Citat:
Ursprungligen postat av
soskidoski
Har följt tråden hela tiden, är själv från västra Tunhem och är mycket väl bekant med Hunneberg, och vägarna där uppe, samt vägarna mellan Thn, Vargön, bakvägen till Grästorp och även vänersnäs... Min syster bodde på ö margaretavägen för 15 år sedan så jag har koll även där... Jag tänkte såhär... Om någon vill ta sig därifrån obemärkt med alkohol i kroppen och kanske något att dölja, så vill man ju så snabbt som möjligt därifrån på vägar som man löper minst risk att stoppas på... Eftersom de varit på Hunneberg uppenbarligen då hade mitt val varit ut på 45:an och ut på malögavägen, och kört via Hol upp på grusvägen till Hunneberg, via Hols by vid foten på berget och sedan tagit mig bort mot gamla kyrkstigen, har någon tänkt på den? Den är en grusväg mellan hols by på berget och Vargön, bakom Nygårds egendom, vid foten av berget, går knappt att köra på.... Kommer då så småningom ut på vägen som går upp till Bergagården, där bilen påträffades?
Andra alternativet är prästeklev upp och köra ett varv på berget, sedan kommer man lätt till Grästorp och Norra Björke på baksidan av berget och ner.... Kyrkstigen, har det sökts där?
Tyvärr, det går inte för en utsocknes att följa din vägbeskrivning. Jag hittar inte Malögavägen, Kyrkstigen, Nygårds egendom, Hol eller Hols by på någon karta, och bilen hittades inte vid Bergagården.