2013-07-13, 21:36
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[complex
'|44304435]Jo, men visst. Där kan jag hålla med dig.
Han hade kunnat sagt typ, jajaja, lugna ner dig och hållt upp händerna typ när hon fick "psykbryt" där och skrek till. Han stod bara kvar och var provocerande typ...
Som jag skrev innan vet jag inte allt som hände innan detta filmades, men hon fick väl nog helt enkelt...
Jag är också kluven i om detta behövdes, men håller med om att han hade kunnat undvika det där med lite skicklighet och ödmjukhet..
Verkade inte som han ville prata om det i lugn och ro utan provocerade som sagt..

Sen tänker jag på att hon var ensam kvinna och allt... Då får man ju visa respekt med vilket han inte gjorde... (Dom är inte lika starka som män och hon kanske kände sig hotad liksom, inte vet jag. Ensam och utan backup och så.. Kanske också därför hon hade hund med sig.)
En man kanske hade handlat annorlunda i detta fall, det vet jag inte.

Men visst, han hade kunnat sagt, ta det lugnt och hålla upp händerna efter hon skrek till där. Då hade inget av detta hänt som sagt. Kanske gått ner på knä bara, om det ens hade behövts. Han skötte inte situationen så snyggt direkt..

Om det fetstilta är ett seriöst argument som folk tänker använda så är det solklart att vi inte kan ha kvinnliga poliser i yttre tjänst ÖVERHUVUDTAGET. punkt
Citera
2013-07-13, 21:37
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Helt rätt gjort av tjejen. Hon sa åt honom flera gånger att lägga sig ner men han lyssnar inte.

Då får man smaka på batongen. Så är enkelt är det.

Inte så oväntat att det mest är vänstermänniskor aka efterblivna som bölar om att tjejen gjorde fel. Enligt dom så ska ju endast dialogpoliser få finnas.

Inget böl här, jag konstaterar bara fakta, hur försvarar du slagen som sker när han redan ligger ner?
Men det kanske är för knepigt att svara på...

Ps. Jag är varken vänster eller efterbliven... Ds.
Citera
2013-07-13, 21:40
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Absolut är hundar ett djur att respektera men det du skriver är löjeväckande, schäfern i det här klippet kan inte ha vägt mer än 35-40kg och det är inte en livsfarlig övning att oskadligöra en sån.

Jaha? Den varg vi har i Sverige väger mellan 30-50kg men jag antar att det är inte några större problem att ta ut en sådan.

Igen, tror du att en hund väger 35-40kg när den i full fart hoppar på dig? Inte ens chans att du kommer stå upp efter den tacklingen, klorna kommer riva upp dig och du kommer bli biten i halsen innan du vet ordet av det.
Sedan är det inte bara vikten utan farten, människor har långsamma reflexer och förlitar sig på vapen för att kunna jaga medan en hund enbart förlitar sig på kroppen de föds i.
tldr; en hund är bättre på allt när de kommer till att döda någon utan vapen.
Citera
2013-07-13, 21:40
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Återigen argumentet..."vad hände innan videon startades" Det är som om man pratade med ett helt HAV av dumma idioter

Är du så jävla dum att du inte får in i ditt tjocka huvud att DET SPELAR INGEN ROLL, juridiskt sett.

Han utgör inget hot=hon får inte puckla på hur som helt, helt otroligt att folk inte fattar

Han är uppenbarligen inte aggressiv, inte ens när han blir attackerad av en hund och en galen psykbryt visar han minsta tendensen till det.
Citera
2013-07-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Efter att ha läst alla kvinnofobiska inlägg här har jag kommit till insikt och ändrat åsikt. Kvinnliga poliser har av manliga kollegor och allmänhet mötts av förakt och rädsla för kvinnors kompetens sedan urminnes tider. Ett tydligt bevis på detta är att detta inlägg kommer att bemötas med att jag hatar män. Några sakargument kommer inte att framföras.

Den kvinnliga polisen hade uppenbarligen all anledning att frukta för sitt eget liv. Därmed har hon absolut inte brukat övervåld.

En nation får den poliskår den förtjänar. Medborgarna stöttar inte de människor som skyddar dem och upprätthåller lag och ordning. Både här och på gatan hör man tuffa grabbar säga att någon annan borde gjort något men naturligtvis aldrig glappkäften själv. Senast var det ambulanspersonalen som borde agerat men inte medborgaren i vit T-shirt.

Det du säger står i paritet med vad som förväntas av dig utifrån ditt nuvarande perspektiv. En bra övning är att försöka betrakta sig själv utifrån ett yttre perspektiv där man färdas utåt, mot rymden, där man plötsligt tittar ner på jorden.

Gillar ditt tänk och din intelligens. Du kommer att vinna, försök styra din väg mot det rätta!
Citera
2013-07-13, 21:42
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Enkelt?

I princip är det enkelt. I princip är det enkelt att slå hole-in-one i golf; Det är bara att slå bollen i koppen.

Citat:
Har du någonsin blivit biten av en hund eller känt kraften som uppstår när en hund hoppar i full fart emot dig? Det är inte samma som när en hund leker med dig, hundar är rovdjur och att en stor man skulle kunna oskadliggöra en hund ser jag som skrattretande.

Jodå, jag har tränat hundar för Försvarsmakten. Jag vet vilken styrka det handlar om och jag vet att en hund kan oskadliggöra en människa snabbt och effektivt. Jag vet också att en människa kan oskadliggöra en hund.

Jag skrev detta för att ge motvikt. Folk här på Flashback tenderar att få erektion när de pratar om vissa saker, och talar för sin sak med sådan frenesi att det blir löjligt. Hunden i det omtalade klippet hade med stor risk fallit offer om personen varit knivbeväpnad och nykter. Hunden i klippet hade sannolikt släppt och avbrutit sin attack om mannen hade utdelat ett knytnävsslag på nosen.

En hund är perfekt på avstånd mot ett flyende mål. Hunden springer många gånger snabbare än en människa, och att få en hund i armen när man flyr är svårt att värja sig mot. Så var det dock inte i den aktuella situationen. Är du kall och möter hundens angrepp när du står stilla har du däremot många gånger bättre chans.

Detta klippa har länkats många gånger av K9-runkare här i forumet. Ingen ställer sig dock frågan vad som hade hänt om idioten i klippet varit lite skarpare. Vad hade hänt om han fått in yxan i nacken på hunden? Svaret vet hundföraren som i panik skriker "neeej" när han märker att mannen har upptäckt hunden och är beredd att hugga med yxa. Hade slaget kommit en tiondel tidigare skulle hunden vara avliden.
Citera
2013-07-13, 21:42
Medlem
Citat:
Är du så jävla dum att du inte får in i ditt tjocka huvud att DET SPELAR INGEN ROLL, juridiskt sett.

Han utgör inget hot=hon får inte puckla på hur som helt, helt otroligt att folk inte fattar

Han är uppenbarligen inte aggressiv, inte ens när han blir attackerad av en hund och en galen psykbryt visar han minsta tendensen till det.

Ehh jag håller med dig till 100%
Citera
2013-07-13, 21:45
Medlem
Freitag.der.13.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[complex
'|44304435]

Sen tänker jag på att hon var ensam kvinna och allt... Då får man ju visa respekt med vilket han inte gjorde... (Dom är inte lika starka som män och hon kanske kände sig hotad liksom, inte vet jag. Ensam och utan backup och så.. Kanske också därför hon hade hund med sig.)
En man kanske hade handlat annorlunda i detta fall, det vet jag inte.

Mycket onödigt svammel nu, men han skötte inte situationen snyggt helt enkelt och var provocerande.

Ja, fy tusan. Det gäller att inte supa så mycket att man inte klarar av att prata vett och sans med ett litet hysteriskt polisfruntimmer.
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Är attrappen hennes öknman inom vissa poliskretsar?

jag myser lite av tanken att det är samma person som i klippet, kanske media kommer granska den händelsen lite hårdare nu när man ser att det här är ett mönster och att det är så den här människan fungerar.

Tunnelsyn och massivt övervåld

Många instanser har misslyckats för att allt det här skulle vara möjligt
Är det inte hög tid att hyfsa debatten här i tråden. Tröttsamt att se alla dessa angrepp på den hedervärda poliskvinnan som bara gjorde sitt jobb. Herregud, vad då " massivt övervåld", fyllot blev ju bara kittlad lite med batongen och nosad på av hunden.
Citera
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Nej, det är ingen fackföreningshistoria, ambulanspersonal äger helt enkelt rent juridiskt inte det våldsmonopol, juridiskt skydd eller utrustning som polisen har.

Ambulanspersonal är t.ex. inte tjänstemän, vilket gör att allt våld mot dessa är att betrakta som våld mot envar.

Där har du FEL! ALLA som är anställda av staten är tjänstemän. Det är även därför "brott mot tjänsteman" straffas hårdare. Brott mot tjänsteman = brott mot STATEN (hur kommunistiskt det än må låta) men så är det i Sverige och i de flesta andra länder.

ALLA har rätt att gripa en gärningsman "på bar gärning". Man har däremot inte rätt att bruka mer våld än nöden kräver. Detta gäller även poliser och övriga tjänstemän som befinner sig högre upp i näringskedjan. Om jag t ex ertappar en inbrottstjuv på bar gärning har jag LAGLIG RÄTT att gripa denne och hålla honom/henne i förvar till polis kommer till platsen. Polisen har alltså inte i någon större utsträckning än någon annan civil medborgare rätt att spöa på någon med "mer våld än nöden kräver".
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Återigen argumentet..."vad hände innan videon startades" Det är som om man pratade med ett helt HAV av dumma idioter

Naturligtvis spelar det roll vad som hände innan videon började spelas in. Man kan inte dra säkra slutsatser av en del av ett händelseförlopp om andra bitar saknas som faktiskt kanske kan förklara det vi ser på videon. Jag tror att det är fullt möjligt att något hände som fick personen som filmade att tänka "det här borde vi filma". Men visst fortsätt du att dra säkra slutsatser utifrån de fragment du ser, det brukar passa idioter. Sedan är det fullt möjligt att damen i fråga är ett rötägg.
Citera
2013-07-13, 21:46
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Jaha? Den varg vi har i Sverige väger mellan 30-50kg men jag antar att det är inte några större problem att ta ut en sådan.

Igen, tror du att en hund väger 35-40kg när den i full fart hoppar på dig? Inte ens chans att du kommer stå upp efter den tacklingen, klorna kommer riva upp dig och du kommer bli biten i halsen innan du vet ordet av det.
Sedan är det inte bara vikten utan farten, människor har långsamma reflexer och förlitar sig på vapen för att kunna jaga medan en hund enbart förlitar sig på kroppen de föds i.
tldr; en hund är bättre på allt när de kommer till att döda någon utan vapen.

Du som är så insatt kanske kan upplysa oss andra hur stor del av en polishunds träning som går åt till att riva och bita sina offer i halsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in