2013-07-13, 22:58
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Det finns faktiskt både en gammal bilskrot och en gammal soptipp på vägen mot Öresjö. Den senare cyklade jag förbi för några veckor sedan och där luktar det inte hallon direkt, så jag antar att de fortfarande tippar rötslam från reningsverket eller liknande där.

AJ Och inte minst DB verkar ju vara vapenfantaster. Dem kanske har hängt på skjutbanan vid öresjö och känner till området väl?
Citera
2013-07-13, 22:58
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Det var jag som var där i går. Men gps:n på telefonen visade mig åt helvete fel, så jag var på helt fel plats; vilket jag fick reda på när jag kom hem igen efter att ha fått pm om det. Nu vet jag däremot på ett ungefär var dammen är, åtminstone vilken gård det gäller, men jag vet inte vart jag ska svänga för att ta mig dit. Jag har åkt förbi gården en miljard gånger, men att det skulle finnas en damm där någonstans hade jag inte en aning om.

PM:a om det är någon som vill ha följe ut dit. Jag vågar nog inte åka själv.

Ska se om jag inte kan få dit ett gäng imorgon.
Citera
2013-07-13, 23:00
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giove
Tyvärr är jag helt novis på google maps, men om det räcker med en skärmdump så finns den här:
http://www.ladda-upp.se/bilder/eisjrvxyfrgip/ så kanske nån som är mer bevandrad lägga platsen på en rörlig karta?

Det är ca 1 mil dit från I*das lgh. Jag har inte varit där på flera år så jag vet inte hur vägen ser ut nu, men på den tiden gick det att köra bil ända ner om man inte var så rädd om bilen, det går också att korsa ån och ta sig upp på andra sidan och då kommer man ut på ytterligare småvägar som kan ta en bakvägen till Grästorp, eller till Hunneberg via Hullsjön.

Ja samma här haha. Bra jobbat och Vi har ju Quarrel som fixat kartorna jättebra hitills. :-)
Citera
2013-07-13, 23:01
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Tror inte polisen har de resurserna, tyvärr. Å skulle de ha span på GM, så tror jag att han vet om det och smiter ifrån dem på något sätt, om det skulle vara aktuellt

Möjligt, det händer lite väl mycket i denna region nu får jag hålla med om. Brott hela tiden i trestad. Att de sätter 24/7-span på en misstänkt mördare är dock inte helt osannolikt. Jag har både hört poliser redovisa om hur tråkigt det är att sitta på span i andra fall i 24/7 och bara invänta snedsteg, men också hört vad det kostar samhället och av våra skattepengar att faktiskt ha sådant span.
Citera
2013-07-13, 23:01
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
AJ Och inte minst DB verkar ju vara vapenfantaster. Dem kanske har hängt på skjutbanan vid öresjö och känner till området väl?

Var är denna skjutbana? Jag försökte följa upp detta igår, men hittade ingen skjutbana.
Citera
2013-07-13, 23:02
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det hade de enligt källa inom polisväsendet på t.ex en viss pyroman. Det var 24/7.
Ingen aning om hur det är i detta fall, men det är trots allt en huvudmisstänkt mördare.

Okej, men då får vi hoppas att dem har det då.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Blev inte AJ körd till Jönköping när han släpptes ur häktet.

Han hade kanske Hojen stående där.?
Bra fråga!
Jag blir inte klok på denna MC.
Vem fasen skrev att någon gick [edit] åkte, genom skogen med en röd MC utan plåtar från Id*, härom dagen?
Jo, här är det. Var det MPS som sett?
Förra måndagen vid 14-snåret, eller?
https://www.flashback.org/sp44278946
Senast redigerad av Tomato 2013-07-13 kl. 23:08.
Citera
Medlem
gioves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag lägger in den på min karta, men är det den röda eller den blå kartnålen som gäller?

Den blå. Den röda är velanda centrum.

Edit: Följ Velandavägen söderut på kartan, Aktiv hund stod med halvvägs ungefär. Du ser var en skogsväg korsar en järnväg, där är ravinen. Finns bropelare kvar från en gammal järnvägsbro på platsen.
Senast redigerad av giove 2013-07-13 kl. 23:06.
Citera
2013-07-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Vad har du fått det ifrån?
Å vad får er o tro att han som huvudmisstänkt inte har span på sig?

Det fanns något tidigare i tråden att AJ:s morsa körde honom.
Att hojen fanns där var en tanke efter det som hänt idag.
Citera
2013-07-13, 23:04
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Jaktskyttebanan?

AJ och DB har väl knappast sina vapen legalt?
Citera
2013-07-13, 23:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men kan de inte ha missat honom då? De står alltså parkerade utanför hans bostad och kör efter överallt 24/7?
Inte om han tar sig ur bakvägen till vättersnäs, då går det åt flera bilar för att bevaka honom, bara på den sidan alltså.
Citera
2013-07-13, 23:05
Medlem
Citat:
Okej, men då får vi hoppas att dem har det då.

Då kanske dom kunde svarat personen som ringde och tipsade om att misshandeln i JKP kunde vara AJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in