2013-07-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av philel
Du kan ju inte jämföra det med kläder och frisyrer som vem som helst kan ändra på.
Det kan inte vara en social konstruktion att få en grov kroppsbyggnad eller maskulina drag.. och varför skulle homosexuella känna sig tvungna att gå in i en roll som gör att de blir ännu mer utsatta för trakasserier? Borde väl vara tvärtom isåfall?

vilka lesbiska tjejer i landslaget har maskulina drag? Lotta Schelin? sofia Jakobsson? Nilla fischer är visserligen stor och stark men skulle knappast se maskulin ut i annan frisyr och klänning. lisa Dahlkvist? sofia Lundgren?

De som kanske har mest maskulina drag är ju tvillingarna Hammarström som båda är hetero.

Ingen Lebb jag känner har maskulina drag, någon väljer att klä sig mer maskulint och har en frisyr a la fischer.

Jag trodde det framgick ganska tydligt i mitt tidigare inlägg; för att ingå i en social kontext. Precis som typ punkare och synthare. Som också lika gärna kunde låta bli. Varför visa vem man är via klädsel öht?
Citera
2013-07-14, 17:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FonnieSaltloek
Men varför måste kända personer berätta om sina sexuella preferenser om de inte har lust - deras kärleksliv angår väl inte allmänheten?
Många andra i damlandslaget har ju kommit ut, och det var inga problem för dom. Finns väl ingen poäng att dölja det om man är med i svenska damfotbollslandslaget, korten är väldigt öppna där.
Citera
2013-07-14, 18:30
Medlem
NoTruces avatar
Jag förstår ärligt talat inte varför det ska spela någon roll. Är det viktigt att herrarna är straighta, exempelvis?
Citera
2013-07-14, 19:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag förstår ärligt talat inte varför det ska spela någon roll. Är det viktigt att herrarna är straighta, exempelvis?
Ja det är såklart viktigt, så att de kan vara bra förebilder för våra barn.
Citera
2013-07-14, 21:30
Medlem
Calapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Exakt. Barnen kan få en väldigt skev bild av verkligheten. Dessa spelare är ju barnens idoler. Att spelarna är homo kan hämma barnens verklighetssyn och om det är illa fördärva hela livet.
De här spelarna borde tänka på vad de håller på med och vad det bär med sig.
Citera
2013-07-15, 14:17
Bannlyst
Citat:
Många andra i damlandslaget har ju kommit ut, och det var inga problem för dom. Finns väl ingen poäng att dölja det om man är med i svenska damfotbollslandslaget, korten är väldigt öppna där.
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Calapi
Exakt. Barnen kan få en väldigt skev bild av verkligheten. Dessa spelare är ju barnens idoler. Att spelarna är homo kan hämma barnens verklighetssyn och om det är illa fördärva hela livet.
De här spelarna borde tänka på vad de håller på med och vad det bär med sig.
Om homosexuella är så dåliga förebilder för barn/ungdom så är det väl bättre att Lotta inte går ut med sin förmodade homosexualitet? Det man inte vet tar man inte skada av s.a.s.
Citera
2013-07-15, 14:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChedgarBatikhesten
Om homosexuella är så dåliga förebilder för barn/ungdom så är det väl bättre att Lotta inte går ut med sin förmodade homosexualitet? Det man inte vet tar man inte skada av s.a.s.
Ja fast tror ändå ingen bryr sig om damfotboll. Om nu någon elit herrfotbollsspelare är bög så får han gärna hålla det för sig själv (finns ju iofs ingen herrspelare på elitnivå som är bög i hela världen för övrigt), men flatornas paradis, dvs damfotbollslandslaget, finns det anledning att gömma sig då alla redan vet vad som försiggår, det blir mest pinsamt...å allas vägnar.
Citera
2013-07-15, 14:49
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Varför kommer inte Schelin ut ur garderoben?

??? Hon ser för fan inte ut som en flata. Hon är hetero alla gånger.
Citera
2013-07-15, 15:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
??? Hon ser för fan inte ut som en flata. Hon är hetero alla gånger.
Det gör hon förvisso inte, men det är ingen garanti.. att hon är dödstyst om sitt privatliv avslöjar mycket.
Citera
2013-07-16, 22:54
Medlem
Mumsemumss avatar
Finns det några "bevis" för att Sara Thunebro lapar mus?
Citera
2013-07-17, 00:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsemums
Enda jag kan komma på är Utseendet.
Citera
2013-07-17, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsemums
Läs Penardims inlägg. Om det är några "bevis" vet jag inte - men skribenten påstår sig ha växt upp med Thunebro i Strängnäs.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=674490&threadid=2717 48
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in