Citat:
Ursprungligen postat av
Grp03
Jag vet inte hur smart det är att publicera genomsökta områden och objekt här. Låt det vara tills vidare är min enkla tanke.
Håller med! Nog för att det är intressant att kunna följa allt här, men ännu viktigare att inte ge några fördelar till GM och ev ofängslade medhjälpare...
Citat:
Ursprungligen postat av
Mouchino
stora badplatsen vid Öresjö och ca 50 meter efter har man känt en stark liklukt. finns vägtrummor och en skogsväg till höger. Nån som kan ta en sväng dit?
Om det gäller lukt som är svår att lokalisera för människa - ta med hund!
Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Det kan kanske tyda på att kroppen inte var styckad. En död eller medvetslös person sägs vara mycket otymplig att hantera. Det hörde jag senast i går från en person som har jobbat trettio år inom rättspsykiatrin. Hen har burit ganska många kroppar i sina dar.
Citat:
Ursprungligen postat av
vem-F
Stressade och rädda styckar amatörerna kroppen och snabbast möjligt fraktar bort den. Åker i så fall inte långt innan dumpning. Sedan lika stressade åker dom och bränner bil med spår.
Varför tjatar* folk om styckning? OK, jag har inte facit och har inte sett brottsplatsen, men finns det något som talar för det egentligen?
- Brottsplatsen är offrets eget hem.
- GM har inte kontroll på om/när folk kommer dit.
- GM lär inte vilja stanna kvar där längre än absolut nödvändigt.
- svårt att genomföra utan att lämna spår antar jag. (Att spår av GM finns i lägenheten är inte konstigt då han varit där, men om spår från GM finns i blodet blir det svårare att förklara.
- omöjligt att inte få blod på sig själv - han lär ju inte ha en heltäckande skyddsklädsel media fickan. Ska han duscha i hennes badrum innan han går? Blanda sitt DNA med blodet i avloppet. Gå ut blöt i håret med lånade tjejkläder kanske?
- GM har knappast tid och möjlighet att storstäda efter. Troligtvis har han heller inte stora mängder kalorin el liknande till hands.
- Det fanns medhjälpare som, antar jag, kunde hjälpa till att bära. Är det då värt risken och besväret att göra en transportstyckning?
Framför allt, VARFÖR?
EDIT: * inte reedme.