2013-07-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory

Man ser STATEN missbruka sitt våldsmonopol - man ser STATEN "pass på" (eller vad nu för order en hund följer) på ett oskyldigt fyllo från ursprungsnorrland. Jag ser så många logiska fel att mitt juridiska sinne ballar ur, det sker inte ofta. Jag är nämligen van vid den fascistiska marxistiska staten där allt vad sunt förnuft har försvunnit sedan 1970??....

Intet förvånar mig! Taskigt att staten hamnade på video.

Ett oskyldigt fyllo? Han har ju enligt texten och i videon slagit sönder en ruta samt slagit mot en kvinna, dessutom har han sagt att han ska spränga gatan och lyder inte polisens order.
Citera
2013-07-13, 20:56
Bannlyst
Hon kanske hade haft en dålig dag eller vecka? Kanske tjafsat med sin partner och nu släppte hämningarna och mannen fick stryk?

Ja det är hennes yrke och ska lämna allt privat utanför men vi är människor och det funkar inte så.
Citera
2013-07-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morfinhoran
Ett oskyldigt fyllo? Han har ju enligt texten och i videon slagit sönder en ruta samt slagit mot en kvinna, dessutom har han sagt att han ska spränga gatan och lyder inte polisens order.

Möt människan där den befinner sig. Tack vare idioter som du blir det mycket mer problem i samhället än vad som borde finnas.

Trist att såna som du ska få komma till tals (iofs bör ni få det men omedelbart tillrättavisas), synd att inte tillräckligt många har förmågan att filtrera bort ditt nonsens.

Inom en nära framtid hoppas jag dock att förändringar sker till det bättre/rätta.
Citera
2013-07-13, 20:58
Medlem
Per.G.Olas avatar
[quote=Out4glory|44302956]
Citat:
Ursprungligen postat av Per.G.Ola
Nu vet vi visserligen inte vad som hänt före filmen börjar. Av vad som framkommit i media som redovisats i tråden så har vår norrländske fyllskalle ofredat en man och en kvinna (omilt rört vid deras ansikten) varefter han sprungit iväg och slagit sönder en ruta.

Sluta använda det som ett argument - eftersom det är ogiltigt.

Det ser man i hela tråden "nu vet man visserligen inte vad som har hänt innan videon startar"...

Det spelar ingen JURIDISK roll för i helvete... Kan du någonsin förstå det?

Men pucko! Vad jag syftade på var om flickpolisen redan försökt att vara trevlig mot den norrländske fyllskallen eller om hon gick rakt på konfrontation.

Om hon försökt med det hade det varit mer förståeligt om än olämpligt och eventuellt brottsligt (hon är ju ändå polis och nästan helt straffimmun i tjänsten) att gå på som hon bevisligen gjorde.

Om det var hennes första kontakt med karln så begick du precis samma misstag som henne. Om än bara skriftligt.

Vad jag ville åskådliggöra var att det fanns alternativa sätt att i första läget angripa situationen än med våld.
Citera
2013-07-13, 21:03
Bannlyst
Tycker att hon kunde löst det mer humant men nu för man utreda det hela.

Citerade någon men det försvann, märkligt.

videoKlippet till misshandeln

http://www.youtube.com/watch?v=n_Jxu9STddY

Den var bra, jag skulle låta det sista som mannen säger höras dock förlåt gärna med text på engelska. Blir en hit
Senast redigerad av Penkaz 2013-07-13 kl. 21:06.
Citera
2013-07-13, 21:03
Medlem
Om en person hade försvarat den berusade mannen genom att skjuta förövaren i huvudet med sin älgsprakare och sagt att han trodde att hon skulle döda honom eftersom hon var helt galen (tänk på hennes utrustning etc)...

Vad hade de juridiska konsekvenserna blivit för denna nödingripande person?
Citera
2013-07-13, 21:06
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Skitsnack. Har en bekant som är polis och hon behandlar sina hundar som skit, dom är inget värt förutom det som de åstadkommer. Hon har bytt hund flera gånger med motivationen att den förra var kass. Jävla fittsubba tills snutjävel.

Det låter som en polis i slöja och som går direkt till moskèn efter jobbet i mina öron. Vi svenskar älskar hundar och katter, men det gör som bekant inte mellanösternfolk.

Men det är fortfarande vakthavande befäl som bär ansvaret för att polisass. Petra Viklund var ensam i mötet med fyllot.
Senast redigerad av Bullfetta 2013-07-13 kl. 21:11.
Citera
2013-07-13, 21:07
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
Om en person hade försvarat den berusade mannen genom att skjuta förövaren i huvudet med sin älgsprakare och sagt att han trodde att hon skulle döda honom eftersom hon var helt galen (tänk på hennes utrustning etc)...

Nödvärn! (för mannen med älgsprakaren alltså)..
Citera
2013-07-13, 21:08
Medlem
Hyfss avatar
Har vi någon ambulansförare här? Ambulansen i filmen backar undan och låser förmodligen dörren som en annan ynkrygg. Kåranda blåljuskollegor emellan eller? Annars hade någon i den bilen sannolikt kunnat vara behjälplig efter en misshandel likt denna.
Citera
2013-07-13, 21:08
Bannlyst
Citat:

Troligen livstids fängelse.

I Indiana däremot finns det faktiskt en ny lag, som tillåter folk att döda brottsliga snutar omedelbart: Indiana legalizes shooting cops
Citera
2013-07-13, 21:09
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Va`? Han är ju dum i hela huvudet.

Hon sa lägg dig ner, han står kvar. Inte mer än rätt.

Men hur snabbt hade han på sig? Var typ. Lägg dig ner, och sen attackerad av hunden...
Men han hade gjort rätt i att vara mer ödmjuk och inte så provocerande... (Han får ju faktiskt skylla sigsjälv ganska så mycket!!.)
Tycker ändå att hon överdrev lite väl med så många slag.

Men ibland måste polisen göra det. Frågan är om det behövdes i detta fall, eller om det nu var övervåld...
Hon var lite väl hård kanske. Och hunden som attackerar och allt. Men killen hade kunnat undvika allt genom att inte provocera, så där har du rätt.
Senast redigerad av [complex] 2013-07-13 kl. 21:12.
Citera
2013-07-13, 21:09
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
I den frågan handlar det mindre om kön.

Du behöver vakna, sluta vara duglig kvinna som slösar all bitterhet (energi) på att hata män. Ta del av verkligheten istället.

Om man talar om att kvinnor inte klarar polisyrket så menar man just polisyrket. Då måste jag rätta den okunnige som inte begriper att det krävs olika kompetens till olika uppgifter inom polisyrket.

Det var inte jag började yra om betydelsen av kön i polisyrket. Det var den okunnige som drog igång könsdebatten. Vänta tills du nyktrat till innan du kommenterar nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in