2013-07-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redigtarg
Menar du att jag ljuger? Jag ger er min version, jag kan ju inte säga till 100% att det är sant, men jag är 99,9% säker.
Nix menar jag inte, jag sa att jag hoppas det inte är så
Citera
2013-07-14, 20:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beh.ass.Pia
Måste kolla av en grej som kan ha skrivits här redan men orkar inte leta

När hittades bilen som brunnit?
Kan man med säkerhet bestämma ungefär när den börjat brinna?

Jag insisterar på att nyhetsankaren från den direktsända häktningsförhandlingen sa att I*as ex och AJ pratades vid runt 03.00 tiden på natten.

Tiden däremellan är ju intressant!!!
(bortförandet-dumpa kropp-bränna alla bevis i bilen)

Känns ju som att hon borde hittats om hon finns i närheten.....

Hon kan ju ha körts en bra bit utanför THN också.....
Jag har för mig att samtalet ägde rum ca 02:30, men hittar inte den uppgiften.
Citat:
Spåret ledde in i hissen till ännu mer blod. Men utanför hyreshusets ytterdörr slutade spåret plötsligt.
Citat:
– Jag fick reda på det vid sex på söndagskvällen. Då trodde de att något hänt mellan två och tre på natten.
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17066553.ab
Citat:
För Aftonbladet uppger nu expojkvännen att han efter midnatt under natten mot söndag hade telefonkontakt med 23-åringen, som då var tillsammans med den nu anhållne 36-åringen.
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab
Citera
2013-07-14, 20:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soskidoski
Har följt tråden hela tiden, är själv från västra Tunhem och är mycket väl bekant med Hunneberg, och vägarna där uppe, samt vägarna mellan Thn, Vargön, bakvägen till Grästorp och även vänersnäs... Min syster bodde på ö margaretavägen för 15 år sedan så jag har koll även där... Jag tänkte såhär... Om någon vill ta sig därifrån obemärkt med alkohol i kroppen och kanske något att dölja, så vill man ju så snabbt som möjligt därifrån på vägar som man löper minst risk att stoppas på... Eftersom de varit på Hunneberg uppenbarligen då hade mitt val varit ut på 45:an och ut på malögavägen, och kört via Hol upp på grusvägen till Hunneberg, via Hols by vid foten på berget och sedan tagit mig bort mot gamla kyrkstigen, har någon tänkt på den? Den är en grusväg mellan hols by på berget och Vargön, bakom Nygårds egendom, vid foten av berget, går knappt att köra på.... Kommer då så småningom ut på vägen som går upp till Bergagården, där bilen påträffades?
Andra alternativet är prästeklev upp och köra ett varv på berget, sedan kommer man lätt till Grästorp och Norra Björke på baksidan av berget och ner.... Kyrkstigen, har det sökts där?
Tyvärr, det går inte för en utsocknes att följa din vägbeskrivning. Jag hittar inte Malögavägen, Kyrkstigen, Nygårds egendom, Hol eller Hols by på någon karta, och bilen hittades inte vid Bergagården.
Citera
2013-07-14, 20:14
Medlem
Citat:
S*bastian B*rgstr*m mytar som in i helvete, han har inte blivit misshandlad, han vill hamna i 15 minutes of fame vilket han har gjort också, gaaah jag spyr den killen utnyttjar en ung småbarnsmammas död för att få lite fitta vilket han också får tack vare denna tragiska händelsen.
Killen har varit en lögnare i minst tio år vad jag vet säkert mer där till, men han har aldrig ljugit om såna här allvarligare saker innan. Men han har väl fått smaka en bit på kakan och vill ha mer.

Jag kan strypa mina egna ungar och hamra sönder mina pungkulor ifall det kommer fram bevis till att han har blivit misshandlad. Misshandlad två gånger på mycket centrala platser mitt på dagen och ingen har sett något? M javisst ja, troligt, och fyra stycken som har varit på honom också och han har klarat sig lindrigt, pojken har slagit sig själv, det är därför det är "lindrigt".

Han kommer använda det här inlägget på facebook nu för att få lite mer sympati från dom som inte kan öppna ögonen riktigt. Men skriver det ändå så ni kan få se den sanna bild av SB.

Eftersom att SB är avskriven alla misstankar kring detta fall, så kan vi väl släppa honom i den här tråden. Han är kanske inte guds bästa barn, men han har troligtvis ingenting med detta fallet att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Har följt tråden hela tiden, är själv från västra Tunhem och är mycket väl bekant med Hunneberg, och vägarna där uppe, samt vägarna mellan Thn, Vargön, bakvägen till Grästorp och även vänersnäs... Min syster bodde på ö margaretavägen för 15 år sedan så jag har koll även där... Jag tänkte såhär... Om någon vill ta sig därifrån obemärkt med alkohol i kroppen och kanske något att dölja, så vill man ju så snabbt som möjligt därifrån på vägar som man löper minst risk att stoppas på... Eftersom de varit på Hunneberg uppenbarligen då hade mitt val varit ut på 45:an och ut på malögavägen, och kört via Hol upp på grusvägen till Hunneberg, via Hols by vid foten på berget och sedan tagit mig bort mot gamla kyrkstigen, har någon tänkt på den? Den är en grusväg mellan hols by på berget och Vargön, bakom Nygårds egendom, vid foten av berget, går knappt att köra på.... Kommer då så småningom ut på vägen som går upp till Bergagården, där bilen påträffades?
Andra alternativet är prästeklev upp och köra ett varv på berget, sedan kommer man lätt till Grästorp och Norra Björke på baksidan av berget och ner.... Kyrkstigen, har det sökts där?

Den tanken har slagit mig med, området och ån vid Hedeäng är väldigt lätta att komma åt ifrån Flygfältsvägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottero
JA jag hart tänkt på Kyrkstigen och att det går att ta en bil längs kyrkstigen framåt Nygård men därefter blir den mycket svår körd med en bil. men det räcker att kör in bakom nygård då det ligger Grottor där.

Ja, just eftersom den är så svårkörd så kanske man valt just den, eftersom man tänker på den vägen som ologiskt alternativ att ta sig fram på? med motorcykel eller annat som kompletterar bilen väl på plats?
Citera
2013-07-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Att han skulle blivit misshandlad två gånger är en uppgift som bara finns här på tråden. Den som påstod detta hänvisade till en artikel i ttela.se som på intet sätt bekräftade att den rånade i centrum var SB. Det finns en del troll i farten. Att han blivit misshandlad en gång finns det och polisrapporter på.

Så snälla, låt honom vara!

Han säger ju själv att han har blivit misshandlad två gånger på sin facebook!!
Citera
2013-07-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tyvärr, det går inte för en utsocknes att följa din vägbeskrivning. Jag hittar inte Malögavägen, Kyrkstigen, Nygårds egendom, Hol eller Hols by på någon karta, och bilen hittades inte vid Bergagården.
Kyrkstigen finns inte utmärkt, däremot Hol. Nygårds egendom ägs av Blennermarks, sök den vägen.
Vart exakt hittades bilen?
Citera
2013-07-14, 20:18
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Han säger ju själv att han har blivit misshandlad två gånger på sin facebook!!
Och allt på Facebook är sant?
Släpp SB i denna tråden, starta en separat om detta MÅSTE diskuteras, tack!
Citera
2013-07-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Och allt på Facebook är sant?
Släpp SB i denna tråden, starta en separat om detta MÅSTE diskuteras, tack!

Oh herre min gud är du trög eller? Han skriver på sin egna facebook att han har blivit misshandlad två gånger, nej det är inte sant, han har blivit misshandlad 0 gånger.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kyrkstigen finns inte utmärkt, däremot Hol. Nygårds egendom ägs av Blennermarks, sök den vägen.
Vart exakt hittades bilen?
Hol ligger mellan Alingsås och Vårgårda. Bilbrandens plats syns på den här kartan: http://goo.gl/maps/FZfij
Citera
Medlem
Zelogaths avatar
Inte för att förstöra stämningen, men varifrån kommer uppgifterna om "stark liklukt" och hur detta kan antas vara en råtta efter att ha petat i ett mindre buskage?

På vilket sätt rättfärdigar man dessa "privatspan" som får hurra-rop och ryggdunkningar om man av ren slump råkar snubbla över ett fynd?
Eller kanske rent av tar i något som man själv avfärdar som icke intressant som sedan visar sig bli en del av utredningen?

Jag försöker lista ut om man gör detta för att försöka hjälpa till att finna den försvunne eller för att man själv tycker att det är lite spännande.

Förstår också att vissa har hakat på MPS eftersök men har inte sett om det har diskuterats segment, fynd etc. då tråden är lång.

Men jag vill ändå att alla tar sig en rejäl funderare innan man handgripligen ger sig i kast med självutpekade platser och vad som kan innehålla fynd.

Exempelvis, känner man "stark liklukt" och ser flera svarta sopsäckar så hjälper det varken den försvunne eller polisutredningen att klampa fram och lyfta uppochned på dessa!
Ring stället polisen på 11414 och lämna tips.

Man får göra en avvägning helt enkelt- verkar det intressant för utredningen eller inte?
Man sparar varken tid eller resurser på att agera polis.
Man får ha i åtanke att även fast man skulle träffa "rätt" så kanske man har varit såpass oförsiktig att man har försvårat eller rent av förstört i utredningen så gärningsmännen går fria.

Vissa tror också att de följer tråden, vilket också gör det intressant att man i detalj målar upp spekulationer som kanske får dessa att göra något åt detta om någon skulle pricka rätt.Så

Jag vill inte förstöra era spekulationer och jag behöver ingen som påminner mig om "detta är flashback", bara att ni tänker till en extra gång på vad ni gör/inte gör.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in