2013-07-14, 23:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och utanpå hissen, åtminstone på IFs våning.
http://img819.imageshack.us/img819/6351/7h41.jpg
Citerar mig själv för att ni ska se att jag backar, jag är inte längre säker på att bilden är knäppt på IFs våning.
Citera
2013-07-14, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Vilken våning bodde Id* på? Är det troligt att de tagit hissen? Hur såg blodspåren i hissen ut? Kan tidningsbudet ha fört in blodet i hissen.

Ni som gafflar om hissen och tidningsbud - hur förklarar ni att ni vet så mycket mer än polisen som bara söker vittnesmål natten mellan lördag och söndag?

Och glöm inte finnen som flera år hade en vikingatida guldkrage/ring för att stänga grinden. Folk ser inte allt som en kamera...
Ida bodde två trappor upp.
Citera
2013-07-14, 23:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Vilken våning bodde Id* på? Är det troligt att de tagit hissen? Hur såg blodspåren i hissen ut? Kan tidningsbudet ha fört in blodet i hissen.

Ni som gafflar om hissen och tidningsbud - hur förklarar ni att ni vet så mycket mer än polisen som bara söker vittnesmål natten mellan lördag och söndag?

Och glöm inte finnen som flera år hade en vikingatida guldkrage/ring för att stänga grinden. Folk ser inte allt som en kamera...
Polisen söker väl inte bara vittnen från natten.
Citera
2013-07-14, 23:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Tycker de bilderna ser ut som någon (Id*?) försöker hålla sig fast från att bli insläpad i hissen eller (mindre troligt) tar stöd för att ta sig ur hissen på sin våning.
Det ser ju iaf ut som 2 händer/9-10 fingrar i blodsmetet.
Det skulle kunna tyda på att hon inte var inpackad alls, och att armarna har hängt ner i marken.
Jag tror inte de har bundit ihop armarna för att förhindra det.
Kan hon blivit släpad med fötterna i också, eller kan de varit två dom burit.
Det är ju jättesvårt att få höjd på en lealös kropp, med tyndpunkten på mittpartiet, även om man är två starka karlar, då kroppen bara bågnar.
Citera
2013-07-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Jag hörde samma på TV4 play, direktsändningen, att ett samtal ägde rum antingen 2:30 lr 3:00... och det har gnagt i mig sedan dess. Inte kunnat hitta tillbaka till den sändningen Så får ni reda på något om det samtalet, meddela gärna.

Tack, äntligen, började tro jag hade hjärnspöken
Citera
2013-07-14, 23:30
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Polisen söker väl inte bara vittnen från natten.

Jasså? Vilka tider söker de vittnen från då? Ordvalet "väl" betyder att du inte är säker. Har du ens något belägg för att de sökt vittnen annan tid än på natten och vad sökte de vittnen efter då?
Citera
2013-07-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Amatörmässigt grävda gravar brukar vara grundare.

IF bodde två trappor upp.

Gravgrävningstiden var mest som en referens... Påverkas ju naturligtvis av dagsform på grävarna, djup, jordmån och grävredskap...

Har det någon gång varit tal om att hon bodde en "halvtrappa" upp - eller börjar man själv bli nipprig??
Citera
2013-07-14, 23:33
Medlem
Har funderat på blodet i hissen,
Kan det vara så att xx först släpade in BO i hissen för att komma ifrån lägenheten. Eftersom barnet fanns kvar.
Att xx inte ville lägga henne i trapphuset kan bero på risken för upptäkt.

Paketeringen kanske skedde i hissen. Med hjälp av sopsäckar och tejp.
För att att sedan släpas ut till något lämpligt transportmedel.
Citera
2013-07-14, 23:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Gravgrävningstiden var mest som en referens... Påverkas ju naturligtvis av dagsform på grävarna, djup, jordmån och grävredskap...

Har det någon gång varit tal om att hon bodde en "halvtrappa" upp - eller börjar man själv bli nipprig??
Det har påståtts att hon bodde en halvtrappa upp, men det är fel. Hon bor två trappor upp.
Citera
2013-07-14, 23:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Har funderat på blodet i hissen,
Kan det vara så att xx först släpade in BO i hissen för att komma ifrån lägenheten. Eftersom barnet fanns kvar.
Att xx inte ville lägga henne i trapphuset kan bero på risken för upptäkt.

Paketeringen kanske skedde i hissen. Med hjälp av sopsäckar och tejp.
För att att sedan släpas ut till något lämpligt transportmedel.
Välkommen till Flashback!

Nej, risken fanns att någon behövde hissen. Den användes så kort tid som möjligt.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Polisen är fortsatt angelägen om att få in tips och vittnesiakttagelser. Främst från natten mellan lördag och söndag 29-30/6 i området kring Östra Margaretavägen och Hunneberg men även övriga tips i ärendet.

Källa: http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Pressmeddelanden/Vastra-Gotaland/Man-anhallen-misstankt-for-manniskorov-i-Trollhattan/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Vet någon om mps har hittat ngt idag?

Nu har 2 veckor gått och jag har en vidrig känsla av att Id@ inte kommer hittas. Nej, jag tror inte jag är synsk, vädrar väl mest mina farhågor..

Och du AJ, (vet att du läser detta): Börja för all del att slappna av och tro att du kommer undan med detta, fallet blir då så mkt hårdare för dig sedan när du åker dit på riktigt. Jag önskar dig allt ont, fega kräk. Det ENDA rätta att göra är att erkänna o ge hennes anhöriga en chans att läka/sörja. Tänk på hennes barn! Tänk om det var din mamma som var puts väck när du var liten, tänk vad vidrigt att inte få veta...du hade velat ha en grav att gå till när du blev äldre. Ja, du kommer sitta inne många år. Men tro mig, här ute är du fången för resten av livet ändå tills rättvisa skipats. Och helvete vad jobbigt du kommer ha det. Nattsömnen ska vi väl inte ens prata om Andr**s?

Han sover nog gott om nätterna den där. Så pass störd är han!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in