2013-07-09, 15:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
PK omhäktad till den 24 juli.

http://ostran.se/NYHETER/Oeland/AAkl...aa-veckor-till
Tar mig friheten att citera lite.
Citat:
"Förundersökningen är fortfarande under slutförande. Tekniska analyser pågår alltjämt. Förhörsdelen är i princip avslutad. Det återstår ett betydande arbete med att sammanställa förundersökningsprotokollet", skriver H*gman.
Citera
2013-07-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScaveN
Han kanske vill köpa och jämna bygget med marken.

Det tror även jag. Han skulle göra hela Norra Öland en stor tjänst.
Citera
2013-07-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Det tror även jag. Han skulle göra hela Norra Öland en stor tjänst.

Märkligt att man vill köpa sin brors mördares hus bara för att jämna det med marken, verkar väldigt udda. Eller är det så att han inte tror att det är PK som är mördaren och därför köper huset till fru PK. Vore intressant att höra mer om det. Brorsan borde väl mer oroa sig för vad han ska göra med huset i Flakeböle, kan inte vara lättsålt direkt med den historien
Citera
2013-07-11, 22:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neskens74
Märkligt att man vill köpa sin brors mördares hus bara för att jämna det med marken, verkar väldigt udda. Eller är det så att han inte tror att det är PK som är mördaren och därför köper huset till fru PK. Vore intressant att höra mer om det. Brorsan borde väl mer oroa sig för vad han ska göra med huset i Flakeböle, kan inte vara lättsålt direkt med den historien
Jag tror det kan vara en bra investering att köpa den där kåken för ett skambud och sälja den till någon 08:a som inte vet vad det är.
Citera
2013-07-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror det kan vara en bra investering att köpa den där kåken för ett skambud och sälja den till någon 08:a som inte vet vad det är.
Nja, just nu ligger det 143 fritidshus till salu på Hemnet så den spekulationen känns minns sagt tveksam, dessutom är den kåken för stor för fritidshus.

Vore kul om någon av er boendes visste något. Var bor brorsan för övrigt?
Citera
2013-07-13, 01:08
Medlem
Citat:
Nja, just nu ligger det 143 fritidshus till salu på Hemnet så den spekulationen känns minns sagt tveksam, dessutom är den kåken för stor för fritidshus.

Byxelkrok
Citera
2013-07-13, 17:15
Medlem
Citat:

G har två bröder,båda bor ej i Byxelkrok permanent, men de har sommarkåk där.
Citera
2013-07-13, 19:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckling
Byxelkrok
Nej, det gör han inte.
Citera
2013-07-14, 00:07
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det gör han inte.

Jodå, den ena brodern bor i byxelkrok.
Citera
2013-07-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det gör han inte.

Adressen gick dit i alla fall
Citera
2013-07-14, 16:52
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Men om vi antar att Lex Mangs råder, så kan man konstatera att det är fullt möjligt att döma till livstid, eftersom det är två mordoffer. (Med rådande praxis är det extremt osannolikt att få livstid så länge man bara har ihjäl en person.) Och man kan kanske anta att vad som tidigare skett på norra Öland i någon mån ligger PK i fatet vid straffmätningen om han bedöms skyldig till dubbelmord, även om det inte kan andras i bevisningen.

Detta stämmer inte alls. Enligt rådande praxis är inte antalet personer som has ihjäl avgörande för om det blir en livstidsdom eller inte. Det finns många exempel på mördare som dömts till livstid trots att de "bara" döda en person.

Här är några exempel:

Jan-Erik Brandt - Mördade sin sambo, Marie Samuelsson, 2003
https://www.flashback.org/t85046

Toni Alldén - Mördade Caroline Stenvall 2008
https://www.flashback.org/t745310

Nenad Mišović - Mördade Ratko Djokić 2003
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10363354.ab
Citera
2013-07-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buckling
Adressen gick dit i alla fall
Kanske bara är jag men att den mördades bror köper MGM hus känns märkligt, vad vill han med det? Ser tre alternativ

1. Spekulera, sälja vidare. Med tanke på antal hus till salu i kommunen verkar det väldigt spekulativt
2. Han tror att MGM är oskyldig och frias och ser en möjlighet att tjäna pengar (på sin brors död...)
3. Han vill bränna ner hans hus som hämnd, ev skicka ett kort / film till MGM

Oavsett vilket är det för mig en märklig handling.

Någon som har vetskap eller annan spekulation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in