2013-07-13, 21:55
Medlem
Ska inte rota mer i gängets förflutna men har någon sett detta förut?

https://www.flashback.org/sp14769052
Citera
2013-07-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Varför känns det som om det passar in på AJ's personlighet

Frågan du skriver ovan var anledningen till att jag reggade mig här ikväll och t.o.m pröjsade 30 spänn för att få posta direkt Kände direkt att detta passade in
Citera
2013-07-13, 21:56
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
På ett sätt är det skönt att inte kunna något om områdena, för då dumletar man (kollar allt) :P
Stör mig lite på att det är fågel, fisk och mittemellanleken dock, vi vet inte om de har dumpat i något med vatten eller begravt med spade eller sonika lämnat på land/i byggnad/i fordon. Lik luktar dock något så gröndjävulskt, så vatten eller nergrävd borde vara att föredra.

Jag är högst intresserad av vissa områden inte långt från Grästorp för stunden.
Är det någon som har kollat de där västra regionerna? Någon kände liklukt i närheten av en badplats (föga troligt, vore på tok för korkat men ändå).

Menar du detta kanske

2013-07-11, 12:34 #7746
Peacean
Medlem
Peaceans avatar
Reg: Jul 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Nej, jag skrev i ett tidigare inlägg om var jag hypotetiskt skulle ha lagt ett BO och då var det mot Hjärtum/Öresjö (sök på mina tidigare inlägg). På vägen till Öresjö finns/fanns en gammal skrot/sopstation. Har någon av de inblandade kontakter där? DB är ju uppenbarligen intresserad av skrot och bilar.

Jag har tänkt samma sak. Skulle inte förvåna mig om skroten har kopplingar till DB. Det var väl någon som jobbade där som blev mördad för några år sedan?

Passerade stora badplatsen vid Öresjö igår och ca 50 meter efter var det en stark liklukt. Troligtvis en påkörd grävling men man vet aldrig, finns vägtrummor och en skogsväg till höger. Luktar död grävling samma som död människa?
Citera
2013-07-13, 21:57
Medlem
gioves avatar
Hej. Ny i tråden, och så gott som nybörjare på fb också. Har följt tråden från början eftersom jag är bördig från Thn.

Jag har varit på guidad tur i hägnet ni pratar om, och man kan köra bilen ända fram till en typ grillstuga som ligger i anslutning till en vändplats. Från denna plats har man sikt över dammen och också över ett brett dike/bäck som går igenom området. Där ser man också en stuga som brukar hyras ut till de som köper in sig på en jakträtt i hägnet. Jag är säker på att de som äger hägnet följer med och visar om man ringer dem, de är supertrevliga och tillmötesgående och vill säkert att I*a hittas precis som vi andra.

Vad gäller misshandeln i Jkpg som nyss togs upp, så läste jag på AJ's Facebook innan denna låstes att han hade haft en längre tids bråk med någon han kallade sig granne. Det hade tydligen slutat nu iom att grannen lagt ut huset till försäljning efter att AJ tagit ett stryptag på grannen. Det skrev han själv om.
Jag har tyvärr ingen skärmdump, men någon annan kanske har det? Kan denna händelse vara kopplat till den misshandel det nu skrevs om? Det är väl ganska smart att ha tagit bort regplåtarna på MC'n han nu ännu brukar denna?
Citera
2013-07-13, 22:01
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Håller med dig.. och det tar alldeles för lång tid och MPS verkar ju ha stirrat sig blinda på Hunneberg. Nej tror de måste vidga sökområdet markant om det ska finnas nån chans att hitta I*a och som jag sa förut.. Kanske ett ställe där man minst anar.

MPS har inte stirrat sig blinda på Hunneberg, har fått info om ett antal fler sökområden.
Däremot får man vara rationell och utgå från det mest logiska och jobba sig utåt.

Jag står kvar vid att hela fallet är så dumdristigt att det är så dumt att man inte ser skogen för alla träden. Har jag missdömt AJ och medhjälpare, så hatten av.
Citera
2013-07-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giove
Hej. Ny i tråden, och så gott som nybörjare på fb också. Har följt tråden från början eftersom jag är bördig från Thn.

Jag har varit på guidad tur i hägnet ni pratar om, och man kan köra bilen ända fram till en typ grillstuga som ligger i anslutning till en vändplats. Från denna plats har man sikt över dammen och också över ett brett dike/bäck som går igenom området. Där ser man också en stuga som brukar hyras ut till de som köper in sig på en jakträtt i hägnet. Jag är säker på att de som äger hägnet följer med och visar om man ringer dem, de är supertrevliga och tillmötesgående och vill säkert att I*a hittas precis som vi andra.

Vad gäller misshandeln i Jkpg som nyss togs upp, så läste jag på AJ's Facebook innan denna låstes att han hade haft en längre tids bråk med någon han kallade sig granne. Det hade tydligen slutat nu iom att grannen lagt ut huset till försäljning efter att AJ tagit ett stryptag på grannen. Det skrev han själv om.
Jag har tyvärr ingen skärmdump, men någon annan kanske har det? Kan denna händelse vara kopplat till den misshandel det nu skrevs om? Det är väl ganska smart att ha tagit bort regplåtarna på MC'n han nu ännu brukar denna?
AJ är helt sinnessjuk. När man till och med skryter om sånt på fb så lever man inte i samma värld som oss andra. Han känner väl sig helt untouchable.
Citera
2013-07-13, 22:04
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
MPS har inte stirrat sig blinda på Hunneberg, har fått info om ett antal fler sökområden.
Däremot får man vara rationell och utgå från det mest logiska och jobba sig utåt.

Jag står kvar vid att hela fallet är så dumdristigt att det är så dumt att man inte ser skogen för alla träden. Har jag missdömt AJ och medhjälpare, så hatten av.

Vad bra då söker de av fler platser imorrn då, kanon! :-)
Citera
2013-07-13, 22:06
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Menar du detta kanske

2013-07-11, 12:34 #7746
Peacean
Medlem
Peaceans avatar
Reg: Jul 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Nej, jag skrev i ett tidigare inlägg om var jag hypotetiskt skulle ha lagt ett BO och då var det mot Hjärtum/Öresjö (sök på mina tidigare inlägg). På vägen till Öresjö finns/fanns en gammal skrot/sopstation. Har någon av de inblandade kontakter där? DB är ju uppenbarligen intresserad av skrot och bilar.

Jag har tänkt samma sak. Skulle inte förvåna mig om skroten har kopplingar till DB. Det var väl någon som jobbade där som blev mördad för några år sedan?

Passerade stora badplatsen vid Öresjö igår och ca 50 meter efter var det en stark liklukt. Troligtvis en påkörd grävling men man vet aldrig, finns vägtrummor och en skogsväg till höger. Luktar död grävling samma som död människa?

Ja. Har någon följt upp detta? PM går bra.
Även andra PoI går bra att tipsa om, PMa gärna. Risken med att outta PoI här i tråden är ju trots allt att GM själv läser här och är fri vilket stör mig enormt.
Citera
2013-07-13, 22:11
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Vad bra då söker de av fler platser imorrn då, kanon! :-)

Imorgon söker de sista sträckan på Hunneberg efter Ringvägen.
De har också sökt på två ställen (minst) utanför samt inne i stan.
Avskriver man Hunneberg så kommer de göra som polisen och utöka sökområdet än mer.

Det är tre herrar inblandade och högst troligt har en av dem kommit på ett bra dumpningsställe. Någonstans hen varit innan och vet att där är det lugnt, ingen kommer hitta henne där någonsin. De kör dit o dumpar. Men vart faaaan då.
Citera
2013-07-13, 22:17
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giove

Synd att man inte vet vilka de 2 personerna var som blev utsatta för misshandeln. Hade vart simpelt att bara slänga upp en bild på AJ för att få det bekräftat( om han nu inte hade hjälm på sig)
Hoppas någon tipsar polisen om detta!

Skulle vara klockrent om han kunde bli anhållen för detta så länge
Citera
2013-07-13, 22:17
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenSmith
Hej!

http://www.jnytt.se/misshandel-pa-vattersnas-garningsman-forsvann-pa-rod-mc

Jag undrar lite över vad som framgår i ovan artikel, var det inte någon som skrev tidigare i tråden att AJ körde runt på en röd motorcykel utan reg.plåtar? Vättersnäs ligger endast ett stenkast från Rosenlunds camping dör AJ verkar ha sin hemvist. Jag blir dock inte klok över vad detta skulle kunna ha med det här fallet att göra. Men, men...
"- Det rör sig om en ensam gärningsman som försvann på en tung röd motorcykel utan registreringsskylt. Det finns även uppgifter om att motorcykeln skadades vid incidenten, men detta är oklart i nuläget, uppger Maria Lavesson, vakthavande befäl vid jönköpingspolisen."

AJs motorcykel ska ju faktiskt ha varit skadad sedan tidigare när han skrapade emot en bil eller hur det nu var? Så det är väl inte helt osannolikt att det faktiskt skulle vara han. Polisen borde kolla upp AJ och även plocka in hans MC så vittnena får se om det är samma. Om det nu går att hitta honom.
Citera
2013-07-13, 22:19
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Imorgon söker de sista sträckan på Hunneberg efter Ringvägen.
De har också sökt på två ställen (minst) utanför samt inne i stan.
Avskriver man Hunneberg så kommer de göra som polisen och utöka sökområdet än mer.

Det är tre herrar inblandade och högst troligt har en av dem kommit på ett bra dumpningsställe. Någonstans hen varit innan och vet att där är det lugnt, ingen kommer hitta henne där någonsin. De kör dit o dumpar. Men vart faaaan då.

Mm det är det som är den stora frågan, Ja det är ett ställe hen känner sig trygg med att dumpa en kropp på. Ja imorrn gäller det verkligen inför det stora söket och hoppas att så många som möjligt ställer upp och hjälper till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in