2013-05-16, 16:21
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Lyssnar lite på Lifelover.
Trams.
Citera
2013-05-16, 17:05
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Trams.

Nu skäms jag lite, men hade aldrig hört de förut så tänkte ge bandet en lyssning! Lyssnat för lite för att uttala mig ännu, men ingen favorit iaf!
Citera
2013-05-16, 17:10
Medlem
TheJesterRaces avatar
Citat:
Tror du postar i fel tråd nu, inget av det du nämnde stämmer tyvärr.

OnT: Lyssnar lite på Trist efter att Adversarius gjorde mig påmind igen igår! Minnet är kort...

Engilt dej ja, men du vet allt eller?

Citat:
Hade vi inte den här jävla diskussionen med dig sist du dök upp och började tjata om In Flames och undrade om någon här hört Dismember?

Och? Finns inget rätt eller fel inom Musik.
Citera
2013-05-16, 17:37
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesterRace
Engilt dej ja, men du vet allt eller?

Givetvis inte. Många här inne som är mer "inlyssnade"...
Citera
2013-05-16, 17:41
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesterRace
Phew, vilken lättnad. Jag har nämligen i åratal närt en innerlig önskan om att spela in en skiva där jag handtrummar på min egen ölkagge till tonerna av en säckpipa. Problemet är bara att jag vill släppa skivan under beteckningen "industriell black metal". Hittills har jag avstått av rädsla för att potentiella köpare av skivan ska känna sig lurade, men nu när du delat med dig av denna devis så är det äntligen grönt ljus! Tack!
Citera
2013-05-16, 17:59
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Nu ger jag fan i Lifelover. Har svårt för sångarens (antar att det är Kim) bölande, kan bli lite väl.

Lyssnar nu igenom 1108 av Windir - mycket bra skit enligt mig!

Blev f.ö. utskrattat och konfronterad idag på jobbet. När vi slutade så hade jag på mig en T-shirt med Armagedda - Ond Spiritsim; DS på mig under vindjackan (var nästan tvungen att ha på mig den, fattig som man är hittade man bara skitiga kläder hemma)
Nåja, han som började tjata hade Bring Me The Horizon. Går ej att diskutera musik med -corefolk.

Har ALDRIG annars på mig T-shirt med band på. Men fick denna av bror min, så har ej köpt den...
Citera
2013-05-16, 18:08
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Nu ger jag fan i Lifelover. Har svårt för sångarens (antar att det är Kim) bölande, kan bli lite väl.

Lyssnar nu igenom 1108 av Windir - mycket bra skit enligt mig!

Blev f.ö. utskrattat och konfronterad idag på jobbet. När vi slutade så hade jag på mig en T-shirt med Armagedda - Ond Spiritsim; DS på mig under vindjackan (var nästan tvungen att ha på mig den, fattig som man är hittade man bara skitiga kläder hemma)
Nåja, han som började tjata hade Bring Me The Horizon. Går ej att diskutera musik med -corefolk.

Har ALDRIG annars på mig T-shirt med band på. Men fick denna av bror min, så har ej köpt den...
Den bruna? Den har jag också, den är sexig som fan. Den kämpar med att hölja mitt midjeomfång numera, men lik förbannat måste man slänga på sig den då och då. Vad fan var det coremongot skrattade ut dig för då?

NP: Darkthrone - Under A Funeral Moon
Citera
2013-05-16, 18:19
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Den bruna? Den har jag också, den är sexig som fan. Den kämpar med att hölja mitt midjeomfång numera, men lik förbannat måste man slänga på sig den då och då. Vad fan var det coremongot skrattade ut dig för då?

NP: Darkthrone - Under A Funeral Moon

Jao den bruna (enda rätta), trodde faktiskt den skulle vara mer gul - men blev till en positiv överraskning när den var mörkare i färgen än vad jag trodde.

Han tyckte tydligen att hela scenen inom Svartmetalen är fruktansvärt löjlig. Sedan tyckte han att det var rent oväsen eftersom man inte hörde vad de sjunger. Sedan så var dem som spelade och lyssnade på musiken Emos ( ) som saknade verklighetsuppfattning.
Inga vidare argument med andra ord.
Han skrattade som fan när han läste texten på ryggen från Helvetestoner du vet...

Värt att tillägga var att han inte visste vad det var för band innan jag svarade när han frågade. Får väl försöka tjöta lite med honom imorgon och sprida mitt hat mot -core.
Citera
2013-05-16, 18:22
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Jao den bruna (enda rätta), trodde faktiskt den skulle vara mer gul - men blev till en positiv överraskning när den var mörkare i färgen än vad jag trodde.

Han tyckte tydligen att hela scenen inom Svartmetalen är fruktansvärt löjlig. Sedan tyckte han att det var rent oväsen eftersom man inte hörde vad de sjunger. Sedan så var de som som spelade och lyssnade på musiken Emos ( ) som saknade verklighetsuppfattning.
Inga vidare argument med andra ord.
Han skrattade som fan när han läste texten på ryggen från Helvetestoner du vet...

Värt att tillägga var att han inte visste vad det var för band innan jag svarade när han frågade. Får väl försöka tjöta lite med honom imorgon och sprida mitt hat mot -core.
Så black metal är emo, men Bring Me The Horizon är det inte? Vilken stjärna. Bra argument om sången också, som om det inte gastas precis lika friskt inom core-svängen.

Nja, jag tycker du bör limitera all eventuell framtida interaktion med honom till att släcka cigaretter i hans ögon. Något annat lär inte ge upphov till något konstruktivt.
Citera
2013-05-16, 18:31
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Så black metal är emo, men Bring Me The Horizon är det inte? Vilken stjärna. Bra argument om sången också, som om det inte gastas precis lika friskt inom core-svängen.

Nja, jag tycker du bör limitera all eventuell framtida interaktion med honom till att släcka cigaretter i hans ögon. Något annat lär inte ge upphov till något konstruktivt.

Precis. Alla dessa jävla "drop" inom -core gör ju att man börjar garva. Måste hävda sig genom att "dropa" var 30e sek och helst skrika som desperata hormonfulla 14-åringar för att försöka sig på att låta hårda.

Nej, usch.
Citera
2013-05-16, 20:57
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Kände för lite Ulver nu inför läggdags (skiftet börjar redan 05.00 imorgon)...

Så alltså, Ulver - The Mardrigal Of Night. Vilket album. Även om Ulver inte spelat Black på ett väldans tag så är jag riktigt imponerad över hur de utvecklat sig. Imponerande. Vilka musiker!
Citera
2013-05-16, 22:02
Bannlyst
Jag lyssnar på Entombed! Clandestine!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här