2013-07-12, 15:06
Medlem
Epicediums avatar
Skönt att man äntligen fått bekräftelse på att man kommit in, hade varit lite halvkasst att ha boendet fixat och allt annars. Hur är det i hus 11 i Flogsta, livat med mycket fester eller blir folk sura om man drar ihop en massa folk i lägenheten? Är det lyhört osv? Har endast varit och kikat i min lägenhet en gång så hann inte få en så bra bild av hur allt ligger till.
Citera
2013-07-12, 17:38
Medlem
Typorys avatar
Gött då har jag precis fixat en egen lägenhet rätt centralt, Uppsala here i come
Citera
2013-07-12, 18:36
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
Gött då har jag precis fixat en egen lägenhet rätt centralt, Uppsala here i come

Inte illa, hur många poäng hade du? Vilken bostadsförvaltare?

Jag kom in som reserv på mitt förstahandsval och blev antagen till Uppsala.
Vilken stad jag hamnar i kvittar tillslut, anledningen till att jag valde Uppsala tvåa var pga bostadssituationen.

Men jag antar att det inte är några fel i att börja söka lägenhet redan nu? Jag har ju till 31 på mig att stryka reservplatsen.
Citera
2013-07-12, 18:45
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Inte illa, hur många poäng hade du? Vilken bostadsförvaltare?

Jag kom in som reserv på mitt förstahandsval och blev antagen till Uppsala.
Vilken stad jag hamnar i kvittar tillslut, anledningen till att jag valde Uppsala tvåa var pga bostadssituationen.

Men jag antar att det inte är några fel i att börja söka lägenhet redan nu? Jag har ju till 31 på mig att stryka reservplatsen.

Jag har o poäng jag, sökte inte direkt via någon myndighet,. Utan fick lägenheten via en jag känner som tog examen nu i sommar som fortfarande inte sa upp sig. Så jag ska bara ta över
Citera
2013-07-12, 18:49
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Jag har o poäng jag, sökte inte direkt via någon myndighet,. Utan fick lägenheten via en jag känner som tog examen nu i sommar som fortfarande inte sa upp sig. Så jag ska bara ta över

Härligt.
Citera
2013-07-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epicedium
Skönt att man äntligen fått bekräftelse på att man kommit in, hade varit lite halvkasst att ha boendet fixat och allt annars. Hur är det i hus 11 i Flogsta, livat med mycket fester eller blir folk sura om man drar ihop en massa folk i lägenheten? Är det lyhört osv? Har endast varit och kikat i min lägenhet en gång så hann inte få en så bra bild av hur allt ligger till.

Det är inte lyhört alls faktiskt. Men de flesta är ju rätt snälla kör inte högtalarna på högsta volym nattetid. Folk blir knappast sura om du har fest i lägenheten, men förvänta dig inte att ni kommer ha någon korridorsfest. Detta då man inte lär känna sina grannar då man inte har en gemensam samlingspunkt likt i en studentkorridor (11ans lägenheter är korridorsrum ombyggda till 1or och 2 or)
Citera
2013-07-12, 20:29
Medlem
Citat:

Grattis! Men om jag vore du skulle jag ändo försöka hitta ett mer stabilt boende. Det händer att de gör kontroller och slänger ut alla som hyr i andrahand med huvudet först.

Vill man vara helt säker på schysst centralt boende och inte har några ködagar på studentstaden kan man alltid engagera sig i nationerna. dvs stå i garderob och bar och diverse annat. Beroende på vilken nationen man är med i kan man få korridorsrum redan efter 6 månader, även utan extrapoäng.
Senast redigerad av Vilsehemma 2013-07-12 kl. 20:35.
Citera
2013-07-12, 20:45
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsehemma
Grattis! Men om jag vore du skulle jag ändo försöka hitta ett mer stabilt boende. Det händer att de gör kontroller och slänger ut alla som hyr i andrahand med huvudet först.

Vill man vara helt säker på schysst centralt boende och inte har några ködagar på studentstaden kan man alltid engagera sig i nationerna. dvs stå i garderob och bar och diverse annat. Beroende på vilken nationen man är med i kan man få korridorsrum redan efter 6 månader, även utan extrapoäng.

Hur fungerar det? Någon slags förtur pga engagemang?
Citera
2013-07-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Hur fungerar det? Någon slags förtur pga engagemang?

Japp! är inte helt insatt i proceduren men på GH fungerar det så att man får poäng för antalet terminer man är med i nationen. Men man får även extrapoäng om man engagerar sig och antalet poäng beror väl på vad man gör skulle jag gissa på. Det finns en hemsida där man kan söka lägenheter genom nationspoäng men tror inte man kommer in där förrän man har skrivit in sig. Kan kanske vara smart att skriva in sig på en nation redan nu så kanske man har tur och lyckas få tag i en reccebostad. Vet även att en klasskompis gick på någon tillställning där man kunde skriva upp sig på lägenheter man var sugen på och hade man tur så fick man dom... har för mig det var för norrlands. Någon som vet mer om detta? eXtremo är väl med i norrlands om jag kommer ihåg rätt??
Citera
2013-07-12, 21:50
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsehemma

Tack
Men det gör jag också, för som sagt allt kan hända o det är bäst att ansöka om egen lägenhet o hålla dig på det torra. Men jag har så att säga garanterat mig någonstans att bo i flera månader lyckligtvis fler år (5 ^^).
Citera
2013-07-13, 16:50
Medlem
Epicediums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjulven
Det är inte lyhört alls faktiskt. Men de flesta är ju rätt snälla kör inte högtalarna på högsta volym nattetid. Folk blir knappast sura om du har fest i lägenheten, men förvänta dig inte att ni kommer ha någon korridorsfest. Detta då man inte lär känna sina grannar då man inte har en gemensam samlingspunkt likt i en studentkorridor (11ans lägenheter är korridorsrum ombyggda till 1or och 2 or)

Bra att veta, tack för svar!
Citera
2013-07-13, 18:44
Medlem
Bussmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinkigaKerstin
2 års kötid för rummen på Kantorsgatan 19kvm med egen dusch dock. Men ja, helt jävla sinnes...

Inte under sommaren iaf. Jag fick ett rum med dusch för 1400 ködagar på Kantorsgatan, och det var efter jag hade legat på plats 3-5 i ett par andra rum innan också i samma område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in