2013-07-12, 19:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det skulle kanske vara att gräva upp kraven men jag tror inte vill det eller ens kan få tillstånd till det nu. Testa anhöriga kan de aldrig tvinga någon till.
Jag kan nog erkänna att om jag hade varit anhörig så hade inte jag varit så jättepigg på att testas, jag hade nog inte gått med på det.

Jo jag hade behövt få ro.. Annars hade jag bara grubblat.. Bättre att veta, än inte.
Citera
2013-07-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMB1
Man kan alltid hoppas, det som talar mot det just nu enligt mig är vad tusan han gjorde i Linköping för 9år sedan.
Skolkade från skolan och bestämde sig för att ta tåget eller bussen någonstans och bara dra runt?
Citera
2013-07-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Visst finns det många likheter, men ändå svårt att se vad en 15-åring utan koppling till stan gör i Linköping klockan 7:40 i tisdagsmorgon. Går det ens tåg dit som är framme så tidigt? Annars måste han kommit dit dagen innan, och var har han då tillbringat natten? Och föräldrar/skola/kompisar har inte märkt något? Dessutom är motivet en stor gåta, åkte han till en främmande stad bara för att hugga ner folk, eller hade han gjort någon misslyckad dataaffär med familjen Ammouri?

Men visst, vem och vad som än ligger bakom dessa mord så är det något mycket osannolikt som hänt. En 15-åring utan koppling till stan skulle faktiskt förklara varför han klarat sig så länge, ganska osannolikt att någon skulle tipsa om honom. Om det nu inte är buggen i SKL som har gjort att GM missats.
Kikade lite på SJs hemsida, i dagsläget så går tidigaste tåget 06.21, framme 07.57, men det kan ju ha varit annorlunda vid tiden för morden. Swebus Express har tidigaste resan 08.05. Möjligheten finns ju alltid att han var en strulpelle som var borta från skolan mycket, kanske hoppade på en buss eller ett tåg kvällen innan, spenderade natten med att dra runt eller sitta på Linköpings Centralstation eller busstation. Kanske hade han flickvän eller en nätkompis i staden då.
Citera
2013-07-12, 22:42
Medlem
En teori kanske långsökt men ändå

Hade inte grabbens farsa någon kursad datafirma i bagaget, kanske har thaiboxningskillen sommarjobbat 14-15 år gammal för att köpa en dator som han blir blåst på, åker en helg på boxningsläger ser av en slump han som blåst honom, ilsken och lite tokig bestämmer han sig för att hämnas och åker tillbaka en tid senare lurpassar och mördar ungen och kvinnan, tar sen bussen eller tåget hem.

lallisen
Citera
2013-07-14, 03:09
Medlem
envaldigtvackerdags avatar
Jag tror Muhammed hamnat i bråk i skolan varpå någons storebror tagit lagen i egna händer.
Citera
2013-07-14, 04:15
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envaldigtvackerdag
Jag tror Muhammed hamnat i bråk i skolan varpå någons storebror tagit lagen i egna händer.

Om det varit så enkelt så hade han varit gripen vid det här laget.
Citera
2013-07-14, 11:22
Medlem
Mohammed, 8 år, bröstkorg var inslagen med knytnävarna, flera revben var brutna, det i sig hade räckt att döda Mohammed.
1. Varför slog GM in bröstkorgen på Mohammed när han hade en kniv i handen (om det nu var GM's kniv och inte Mohammeds)?
2. Utfördes slagen i bröstkorgen innan eller efter alla knivhugg/stick på Mohammeds kropp?
Om NE i Varberg-dåden var boxare.
1. Varför slog han inte in några revben på något av sina offer i Varberg?

Vilka likheter ser ni i dåden?
Citera
2013-07-14, 12:44
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Mohammed, 8 år, bröstkorg var inslagen med knytnävarna, flera revben var brutna, det i sig hade räckt att döda Mohammed.
1. Varför slog GM in bröstkorgen på Mohammed när han hade en kniv i handen (om det nu var GM's kniv och inte Mohammeds)?
2. Utfördes slagen i bröstkorgen innan eller efter alla knivhugg/stick på Mohammeds kropp?
Om NE i Varberg-dåden var boxare.
1. Varför slog han inte in några revben på något av sina offer i Varberg?

Vilka likheter ser ni i dåden?

Finns inget som säger att han slog in revbenen, han kan lika gärna landat med ett knä i hans bröstkorg när både föll till marken.
Citera
2013-07-14, 12:52
Medlem
envaldigtvackerdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Om det varit så enkelt så hade han varit gripen vid det här laget.

Jag tror förklaringen är så enkel. Kanske inte exakt det, men jag tror motivet är ganska simpelt.

Att det handlar om farsans företag eller dyl är långsökt, framför allt om det var en ung kille som gjorde det
Senast redigerad av envaldigtvackerdag 2013-07-14 kl. 13:32.
Citera
2013-07-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Finns inget som säger att han slog in revbenen, han kan lika gärna landat med ett knä i hans bröstkorg när både föll till marken.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10497873.ab
”Om skadorna på den mördade åttaåringen säger Ali Ammouri:
Han är mycket svårt misshandlad, med kniv men också med slag mot bröstkorgen, flera revben är knäckta”
Ali är släkt till Mohammed och har lite större insikt i fallet än vad du har.

Jag har aldrig hört att någon delat ut slag med knäskålarna.
Jag har lite större förtroende för dom som obducerade Mohammed än för dina gissningar!
Nu vill jag att du presenterar motbevis till det Ali säger i Aftonbladet, en länk tack!

Du behöver inte svara på vilka likheter du ser i Linköpingsmorden och Varbergmorden!
Senast redigerad av sovvandring 2013-07-14 kl. 14:52.
Citera
2013-07-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envaldigtvackerdag
Scenariot är inte helt osannolikt, utan fullt tänkbar.
Läs det här, Mohammed 8 år var kaxig.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/for-familjen-ar-allt-bara-fragor/

Den jämnåriga grabben som åkt på dingel/blivit mobbad av Mohammed tar reda på när Mohammed börjar skolan så det är lätt för honom att tala om för sin bror/äldre kompisar var Mohammed bor och lämnar sin bostad. På tisdagen utfördes morden så på måndagen tog den mobbade grabben reda på när Mohammed började skolan dagen efter.

Det kan betyda att GM gör en engångsföreteelse och inte hamnar i något register, han kan ligga lågt resten av sitt liv.

Avsikten från början var kanske inte att mörda Mohammed utan misshandla honom, därav knytnäves-slagen, men när Mohammed tar upp sin Butterflykniv slutar det med mord.

Det behöver inte vara någon psykopat utan hämnd för att sin bror har blivit illa behandlad, blandat med rasism.
GM kan ha bott i området men flyttat ut, läs Anna-Lena som tycktes känna igen GM, ”Leif runt 20 år”.

Man får hoppas att Jan Staaf & Co. har kollat upp det här, men har dom inte det så kan det vara ett troligt scenario.
Att storebröder försvarar sina småbröder är ingen utopi, det handlar mycket om heder.
Senast redigerad av sovvandring 2013-07-14 kl. 18:26.
Citera
2013-07-14, 18:07
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10497873.ab
”Om skadorna på den mördade åttaåringen säger Ali Ammouri:
Han är mycket svårt misshandlad, med kniv men också med slag mot bröstkorgen, flera revben är knäckta”
Ali är släkt till Mohammed och har lite större insikt i fallet än vad du har.

Jag har aldrig hört att någon delat ut slag med knäskålarna.
Jag har lite större förtroende för dom som obducerade Mohammed än för dina gissningar!
Nu vill jag att du presenterar motbevis till det Ali säger i Aftonbladet, en länk tack!

Du behöver inte svara på vilka likheter du ser i Linköpingsmorden och Varbergmorden!

Ehm, Ammouri har nog fått veta att revbenen är knäckta, men knappast hur det har gått till. Sen har de själva antagit att de knäckts av slag. Men du får väl själv hålla med om att det är troligare med ett knä i bröstet på en liggande Mohammed. Vem fan slår slag mot bröstkorgen?

Citat:
Scenariot är inte helt osannolikt, utan fullt tänkbar.
Läs det här, Mohammed 8 år var kaxig.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/for-familjen-ar-allt-bara-fragor/

Den jämnåriga grabben som åkt på dingel/blivit mobbad av Mohammed tar reda på när Mohammed börjar skolan så det är lätt för honom att tala om för sin bror/äldre kompisar var Mohammed bor och lämnar sin bostad. På tisdagen utfördes morden så på måndagen tog den mobbade grabben reda på när Mohammed började skolan dagen efter.

Det kan betyda att GM gör en engångsföreteelse och inte hamnar i något register, han kan ligga lågt resten av sitt liv.

Avsikten från början var kanske inte att mörda Mohammed utan misshandla honom, därav knytnäves-slagen, men när Mohammed tar upp sin Butterflykniv slutar det med mord.

Det behöver inte vara någon psykopat utan hämnd för att sin bror har blivit illa behandlad, blandat med rasism.
GM kan ha bott i området men flyttat ut, läs Anna-Lena som tycktes känna igen GM, ”Leif runt 20 år”.

Man får hoppas att Jan Steen & Co. har kollat upp det här, men har dom inte det så kan det vara ett troligt scenario.
Att storebröder försvarar sina småbröder är ingen utopi, det handlar mycket om heder.

Vem i helvete är Jan Steen? Menar du Jan Staaf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in