2013-07-14, 20:57
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Jag och en till har idag sökt på några platser utan resultat.
Var inne här, https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fgoo.gl%2Fmaps%2Fmxo7m vilket leder ner till en liten bro som går över ån.
Troligen var det i dessa trakter polisen höll till inatt, såg ut som om någon varit där nyligen, förhoppningsvis polis, men fanns inga markeringar.
Vattnet i ån har en sikt på några cm så där behövs något att peta med...

Gillade det stället annars, ska man kasta någon i vatten och slippa bli blöt själv så är klippa/båt/bro/brygga bra.
Citera
2013-07-14, 21:00
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Gillade det stället annars, ska man kasta någon i vatten och slippa bli blöt själv så är klippa/båt/bro/brygga bra.
Stället är ju fortfarande fullt möjligt, såg ju som sagt inget i vattnet då det var noll i sikt.
Citera
2013-07-14, 21:01
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruC
Var på plats där uppe vid Öresjö också o kollade runt. Gick vägen in o det såg ut som om att någon kört in på vägen då gräset låg ner. Till vänster direkt om vägen hängde ett polis band så de kan vara så att de varit där. På hö sida låg en svart sopsäck som vi vände upp o ner på, fanns bara blöta löv i säcken. Längre in på vägen fanns inget som vi la märke till i alla fall. På väg till bilen kände man lukten men kunde inte riktigt lokalisera vart den kom ifrån.

Synd att ingen hade hund med på stället. Är det helt fritt ovan? Många gånger koncentrerar vi oss på marken när vi bör titta uppåt eller i näshöjd. Också en fråga om hur mycket det blåser...
Citera
2013-07-14, 21:04
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Som många redan har skrivit, samtalet var med PT, pappan till det lilla barnet.

Det intressanta är när det ägde rum?
Hade varit önskvärt att antingen få bekräftat eller dementerat angående uppgifterna från TV4.
Citera
2013-07-14, 21:04
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
Hur dumpar du en kropp med "vikter" i en sjö utan båt?

Den här kräftdammen inte långt från DB:s bostad som det resonerats om, hur djup kan den tänkas vara? Någon nämde att det låg en jolle där som man kunde använda. Gjordes det något sök där?
Citera
2013-07-14, 21:05
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
Hur dumpar du en kropp med "vikter" i en sjö utan båt?

Från en bro...? Ex kräftdammen
Citera
2013-07-14, 21:05
Medlem
Det spekulerades för en tid sen om ett släp som D.B ska ha förfogat över på något sätt. Kan det vara så att man fraktat en liten båt på det om det är så att ett släp är inblandat? Man kanske isf skulle ha koll på någon lite båt som kan vara förknippad med någon av dom misstänkta.
Bara en tanke från mig., rätta gärna till mig om jag missuppfattat
Citera
2013-07-14, 21:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Från en bro...?
...eller en brygga...
Citera
2013-07-14, 21:07
Medlem
Om ingen dump plats var planerad tror jag man åkt småvägar förbi Hol,Kroken vidare upp till ind området på Vargön kanske ,vatten eller sopcontainer bli ett snabbt o enkelt val
Citera
2013-07-14, 21:07
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
...eller en brygga...

Absolut!
Citera
2013-07-14, 21:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det finns t.o.m en del som går i vatten frivilligt.
Bada kallas det ;-)
Det är nog inget hinder när man måste gömma en kropp.
Är kläderna redan blodiga hade jag nog valt att gå i med byxor och skor i en äcklig sjö.
Jag vet inte vad som krävs i vikter? Kanske en bilfälg eller två, boxerlina, rep eller startkablar att binda med. Jag tror inte det behövs några märkvärdigare grejer.
Citera
2013-07-14, 21:14
Medlem
bagarn29s avatar
Samtalet som BO ringde till PT och som sedan AJ tog över har troligen då skett 02.30- 03.00.
Tidningsbudet är i hissen och det finns inget blod, troligen är hen där ca 06.30.
Grannarna upptäcker blod ca 07.30.

Troligen har kroppen tagits ut ur bostaden mellan ca 06.30 och 07.30.
Vad har hänt under dessa dryga 3 timmar?
Varför finns det så mycket blod i lgh och blodspår i hissen samt trapphuset?

Jag har en längre tid varit inne på att kroppen styckats och paketerats, kan man bortse från detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in