Citat:
Ursprungligen postat av
Pellebelle
Det är svårt att få till det balanserat.
Dante-Martinez-Boateng
Thiago
Lahm-Schweinsteiger-Götze-Ribery
Muller
Mandzukic
Vet inte om Götze kan spela så långt ned i banan, samt om Ribery kan ta det defensiva ansvaret på kanten. Annars ser det mittfältet ut lite som Juventus, med Schweini i en Vidal roll och Götze som en Marchisio, Thiago som sagt antar en Pirlo-roll, Muller en seconda punta och Mandzukic spjutspets. Det tveksamma här är att Alaba petas, vilket han inte förtjänar. Kan tyvärr Bayern alldeles för dåligt för att veta om det skulle fungera i praktiken.
Tror inte Thiago är tänkt som någon spelare som får allt för mycket speltid direkt. Han är fortfarande väldigt ung och kommer slussas in. Kroos håller jag dessutom som en spelare som är mer lik Pirlo än Thiago.
Annars ser jag inte varför Pep skulle vilja spela som Juventus, ett lag man körde över förra säsongen.
Jag tycker hela lagbygget ser ut som att man vill bygga upp en trygghet över att inte vara beroende av individer som man tidigare har varit och blivit straffad hårt vid skador.
Utan någon som helst tanke på första tjing på platser och så utan bara positioner:
...............................................Man dz (pizza)
.........................Ribéry (Shaqiri) - Kroos (Götze) - Robben (Müller)
................................Schweini (Thiago) - Martínez (Gustavo)
Alaba (Contento) - Dante (Badstuber/DvB) - Boateng (Kirchhoff/DvB) - Lahm (Rafinha)
.............................................Neuer (Starke)
För att sedan ha Can, Weiser och Højbjerg som talanger på lån eller i B-lag. Can ser jag helst utlånad.
Özil kommer garanterat INTE komma till Bayern. Totalt bull....