2013-07-14, 20:47
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
MP har fått stora rubriker det senaste året med all rätt och ett gott rykte. Jag vet inte hur mycket man tänker på sånt när man ska dumpa en kropp men jag tror säkert man gör det mer nu än för tex två år sedan. Det gör att jag tvivlar på att de dumpat kroppen nånstans och lagt lite grenar över. Jag tror mer på sjö eller damm där det krävs mer än skallgångresurser för att hitta kroppen. Bara en tanke jag fick när jag försökte tänka mig in i deras situation den natten.

Insatsstyrkan hade fyra dykare och skulle avverka ett antal sjöar och vattendrag och när de väl kom så konstaterade de att de ibland inte kunde se sin egen hand.... Vilken tilltro skall vi sätta till att de verkligen uttömt möjligheten att Id* ligger i en sjö?

För övrigt - FH - är det en klenis eller är han mycket stark?
Citera
2013-07-14, 20:48
Medlem
Ull-Strumpas avatar
fp
Citera
2013-07-14, 20:48
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag har alltså lokaliserat doften till ett snår på kanske 2 X 2 meter precis intill vägen där elledningen går över, alltså på södra sidan vägen ungefär under elledningen c:a 2 meter från vägkant. Som jag skrev så är det som luktar högst av en råttas storlek och därmed kan man utesluta att det är Id*.

Sedan är det klart att om man tror att hon blivit styckad så är det en annan femma...
Om kroppen hade legat där kanske 3 dagar så hade den nog börjat läcka vätska, och den luktar ju minst sagt fan.
Du såg inte några svarta skalbaggar omkring buskaget?
Citera
2013-07-14, 20:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
MP har fått stora rubriker det senaste året med all rätt och ett gott rykte. Jag vet inte hur mycket man tänker på sånt när man ska dumpa en kropp men jag tror säkert man gör det mer nu än för tex två år sedan. Det gör att jag tvivlar på att de dumpat kroppen nånstans och lagt lite grenar över. Jag tror mer på sjö eller damm där det krävs mer än skallgångresurser för att hitta kroppen. Bara en tanke jag fick när jag försökte tänka mig in i deras situation den natten.

Ja, en damm eller en tjärn med riktigt svart vatten och en massa blodiglar och andra äckliga kryp... ett ställe där ingen människa badar frivilligt.
Citera
Medlem
IroniskJags avatar
Jag och en till har idag sökt på några platser utan resultat.
Var inne här, https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fgoo.gl%2Fmaps%2Fmxo7m vilket leder ner till en liten bro som går över ån.
Troligen var det i dessa trakter polisen höll till inatt, såg ut som om någon varit där nyligen, förhoppningsvis polis, men fanns inga markeringar.
Vattnet i ån har en sikt på några cm så där behövs något att peta med...

Citat:
Ursprungligen postat av giove
Den blå. Den röda är velanda centrum.

Edit: Följ Velandavägen söderut på kartan, Aktiv hund stod med halvvägs ungefär. Du ser var en skogsväg korsar en järnväg, där är ravinen. Finns bropelare kvar från en gammal järnvägsbro på platsen.

Var vid tågbron i Velanda vilken nämnts tidigare i tråden, här är ganska så omgjort i och med nya järnvägen, låsta bommar från båda sidor, nya bommar, nya lås, har svårt att tro att detta kan vara en tänkbar plats.
Var mycket folk med hundar som tränade sök som var där, dom hade delar av djur med sig till träning med hundarna så den ytan scannas nog hyfsat bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supernatural48
Både SB och PT är ex till Id*, men det är PT som ska ha pratat med Id* och AJ den natten.

Holy cow du har så rätt så, och jag trodde jag var insatt hehe

Thanks, ja men då önskar jag ju att någon med PT på sin Facebook kollar av med honom vad klockan var när han pratade med I*a och AJ på natten innan försvinnandet
Kan väl inte vara så hemligt nu va
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beh.ass.Pia
Vem har han (SB) på sin Facebook? Kom igen...... Flera här verkar ju känna honom mer eller mindre.
Ta reda på klockslag när han pratade med I*a och AJ på natten!
Som många redan har skrivit, samtalet var med PT, pappan till det lilla barnet.
Citera
2013-07-14, 20:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om kroppen hade legat där kanske 3 dagar så hade den nog börjat läcka vätska, och den luktar ju minst sagt fan.
Du såg inte några svarta skalbaggar omkring buskaget?

Nope. Jag var inte så intresserad av att hitta den lille gnagaren för risken är att jag trampat på den på kuppen och då hade jag kunnat få en otrevlig vätska på mina ben...
Citera
2013-07-14, 20:54
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, en damm eller en tjärn med riktigt svart vatten och en massa blodiglar och andra äckliga kryp... ett ställe där ingen människa badar frivilligt.

Låter som de flesta fiskesjöarna på Hunneberg...
Citera
2013-07-14, 20:55
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har för mig att samtalet ägde rum ca 02:30, men hittar inte den uppgiften.
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17066553.ab
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Jag hörde samma på TV4 play, direktsändningen, att ett samtal ägde rum antingen 2:30 lr 3:00... och det har gnagt i mig sedan dess. Inte kunnat hitta tillbaka till den sändningen Så får ni reda på något om det samtalet, meddela gärna.
Citera
2013-07-14, 20:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Låter som de flesta fiskesjöarna på Hunneberg...

Usch, det börjar kännas mer och mer hopplöst.
Citera
2013-07-14, 20:57
Medlem
Citat:
Insatsstyrkan hade fyra dykare och skulle avverka ett antal sjöar och vattendrag och när de väl kom så konstaterade de att de ibland inte kunde se sin egen hand.... Vilken tilltro skall vi sätta till att de verkligen uttömt möjligheten att Id* ligger i en sjö?

För övrigt - FH - är det en klenis eller är han mycket stark?

Hur dumpar du en kropp med "vikter" i en sjö utan båt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in