Resultat: .
0%
röster
2013-07-13, 20:35
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Inter, hur lång tid kommer det ta innan de kommer tillbaka? det är fan sorgligt att se hur en sådan vacker och stor klubb gått ned sig, på så kort tid. Det är ett mysterium att en sopa som Branca fortfarande kan vara sportchef. Och vad har de för ekonomiansvariga? de har en trupp som inte ens kan ta en EL-plats, samtidigt som truppen är bland de 10 dyraste trupperna i världen(lönemässigt).

Ja du, det finns mycket att ta upp. Men du är inne på ett problem och det är sportchefssopan Branca som fortfarande får dra ner klubben i fördärv. Köper sopor på löpande band, ibland så träffar han rätt men det är allt för sällan. Och att sälja spelare ska vi inte ens prata om, istället för att sälja så rear han ut spelarna till kaffepengar eller så bryter han kontrakten, slipper ju betala så "höga" löner tänker man. Löner som klubben själva har gett spelarna. Men, Branca är bara ett problem i denna virriga klubbledning.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Ska väl nämnas att Inter hade ofantligt mycket skador på nyckelspelare stor del av säsongen, när till och med Zanetti skadar sig är det illa... Men visst kanske man borde vara förberett på det.

Inter besitter ju riktigt intressanta unga spelare, Jesus, Kovacic och nu senast värvade man Icardi. Särskilt Kovacic är hyperintressant och gick in och dominerade direkt på mittfältet när han kom i januari, född 94.

Visst var det så. Vet inte varför alla dessa skador uppstod under säsongen, om det var Stramas träningsmetoder det var fel på, dåligt underlag eller bara inkompetenta fystränare. Jag håller med dig angående Kovavic och Jesus, två hyperintressanta namn för framtiden. Hoppas dom får mycket speltid även under Mazzarris ledning. Mazzari som förövrigt har gått ut och sagt att Kovacic ska spela högre upp i banan vilket låter väldigt intressant. Kovacic kanske blir Inters Hamsik?

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Okej, vi kör en kort anekdot. Dagens frågesport. Fast den här klarar inte många.

Vilken utländsk tränare har tagit flest scudetti?

Alla de fyra scudettona togs faktiskt för Bologna. Verksamheten var inte lika utbyggd på den tiden. Ett gammalt fashionabelt café fungerade visst som klubblokal. Han dök upp på caféet för att möta klubbledningen en dag 1920, iförd plommonstop, lång överrock, golfbyxor & monokel. Jag tycker det är sällan man ser tränare i plommonstop & monokel nuförtiden.

Tydligen körde han rejält hårt med laget. Betänk att de inte var proffs. Den individuella tekniken tränade man upp genom att stå & nöta timmavis mot gamla Stadio Sterlinos murar. Det antika caféet, Café del Corso, finns tydligen kvar. Ett givet besöksmål för Calcio-entusiasten på besök i Bologna. Där kan man sitta & smutta på en espresso & föreställa sig hur det var den där dagen 1920 när mannen i plommonstop & monokel klev in genom dörren.

Mycket trevligt inlägg! Vore en trevlig syn det - att se en tränare med plommonstop, lång överrock, golfbyxor samt en monokel i dagens moderna fotboll.
2013-07-13, 23:28
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Handlar inte bara om resultat…

Se på ditt ”favoritlag” Hellas Verona. Helt ok publikstöd trots usla sportsliga resultat. Dessutom trogna på bortaresor.

2012/2013: 15.400 Serie B
2011/2012: 14.100 Serie B
2010/2011: 10.600 Lega Pro Prima Div
2009/2010: 14.300 Lega Pro Sec Div
2008/2009: 10.900 Lega Pro Prima Div
2007/2008: 11.500 Lega Pro Prima Div

http://www.stadiapostcards.com/archivio.htm

Bättre än Chievo som spelat i Serie A under samma period (förutom 2007/2008).

Jag förstår inte riktigt vad du försöker bevisa här. Att det finns en större grupp människor som fortfarande följer Hellas Verona? Verkligheten är ju att bland lag som under min livstid vunnit ligan i något större västeuropeiskt land så är Verona kanske de som har haft allra svårast att fylla sin arena under senare år. Det är alltså en klubb som upplevt en dekis-period där man förlorat lejonparten av sina tifosi samtidigt som nyrekryteringen gått trögt (kanske delvis pga Chievo).

Om du gillar att gräva ner dig i statistik så skulle ju en intressant jämförelse i så fall vara vilka publiksiffror 1985 års mästarklubb i andra västeuropeiska länder haft den senaste sexårsperioden. Jag gissar att en sådan jämförelse tydligt skulle indikera på att Verona har betydligt svårare att locka publik än andra mästarlag från 1985.

EDIT: Jaja, Örgryte vann visst SM-guld 1985 även om Malmö vann serien. Så okej, Hellas Verona vinner publikmatchen mot det svenska mästarlaget i alla fall. Tvivlar dock på att det ser ut så generellt.
Senast redigerad av Stivali 2013-07-13 kl. 23:37.
2013-07-14, 00:50
Medlem
snillet_1s avatar
Nå, Hellas Verona har sålt över 12 000 säsongskort läste jag häromdagen så kanske det blir lite högre publiksiffra i år.

Benatia är nu officiellt en Roma-spelare. Bra start på transfersäsongen (Jedvaj blev förvisso klar tidigare), härnäst verkar De Sanctis, Strootman och Gervinho vara på väg in. Vad säger ni om ett sådant fönster?

Ganska imponerande, särskilt Strootman och Benatia som ju ryktats lite här och var. De Sanctis hade en del svajiga matcher förra året men kan studsa tillbaka. Det är en duktig målvakt i grunden. Gervinho... Nja på honom. Ingen favorit hos mig.

Starka fönster hos några av de större lagen men extremt stillsamt kring Inter än så länge. Vafan?
Senast redigerad av snillet_1 2013-07-14 kl. 00:55.
2013-07-14, 00:53
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nå, Hellas Verona har sålt över 12 000 säsongskort läste jag häromdagen så kanske det blir lite högre publiksiffra i år.

Benatia är nu officiellt en Roma-spelare. Bra start på transfersäsongen, härnäst verkar De Sanctis, Strootman och Gervinho vara på väg in. Vad säger ni om ett sådant fönster?

Ganska imponerande, särskilt Strootman och Benatia som ju ryktats lite här och var. De Sanctis hade en del svajiga matcher förra året men kan studsa tillbaka. Det är en duktig målvakt i grunden. Gervinho... Nja på honom. Ingen favorit hos mig.

Kommer inte sakna Gervinho i Arsenal om han blir såld!
2013-07-14, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag förstår inte riktigt vad du försöker bevisa här.
...

Nja, nog inte så mycket att missförstå. Läs ditt inlägg som jag citerade.

Första stycket handlade om att SPAL har svårt att få nya supportrar, och andra om att Ravenna har svårt att få nya supportrar, eftersom deras sportsliga resultat var usla.

"Laget har en del sk ultras-supportrar så det är inte bara närmast sörjande som följer laget. Men jag vetefan, det blir nog svårt att engagera nya supportrar om laget är så dåligt.

Derbyna brukar ju utkämpas mot Padova & Ravenna. Bologna var väl längesen man mötte. Ravenna har det gått än sämre för. När man började med italienska stryktipset så var de ett stående inslag på kupongen. Sen konkade klubben 2001 & fick börja om på botten. Vid senaste italienska skandalen, scomessopoli eller vad fan den kallas, så torskade Ravenna igen! Tillbaka till korpfotbollen på nytt alltså. Där har man nog det bekymmersamt att rekrytera tifosi numera. ”

Jag visade på att Hellas och Napoli hade fina publiksiffror då de var nere i skiten, medan Chievo aldrig riktigt lyckades locka till sig publik trots bra sportsliga resultat. Vilket var anledningen till min tes ”Handlar inte bara om resultat…”

Självklart påverkar framgångar hur stor publiken är. Men det som är intressant är att det finns ”publiklag” som lyckats behålla en stor del av sin publik då det gått dåligt, och lag som har haft sportsliga framgångar men inte lyckats locka publik.

*
Citat:
…
Benatia är nu officiellt en Roma-spelare. Bra start på transfersäsongen (Jedvaj blev förvisso klar tidigare), härnäst verkar De Sanctis, Strootman och Gervinho vara på väg in. Vad säger ni om ett sådant fönster?
…

Roma är tillsammans med Juventus den klubb som satsat mest pengar på il Mercato de senaste åren. Och medan Milanolagen drar ned på sin lönebudget så ökar Juventus och Romas. Fortfarande var dock Roma fyra i ”löneligan” 2012/2013. Men de fyra stora lagen var i en särklass.

Men de sportsliga resultaten matchar inte de satsade pengarna. Vilket är en stor anledning till att fansen är upprörda. Man kallar bl a de överbetalda spelarna för legoknektar utan hjärta.

PS

Lön per klubb och spelare för 2012/2013:

http://www.calcioblog.it/post/51729/la-graduatoria-stipendi-della-serie-a-20122013-tutti-gli-ingaggi-dei-giocatori
Senast redigerad av Brille68 2013-07-14 kl. 01:21. Anledning: la till lönelänk.
2013-07-14, 01:49
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:

Starka fönster hos några av de större lagen men extremt stillsamt kring Inter än så länge. Vafan?

Extremt stillsamt är väl att ta i. Campagnaro, Andreolli, Belfodil och Icardi är vad jag vet officiellt klara. Sedan så finns även Laxalt och Botta som också ska vara klara, om det är officiellt är jag dock osäker på. Visst, inga "top-players" direkt men visst har det hänt lite saker. Spelarna som det ryktas flitigast om i nuläget är Nainggolan som ska vara det primära målet till mittfältet.

Till ytterflanken så är det Isla som man förhandlar om, skulle den affären spricka så kommer klubben att rikta in sig på Van der wiel. Hade Inter tagit en CL-plats så hade man nog försökt sig på en liten större värvning denna sommar, väldigt osannolikt att vi kommer få se det nu. Ryktas ju om att en indonesisk affärsman vid namn Thohir vill köpa in sig i klubben och dom förhandlingarna pågår för fullt.
2013-07-14, 01:58
Medlem
Stivalis avatar
Att en fotbollsklubb som Hellas Verona drar 15 000 på sina hemmamatcher är knappast uppseendeväckande mycket. Vi kan ju definitivt vara överens om att senast Hellas matcher gick i svensk TV på Canal + så drog man mer än 15 000. Trenden är alltså, liksom SPAL, nedåtgående. Detta medan Chievo är ett lag som vi inte ens kände till när vi började kolla på italiensk fotboll. De har nu byggt upp en krets tifosi. Deras trend är alltså solklart uppåtgående.

Jag tror knappast Hellas ledning sitter & är nöjda över publiksiffrorna det senaste decenniet. Detta medan Chievo sannolikt är ypperligt nöjda med vad de åstadkommit det gångna decenniet.

1985 vann alltså Hellas Verona Serie A. Årets höjdpunkt? Nej knappast. Höjdpunkten det året var givetvis Romina Power & Al Bano i Eurovision. Det var den verkliga magin.

Magic Oh Magic från 1985

http://www.youtube.com/watch?v=8jRF07o_GGU

Notera hur hon liksom gungar med höfterna i den galet snäva glittriga kjolen.

Hur kunde den låten inte vinna?

Hur kunde MFF inte vinna SM-guld?

Hur kunde Lazio åka ur Serie A?

Hur hade "Magic Oh Magic" stått sig i dagens Eurovision?

Hur kunde Preben Elkjaer röka som en borstbindare & ändå regera?

Vem hade vunnit en EL-grupp mellan Örgryte, Malmö, Chievo & Hellas Verona idag?
2013-07-14, 12:44
Medlem
Vilket lag tycker ni har gjort den bästa mercaton då än så länge (bortsett från Juve) sett till hur bra spelarna är och vad laget faktiskt behöver?

Inter:
Andreolli
Campagnaro
Icardi
Belfodil
Laxalt
Botta

Isla ser ut att vara nästan klar och vi kan nog förvänta oss en till mittfältare (Nainggolan?)

Fiorentina:
Gomez
Joaquin
Ambrosini
Marcos Alonso

Roma:
Benatia
Strootman
Tin Jedvaj
De Sanctis

Maicon sägs dessutom att vara väldigt nära Roma enligt många källor. Gervinho verkar också vara på ingång. Sky rapporterar att ifall Pjanic lämnar så ersätter Eriksen han.

Milan:
Poli

Milan har inte gjort några större inköp än. Man väntar nog på att man får ett bud på Robinho eller Boateng innan man gör några större steg på marknaden. Annars verkar Honda ha en deal med Milan, man har dock inte kommit överens med CSKA om han ska komma i sommar eller i januari. Alternativet verkar vara Ljajic.

Ett mittbacksköp kan vi nog förvänta oss.

Lazio:
Biglia
Anderson
Vinicius
Novaretti
Perea

Anderson är den som sticker ut mest, ska ju vara en ganska stor talang. Har för mig Biglia har värvats in för att konkurrera om en startplats på mittfältet. Tror nog vi kan förvänta oss att Lazio köper in en till anfallare. Matri?

Tillägg:

Napoli:
Mertens
Callejon
Rafael

Caesar ska vara i princip klar. Benitez ska vilja ha Albiol. En till anfallare kommer värvas in om Cavani lämnar, man har försökt sig på Damiao.
Senast redigerad av ForvirradUnge 2013-07-14 kl. 13:05.
2013-07-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Extremt stillsamt är väl att ta i. Campagnaro, Andreolli, Belfodil och Icardi är vad jag vet officiellt klara. Sedan så finns även Laxalt och Botta som också ska vara klara, om det är officiellt är jag dock osäker på. Visst, inga "top-players" direkt men visst har det hänt lite saker. Spelarna som det ryktas flitigast om i nuläget är Nainggolan som ska vara det primära målet till mittfältet.

Till ytterflanken så är det Isla som man förhandlar om, skulle den affären spricka så kommer klubben att rikta in sig på Van der wiel. Hade Inter tagit en CL-plats så hade man nog försökt sig på en liten större värvning denna sommar, väldigt osannolikt att vi kommer få se det nu. Ryktas ju om att en indonesisk affärsman vid namn Thohir vill köpa in sig i klubben och dom förhandlingarna pågår för fullt.
När hela truppen är hel och ren igen (kommer den vara det till säsongsstart?) är det ett fördjävla bra lag enligt mig. Med Mazzarris trebackslinje kanske något sådant här skulle kunna spelas?

Handanovic
Jesus-Campagnaro-Ranocchia
Isla-Guarin-Alvarez-Kovacic-Zanetti
Milito-Palacio

Kanske något offensivt, skulle kunna balanseras om Cambiasso klev in på mittfältet på Alvarez bekostnad. Får Inter spela något liknande lag samt att spelarna håller sig hela under säsongen finns goda möjligheter för en bra placering för Inter. Det faktum att laget inte spelar i Europa i år kan faktiskt vara till lagets fördel nu.
2013-07-14, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Är faktiskt ganska så imponerad av de flesta lagens mercato, även om Inter kanske behöver göra klart med Isla + någon ytterligare mittfältare som du säger. Men om man var tvungen att välja ett lag som gjort det bäst skulle jag nog ändå säga Roma. Med tanke på vad laget behöver och kvalitén på det som värvats har Roma gjort det bäst enligt mig. Benatia kommer göra stor nytta i defensiven. Är De Sanctis klar förresten?

Edit: Vänta nu. Du skriver att Sky rapporterar att om Pjanic lämnar kommer Eriksen ersätta? Christian Eriksen? Det är en no-brainer enligt mig, Eriksen är ju fantastiskt bra.
Senast redigerad av Pellebelle 2013-07-14 kl. 12:58.
2013-07-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Är De Sanctis klar förresten?

Edit: Vänta nu. Du skriver att Sky rapporterar att om Pjanic lämnar kommer Eriksen ersätta? Christian Eriksen? Det är en no-brainer enligt mig, Eriksen är ju fantastiskt bra.

Enligt Di Marzio så är han så gott som klar, man bara väntar på att Caesar ska bli helt klar för Napoli.

Påtal om Napoli... glömde dom. La till dom nu.

Annars så säger Di Marzio/Sky att man har tagit kontakt med Eriksen. Ifall Pjanic lämnar (förmodligen för Tottenham då) så är han förstavalet.
Senast redigerad av ForvirradUnge 2013-07-14 kl. 13:05.
2013-07-14, 13:04
Medlem
*fel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in