENDA rätta att göra är att erkänna o ge hennes anhöriga en chans att läka/sörja. Tänk på hennes barn! Tänk om det var din mamma som var puts väck när du var liten, tänk vad vidrigt att inte få veta...du hade velat ha en grav att gå till när du blev äldre. Ja, du kommer sitta inne många år. Men tro mig, här ute är du fången för resten av livet ändå tills rättvisa skipats. Och helvete vad jobbigt du kommer ha det. Nattsömnen ska vi väl inte ens prata om Andr**s?
Citera
2013-07-14, 23:25
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Nej det gör de inte, isåfall väldigt få personer och mer som en "hobby". Den platsen han åkte på däng är ett whitetrash område, precis i slutet. Där bor iofs alla nationaliteter men främst svenskar med alkoholproblem kantat med Jack Vegas skulder. Att han skulle få stryk av Nazi gubbar känns långsökt, han ser ut att vara skinnhead själv för fan.

Stämmer detta så får killen antingen se över sitt beteende och umgänge eller så får Id*´s farsa & co göra bättre privatutredningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in