2013-07-13, 19:12
Medlem
BornAsGrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Ni är fullständigt dumma i huvudet, hon beordrar honom att lägga sig ner, och om en person inte lyder, vad ska då polisen göra i de fallet tycker ni? vad är nästa steg att ta?

det är att använda de metoder som krävs rent fysiskt för att han ska lägga sig, vilket hon gör och slutar slå och beodrar hunden att släppa så fort han slutar göra motstånd, varken mer eller mindre.

Jag är jävligt glad över att du inte är polis för då hade du säkert lärt dig något om våldstrappan. Nu fick ju snubben aldrig chansen att lägga sig ner innan hon en halv sekund senare släpper hunden. Kan man inte hantera fyllon ska hon fan inte jobba i yttre tjänst.
Citera
2013-07-13, 19:13
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Förmodligen är det som du säger. Men om jag inte är helt ute och cyklar så är aspiranterna alltid uppbackade av en erfaren kollega. Dvs, de jobbar två-och-två.
Och väldigt ofta så hamnar poliser i situationer där en fysiskt stark man + en kvinna inte räcker för att upprätthålla ordningen.
Citera
2013-07-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

Vilka problem denna polisen har! Helt otroligt, snacka om att va osäker som person/polis. Skriker som en idiot och kräver att han ska lägga sig ner, när hunden villl bita han och batong på det hela. Haha otroligt.

Sparken rakt av och livstids terapi.
Citera
2013-07-13, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Varför inte ta det säkra före det osäkra och skjuta direkt? Återigen ett förbannad kommunistslödder som vill dalta med kriminella. Stick hem till ditt land.

Hade hon skjutit ihjäl honom så hade media gått apaskit och hon hade blivit stenad på närmsta Torg.

Bättre att skjuta honom i benet så att han får ligga och lida lite som sitt straff.
Citera
2013-07-13, 19:18
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Och väldigt ofta så hamnar poliser i situationer där en fysiskt stark man + en kvinna inte räcker för att upprätthålla ordningen.

Givetvis kan det vara så att det ofta uppkommer sådana situationer. Men jag kan inte se att mannen i fråga stör ordningen på ett handgripligt sätt. Att han står och fyllepratar är en sak, men han gör inget fysiskt motstånd, inga utfall eller liknande. Kan tyvärr inte hålla med dig i detta specifika fall.
Citera
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Hade hon skjutit ihjäl honom så hade media gått apaskit och hon hade blivit stenad på Sergels Torg.

Bättre att skjuta honom i benet så att han får ligga och lida lite som sitt straff.

Som jag misstänkte, en liten sosse som vill dalta med kriminella på hederliga svenskars bekostnad.
Citera
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BornAsGrunt
Jag är jävligt glad över att du inte är polis för då hade du säkert lärt dig något om våldstrappan. Nu fick ju snubben aldrig chansen att lägga sig ner innan hon en halv sekund senare släpper hunden. Kan man inte hantera fyllon ska hon fan inte jobba i yttre tjänst.

Bara 3 chanser... Det räcker väl?
Citera
2013-07-13, 19:19
Medlem
Med tanke på att han är kolugn även när han blir slagen och har en hund klängande runt sig så hade ett enkelt "Kan du inte sätta dig ner en stund?" förmodligen räckt innan polisen fick utbrott. Att direkt börja hävda sig med våld skapade ju uppenbarligen bara trassel för båda parter.

Normalt funtade personer som inte umgås i våldsamma miljöer är knappast vana vid att någon går från lugn till att börja vråla som en vettvilling i ansiktet om att man ska lägga sig på gatan inom fyra sekunder annars blir man hundben.
Citera
2013-07-13, 19:19
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Ni är fullständigt dumma i huvudet, hon beordrar honom att lägga sig ner, och om en person inte lyder, vad ska då polisen göra i de fallet tycker ni? vad är nästa steg att ta?

det är att använda de metoder som krävs rent fysiskt för att han ska lägga sig, vilket hon gör och slutar slå och beodrar hunden att släppa så fort han slutar göra motstånd, varken mer eller mindre.
Det är du som är dum i huvudet. Varför poserar du som nationalist när du i själva verket är kommunist eller neokonservativ? Bara kommunister och neokonservativa vider är för polisbrutalitet.

Om en person innebär en fara för sin omgivning så ska man omhänderta personen med det våld som nöden kräver. Det innebär att man brottar ner och sätter handklovar på honom/henne. Om personen gör motstånd så ska polis (och civilister, givetvis) ha rätt att använda det våld som nöden kräver. Att misshandla en försvarslös person innefattas aldrig av "det våld som nöden kräver".
Citera
2013-07-13, 19:23
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Som jag misstänkte, en liten sosse som vill dalta med kriminella på hederliga svenskars bekostnad.
Och du är en neokonservativ kommunist.

Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
Bara 3 chanser... Det räcker väl?
Vad fan ...? Vad har hänt med tankeverksamheten på Flashback på sistone? Att en person inte lyder är aldrig något som motiverar att börja misshandla personen.

Ni som försvarar kvinnan: är det lugnt att jag ber er lägga er ner, och när ni inte lyder så tar jag fram en påk och börjar misshandla er? Om inte: varför är det OK bara för att personen som misshandlar har utbildat sig till polis? Antingen är ni hycklare, sinnessjuka eller onda.
Citera
2013-07-13, 19:26
Medlem
Rent logiskt till polisens framtida försvar ... polisen=staten staten är inte alls folket

Rent logiskt hade det varit bättre om hon skjutit honom mellan ögonen - eftersom han var ett sådant hot emot staten.

Jag vill fortfarande veta om staten spärrade av hela kvarteret på grund av detta synnerligen allvarliga bombhot?
Citera
2013-07-13, 19:28
Medlem
I stridens hetta kan vad som helst hända. Lärde mig på souten att alltid fatta dubbelfattning vid vevandet med batong och alltid ha med pojkvännen på fyra ben..

Petr* Viklun*
Kriminell gris
Senast redigerad av Knullkompisen 2013-07-13 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in