Citat:
Ursprungligen postat av
Sebastard2
Hur såg avskeden för Gamla Ullevi och Malmö Stadion ut när det begav sig för några år sedan? Fanns det liknande känslosamma avsked som i Stockholm? Jag kan inte minnas några specifika bilder från det. Någon Ifkare, Gaisare, Öisare eller Malmö som kan berätta lite?
MT96 drog av en flagga på 130x10 m med texten "TACK MALMÖ STADION!" då detta kan ha varit sista matchen på stadion (veckorna innan gick MFF ut med att det var sista, för att på matchdagen komma med att det inte var säkert. Kul...)
Stämningen i första var helt okej. Bäst blev det när ett enormt regn drog in över Stadion och alla stackare på stå blev genomblöta. Folket på ståplats gick helt loss samtidigt som folket på sitt tände till som fan.
I halvtid hölls det upp en fel två-pinnare som återigen bildade "Tack Malmö Stadion" dock inte MT96 som kreatörer.
I andra halvlek bestämde sig en del att ta oss ner på ståplats igen för att avsluta tiden på Stadion precis så som man startade den. Fick själv gåshud när Kindgren stegade upp på räcket igen för att dra av den sjukaste "Ge mig ett M.." Stadion upplevt på länge.
I slutet av matchen så ställde sig folket upp på hela norraläktaren och allsjöng hymnen. Detta avslutades med att Agon Mehmti gör 6-0 och sedan poppas det rejält.
Sett över det hela så en bra läktarinsats där en del ramsor bytes ut till att hylla Stadion.
Ett värdigt avslut till platsen som man mer eller mindre kan kalla sitt andra hem.
Så sammanfattade malmö killar sista matchen. Inte i närheten av Stockholmslagens avslutningar. Sämre bränning och endast 1 ''flagga'' som tackade av sin arena. Dock om Malmö lämnat Swedbank iår tror jag att dom varit i samma klass som Söderlagen.