Citat:
Ursprungligen postat av
Adversarius
Jag har skrivit till de hyggliga moderatorerna, som gick med på att ändra trådens namn. Nu får vi förhoppningsvis bort de entoniga NP-inläggen. Buga inför trådens herre!
Jag tycker det är förbannat sorgligt att The Ruins of Beverast är så jävla förbisedda. Det grämer mig verkligen att jag inte kan dra ned till Tyskland och se dem live, det vore en upplevelse. Unlock The Shrine är ett fruktansvärt genomarbetat och stämningsfullt mästerverk som jag håller omåttligt högt, men jag undrar om inte Rain Upon The Impure slår högst ändå. Den där grötiga produktionen och becksvarta, dimmiga ljudbilden; stämningen som uppstår när man drar på den på hög volym och glider iväg... Det finns fan inte ord för det. Det blir till att spisa den igen ikväll.
Ja du är inte ensam om att anse dom förbisedda, för det är dom absolut. De jag känner vet inte ens om dess existens även fast senaste "Foulese semen.."-plattan ändå var någon som kom fram i ett visst ljus.
Jag håller "Rain upon the Impure" som hans klart bästa i diskografin men debuten ligger tätt efter den.
Senaste plattan har jag totalt lyssnat sönder för några år sedan, så den är inte aktuell att spisa i dagsläget.
Nu när vi ändå snackar om detta fina band så jag tror jag fan de får stå som soundtrack också! Således:
Ruins of Beverast - 50 forts along the rhine..
Så alla ni som inte kollat upp detta, gör det nu illa kvickt för annars går ni miste om något väldigt jävla fint och ett absolut guldkorn.