Citat:
Ursprungligen postat av
Prora
I den bästa av världar skulle mannen ha lagt sig ner och låtit sig handfängslats. I vår vanliga vardagligt kolörerade värld blir det så här ibland. Jag anser inte att det var ett perfekt ingripande enligt regelboken, men jag anser inte heller att något gick snett. Mannen fick några smällar, men inte mer än vad som kan anses vara tolerabelt i mina ögon.
Själv anser jag att polisen lugnt och stilla hade kunnat fortsätta konversera med mannen tills dess att förstärkning anländer. Vem vet, med en trevlig ton
kanske han blivit samarbetsvillig. Han såg inte ut att vara på väg någonstans och han såg inte ut som ett hot i övrigt. Han såg ut som vilken fyllbult som helst som av någon anledning retat upp sig på något. Även om det inte tillhör våra stoltaste ögonblick tror jag många av oss varit där någon gång.
Hade han börjat visa aggressiva tendenser blir situationen annorlunda. Då har hon all rätt att försvara sig, och jag ser inget hinder att använda både hund och batong i ett sånt läge. Men en vanlig fyllbult anser jag inte ska behöva vakna upp med söndertrasade underarmar bara för att han var oartig kvällen innan. I synnerhet om det varit mot en polisman, då jag ställer högre krav på en sådan att hantera oförskämt uppförande.
Citat:
Vad gäller din hypotetiska fråga: ?
Jag ironiserade över din hypotetiska fråga genom att överdriva en annan hypotetisk fråga.