Citat:
Ursprungligen postat av
BizzareAdvokado1989
Enkelt?
I princip är det enkelt. I princip är det enkelt att slå hole-in-one i golf; Det är bara att slå bollen i koppen.
Citat:
Har du någonsin blivit biten av en hund eller känt kraften som uppstår när en hund hoppar i full fart emot dig? Det är inte samma som när en hund leker med dig, hundar är rovdjur och att en stor man skulle kunna oskadliggöra en hund ser jag som skrattretande.
Jodå, jag har tränat hundar för Försvarsmakten. Jag vet vilken styrka det handlar om och jag vet att en hund kan oskadliggöra en människa snabbt och effektivt. Jag vet också att en människa kan oskadliggöra en hund.
Jag skrev detta för att ge motvikt. Folk här på Flashback tenderar att få erektion när de pratar om vissa saker, och talar för sin sak med sådan frenesi att det blir löjligt. Hunden i det omtalade klippet hade med stor risk fallit offer om personen varit knivbeväpnad och nykter. Hunden i klippet hade sannolikt släppt och avbrutit sin attack om mannen hade utdelat ett knytnävsslag på nosen.
En hund är perfekt på avstånd mot ett flyende mål. Hunden springer många gånger snabbare än en människa, och att få en hund i armen när man flyr är svårt att värja sig mot. Så var det dock inte i den aktuella situationen. Är du kall och möter hundens angrepp när du står stilla har du däremot många gånger bättre chans.
Detta klippa har länkats många gånger av K9-runkare här i forumet. Ingen ställer sig dock frågan vad som hade hänt om idioten i klippet varit lite skarpare. Vad hade hänt om han fått in yxan i nacken på hunden? Svaret vet hundföraren som i panik skriker "neeej" när han märker att mannen har upptäckt hunden och är beredd att hugga med yxa. Hade slaget kommit en tiondel tidigare skulle hunden vara avliden.