2013-07-13, 20:34
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
Ta fram hunden eller annan hund så sätter vi 100 lax, du får filma, det är väl rimligt?

Tror nog att din fajt mot polishund skulle sluta så här ungefär tuffing där.

http://www.youtube.com/watch?v=cukf9u_oxjo

Hur som helst så hoppas jag att det förekom en hel del innan videon började spelas in, annars så är polisens reaktion lätt överdriven. Sedan tycker jag att det är konstigt att hundförare åker på fylleriärenden som första patrull. De åker ensamma i bilarna (förutom hunden då) och en ensam polis kan lätt behöva ta till övervåld speciellt om den ensamma polisen är mindre än busen. Jag trodde att hundenheten mer var en förstärkningsresurs och inte de som åkte som första bil.
Senast redigerad av Blundetto 2013-07-13 kl. 20:47.
Citera
2013-07-13, 20:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Synd att det inte hände mig nyss då jag cyklade utomhus, jag har ju trots allt druckit <6 öl ikväll. Hade hon av någon anledning gjort det hon gjorde mot mannen i videon så hade resultatet varit en död hund och en eventuellt död kriminell person som hotat mig och angripit mig, dessutom beväpnad med diverse.

Nej. Den här tuffa poliskvinnan hade kört in batongen i anus på dig, varvid du hade ylat och bett om förlåtelse och lovat att hädanefter alltid vara snäll mot poliser. Sedan hade du slickat hundens tassar och sagt att du älskar polishundar.
Citera
2013-07-13, 20:37
Medlem
HarmonicAces avatar
Kvinnor behövs inom polisen. Punkt.

Sluta snacka skit om kvinnliga poliser, det har inget med saken att göra. Det som är viktigt är övervåldet, och bristen på självbehärskning.

Våldet skulle givetvis lika gärna skulle kunna utföras av en man (men förmodligen med allvarligare resultat).
Citera
2013-07-13, 20:37
Medlem
Det som jag tycker är så oerhört märkligt i hennes agerande, om han hur nu var så farlig. Varför handfänglsas han inte när han ligger? Nä, istället står hon och surrar lite med honom för att sen knyta skorna?!??!!??! om han var så farlig hade han ju då kunnat hoppa upp och slå ihjäl henne?
Citera
2013-07-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Kvinnor behövs inom polisen. Punkt.

Sluta snacka skit om kvinnliga poliser, det har inget med saken att göra. Det som är viktigt är övervåldet, och bristen på självbehärskning.

Våldet skulle givetvis lika gärna skulle kunna utföras av en man (men förmodligen med allvarligare resultat).

Nej, de behövs absolut inte.

Kvinnor är oerhört långt från lika dugliga som män i polisyrket. De passar inte, de skapar bara mer problem.
Citera
2013-07-13, 20:40
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ojojoj.. Polishundar kan vara riktigt tuffa om de vill...

Onekligen.
Citera
2013-07-13, 20:44
Medlem
Jag önskar verkligen att ni idioter kunde lägga ner könsdebatten - eftersom den inte är relevant.

Jag började i tråden med att rapportera OT, men det är ju meningslöst. Eftersom vartannat inlägg tydligen handlar om kön. Det är som om man pratar med idioter. Folk som borde ha särskilt tillägg i sin grundskola.

Man ser STATEN missbruka sitt våldsmonopol - man ser STATEN "pass på" (eller vad nu för order en hund följer) på ett oskyldigt fyllo från ursprungsnorrland. Jag ser så många logiska fel att mitt juridiska sinne ballar ur, det sker inte ofta. Jag är nämligen van vid den fascistiska marxistiska staten där allt vad sunt förnuft har försvunnit sedan 1970??....

Intet förvånar mig! Taskigt att staten hamnade på video.
Citera
2013-07-13, 20:44
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syntes
Alltså. Kan svensk polis sluta att skämmta ut sig. Först skjutningarna vid bankrånet, sedan knivmannen i Varberg och nu detta

Vilket bankrån? Menar du guldsmedsbutiken där rånaren blev skjuten i skallen så var den skjutningen helt rätt. Knivmannen i Varberg skulle skjutas. Han gick till attack mot polisen.
Citera
2013-07-13, 20:45
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Nej, de behövs absolut inte.

Kvinnor är oerhört långt från lika dugliga som män i polisyrket. De passar inte, de skapar bara mer problem.

Du har helt fel. det är på tok för många kassa manliga poliser på olika utredningsavdelningar som inte ens klarar att skriva ett simpelt förhörsprotokoll.
Senast redigerad av HumpingDog 2013-07-13 kl. 21:11.
Citera
2013-07-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Jag önskar verkligen att ni idioter kunde lägga ner könsdebatten - eftersom den inte är relevant.

Jag började i tråden med att rapportera OT, men det är ju meningslöst. Eftersom vartannat inlägg tydligen handlar om kön. Det är som om man pratar med idioter. Folk som borde ha särskilt tillägg i sin grundskola.

Man ser STATEN missbruka sitt våldsmonopol - man ser STATEN "pass på" (eller vad nu för order en hund följer) på ett oskyldigt fyllo från ursprungsnorrland. Jag ser så många logiska fel att mitt juridiska sinne ballar ur, det sker inte ofta. Jag är nämligen van vid den fascistiska marxistiska staten där allt vad sunt förnuft har försvunnit sedan 1970??....

Intet förvånar mig! Taskigt att staten hamnade på video.

Dina åsikter borde vara betydligt mycket mer värdefulla än idioternas, bra sagt.
Citera
2013-07-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Du har helt fel. det är på tok för många kassa manliga piliser på olika utredningsavdelningar som inte ens klarar att skriva ett simpelt förhörsprottokoll.

I den frågan handlar det mindre om kön.

Du behöver vakna, sluta vara duglig kvinna som slösar all bitterhet (energi) på att hata män. Ta del av verkligheten istället.
Senast redigerad av OgodFinally 2013-07-13 kl. 20:50.
Citera
2013-07-13, 20:51
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

Självklart inte representativt. Berusade människor omhändertas vanligen inte så. Klippet är en kort skildring av slutet på ett "drama" som började långt innan. Kvinnan är själv. Jag ser att mannen är uppenbart passivt aggressiv verbalt som kroppsligt. Han verkar också vara medveten om att han beter sig "speciellt". Jag tycker den kvinnliga ändå skötte ingripandet tillräckligt bra, dvs mannen blev inte skadad.
He fought the law and the law won:

http://www.youtube.com/watch?v=f-sAJEGTveo

Några andra versioner på samma tema
om någon vill göra en parodicover på "I fought the law and the law won":
http://www.youtube.com/watch?v=16u0wwCfoJ4
http://www.youtube.com/watch?v=kzsbG6yWZrE
Senast redigerad av Hegamon 2013-07-13 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in