2013-07-13, 21:32
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Låter verkligen som ett måste att undersöka den eller höra med markägaren om henne tror att det är en möjlig dumpningsplats.
Snälla farbror polisen
Hitta Ida.

Ja Markägaren ska tydligen vara en snäll herre också. så tror inte han motsätter sig att man kollar där. Ja Polisen borde ta med sig hund och åka dit på momangen,,
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Ja det var jag som tipsade polisen.
Forserum.
En skoda.
Bilen ägs av en yngre kille som verkade "normal" när jag kollade upp han på facebook.

Fick känslan av att det inte var han som satt i bilen men inte helt säker.
Han råkade inte jobba med något serviceyrke i jkpg, som typ en camping?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
På ett sätt är det skönt att inte kunna något om områdena, för då dumletar man (kollar allt) :P
Stör mig lite på att det är fågel, fisk och mittemellanleken dock, vi vet inte om de har dumpat i något med vatten eller begravt med spade eller sonika lämnat på land/i byggnad/i fordon. Lik luktar dock något så gröndjävulskt, så vatten eller nergrävd borde vara att föredra.

Jag är högst intresserad av vissa områden inte långt från Grästorp för stunden.
Är det någon som har kollat de där västra regionerna? Någon kände liklukt i närheten av en badplats (föga troligt, vore på tok för korkat men ändå).
Idag har det också pratats om något slags container för kompost på Västra Tunhems kyrkogård som borde kollas.
Citera
2013-07-13, 21:34
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Igår, 21:37 #8944
pobeda1945
Medlem
pobeda1945s avatar
Reg: Jul 2013
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Den här sumppölen ligger på "bakgården" till DB.
Inte så långt från den väg som finns i Quarrels sammanfattning.
Om man som jag är inne på dumpa-i-en-sjö spåret. AJ var ju fiskefantast...

Denna pölen är kräftdammen inne i vildsvinshägnet på tingsgården

Tror vi ska utesluta AJ:s favoritsjöar. Han vill ju inte ha vad som helst på kroken framöver..
Citera
2013-07-13, 21:34
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Idag har det också pratats om något slags container för kompost på Västra Tunhems kyrkogård som borde kollas.

Jaaa juste det tipset hade jag glömt och denne var orolig att man skulle tömma containern snart då den börjar bli full och att AJ tydligen brukade gräva mask där inför sina fisketurer.
Citera
2013-07-13, 21:36
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Ja det var jag som tipsade polisen.
Forserum.
En skoda.
Bilen ägs av en yngre kille som verkade "normal" när jag kollade upp han på facebook.

Fick känslan av att det inte var han som satt i bilen men inte helt säker.

Bra att du anmälde hur som helst. Forserum är även det ett tillhåll för smågangstrar, så man vet aldrig.
Citera
2013-07-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Campingen gränsar ju till Vättersnäs. Kan man köra igenom campingbyn, eller är den inhägnad?
Jag tänkte om AJ körde genom villaområdet och hamnade i bråk med några äldre villaägare. Han ser ju faktiskt ut att vara 25-30

Tjena!

Tror att det var mig du menade att citera egentligen

Jag tror inte campingen är inhägnad. Men för att hamna i bråk med äldre villaägare så finns det ett promenadstråk man kan köra från campingen ner till Vättersnäs. Dock är ju det naturliga att ta "stora vägen" och då lär nog inte risken vara så stor att hamna i bråk med någon.
Kör du promenadstråket ner så är nog risken överhängande att hamna i bråk då du mer eller mindre hamnar rakt i villaområdet.
Citera
2013-07-13, 21:41
Medlem
MrBubss avatar
Någon som vet hur länge AJ bott och arbetat i Jönköping?

Forserum är känt för främlingsfientlighet och vem vet om han knutit kontakter med likasinnade i trakterna av Jönköping?
Citera
2013-07-13, 21:42
Medlem
Citat:

Vet inte . Han har en ganska låst facebook. L*O R****

Mina tankar när jag såg bilen på lördagen var om det hänt någon inbrott i området.

Men när någon dag gått så gick funderingarna på om AJ åkt tillbaka för och dölja några spår.
"kanske har kroppen legat i området innan den flyttas"?
Citera
2013-07-13, 21:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Någon som vet hur länge AJ bott och arbetat i Jönköping?

Forserum är känt för främlingsfientlighet och vem vet om han knutit kontakter med likasinnade i trakterna av Jönköping?
Kanske i år när SvP demonstrerade i jkpg?
Citera
2013-07-13, 21:49
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Gamla Rosenlunds camping, numera Villa Björkhagen. Gräsklippare kanske. Allt-i-allo enligt ägaren.

https://maps.google.se/maps?q=V%C3%A4ttersn%C3%A4s&hl=sv&ie=UTF8&ll=57.78 697,14.217365&spn=0.001481,0.003637&sll=57.734472, 14.318506&sspn=0.189878,0.465546&t=h&hq=V%C3%A4tte rsn%C3%A4s&z=18
Citera
2013-07-13, 21:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenSmith
Tjena!

Tror att det var mig du menade att citera egentligen

Jag tror inte campingen är inhägnad. Men för att hamna i bråk med äldre villaägare så finns det ett promenadstråk man kan köra från campingen ner till Vättersnäs. Dock är ju det naturliga att ta "stora vägen" och då lär nog inte risken vara så stor att hamna i bråk med någon.
Kör du promenadstråket ner så är nog risken överhängande att hamna i bråk då du mer eller mindre hamnar rakt i villaområdet.
Varför känns det som om det passar in på AJ's personlighet
Just det, det blev felciterat, men jag ändrade det
Senast redigerad av Tomato 2013-07-13 kl. 21:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in