2013-07-14, 17:36
Medlem
Liiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det är mer trafik den vägen och risken för vittnesiakttagelser ökar. Dessutom rör det sig mycket mer folk över lag i den trakten. Men det viktigaste är att hon blir funnen till sist, så skulle inte Kabelvägen ge nåt, så kommer man säkert att söka i områden längs din väg också.

Ahh ok...ja då är det ju inte för smart att ta den vägen..men de klart, vet inte hur logist man tänker i en situation som deras eller med deras mentala status..
F.ö tycker jag AJ verkar va en total psykopat med en ganska stor slev Borderline och en ännu större slev idioti och övriga bokstavsdiagnoser han möjligen kan ha...för de står inte rätt till i den skallen för 5 öre.
Dessutom verkar varenda fan i den bekantskapskretsen ha nån form av psykisk störning.
Citera
2013-07-14, 17:39
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supernatural48
Den som har möjlighet bör ju ta en titt där. Bättre att kolla en gång för mycket än ingen alls.
Någon som känner sig manad?

Ska tydligen finnas/funnits en skrot/sopstation på vägen mot Öresjö också och frågor har ställts om DB kan ha en viss koppling till detta ställe? Så då kan man ju slå två flugor i en smäll och kolla upp det också.
Citera
2013-07-14, 17:40
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag är ganska säker på att det knappast är min förtjänst att de söker där. Att söka av den vägen är fullkomligt naturligt i det här fallet. Dessutom skrev du förut att DB har en nära anknytning till området. Det är ju perfekt. Hoppas nu bara att de har dumpat henne där också, så att rättvisa kan skipas och de anhöriga kan få någorlunda ro och en chans till ett avslut.

Lägg där också till att både AJ och FH har god kännedom om området
Citera
2013-07-14, 17:41
Medlem
Stressade och rädda styckar amatörerna kroppen och snabbast möjligt fraktar bort den. Åker i så fall inte långt innan dumpning. Sedan lika stressade åker dom och bränner bil med spår.
Citera
2013-07-14, 17:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiten
Ahh ok...ja då är det ju inte för smart att ta den vägen..men de klart, vet inte hur logist man tänker i en situation som deras eller med deras mentala status..
F.ö tycker jag AJ verkar va en total psykopat med en ganska stor slev Borderline och en ännu större slev idioti och övriga bokstavsdiagnoser han möjligen kan ha...för de står inte rätt till i den skallen för 5 öre.
Dessutom verkar varenda fan i den bekantskapskretsen ha nån form av psykisk störning.
Så länge man inte har någon bil bakom, håller man sig nog rätt kall, och tänker inte så mycket på risken. För att bli stoppad av en mötande polispatrull, krävs troligen att man bara har ett framljus eller liknande. Skulle polisen fått larm om att något skett, skulle de dessutom ha bråttom in till stan och inte på måfå stoppa bilar på landsvägen.
Citera
2013-07-14, 17:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2

Förhoppningsvis är MP på rätt spår!

Sedan får vi inte glömma alla svampplockare som snart kommer att lyfta på varje granruska...

Ska man önska mycket regn och värme de kommande veckorna?
Citera
2013-07-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2

Var inne på det också inne på det spåret, inlägg 5265.
Det är nog en "logisk" väg.
Citera
2013-07-14, 17:49
Medlem
Grp03s avatar
Använder Svenska polisen videokameror med OCR av nummerplåtar i bilarna nu?
Citera
2013-07-14, 17:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
Stressade och rädda styckar amatörerna kroppen och snabbast möjligt fraktar bort den. Åker i så fall inte långt innan dumpning. Sedan lika stressade åker dom och bränner bil med spår.
Tvärtom så tror jag att man är jävligt kall och lugn i en sådan situation. Liknande om man råkar hamna på en trafikolycksplats, med skadade, och man går in i en slags trans, och handlar rationellt.
Citera
2013-07-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Tvärtom så tror jag att man är jävligt kall och lugn i en sådan situation. Liknande om man råkar hamna på en trafikolycksplats, med skadade, och man går in i en slags trans, och handlar rationellt.

Håller med dig.

Det som verkar skilja dess individer från mänskligt beteende är hur länge de kan vara iskalla.
Citera
2013-07-14, 17:53
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Är med all säkerhet så, GM blir nog väldigt fokuserad på det som ska göras.
Och agerar metodiskt för att minimera risken för att bli upptäckt.
Citera
2013-07-14, 17:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiten

Dom där människorna har nog hela alfabetet, misstänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in