2013-07-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tydligen har vi tillräckligt med pengar för att vara den supporterorganisation som är de i Sverige som mest stöttar sin förening ekonomiskt.
Handbollen, hockeyn och fotbollen har det varit mycket insamlingar främst.

Aik solna - svarta pengar betalar.
Hammarby IF - Supportrarna betalar.
Djurgården solna - pappa betalar.

Vilka är Djurgården solna?

Behöver inte påminna dig om vad som hände med Bajen i hockey?
2013-07-13, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easter90

Eller Leksand.
2013-07-13, 16:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easter90
Vilka är Djurgården solna?

Citat:
Ursprungligen postat av bustusgbg
Eller Leksand.

Det finns en separat tråd om hockeysupportrar.
2013-07-13, 17:07
Medlem
Det är helt otroligt hur vartenda sida i den här tråden på något sätt har slutat med att handla om Bajen. Jag undrar också om rivaliteten mellan tvillingbröderna överhuvudtaget existerar längre? Ni verkar ha kompletterat eran maskopi totalt och verkar lägga all fokus på att gemensamt skriva om Bajen hela tiden istället. Bajen hit, Bajen dit, bla bla bla. Nu vet jag att ni har kallats för tvillingbröder länge, av en självklar anledning, men det är ändå ganska märkvärdigt att derbyrivalerna har gått över till en ohelig allians mellan Solna svart och Solna blå istället.
Senast redigerad av Sebastard2 2013-07-13 kl. 17:39.
2013-07-13, 17:31
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tydligen har vi tillräckligt med pengar för att vara den supporterorganisation som är de i Sverige som mest stöttar sin förening ekonomiskt.
Handbollen, hockeyn och fotbollen har det varit mycket insamlingar främst.

Aik solna - svarta pengar betalar.
Hammarby IF - Supportrarna betalar.
Djurgården solna - pappa betalar.
Förklara det fetstilade tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
Förstår att det svider när vi ger en inflyttningspresent i form av en biljett samtidigt som ni samlar in pengar, pantar burkar för att ge bort 100 säsongskort till ungdomar för att säkra tillväxten i söderort.

Sådär lät det inte när mediamarkt KÖPTE ett hundratal biljetter från oss vår första match..

Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
Det är helt otroligt hur vartenda sida i den här tråden på något sätt har slutat med att handla om Bajen. Jag undrar också om rivaliteten mellan tvillingbröderna överhuvudtaget existerar längre? Ni verkar ha kompletterat eran maskopi totalt och verkar lägga all fokus på att gemensamt skriva om Bajen hela tiden istället. Bajen hit, Bajen dit, bla bla bla. Nu vet jag att tvillingbröderna har kallat så länge, av en anledning, men det är ändå ganska märkvärdigt att derbyrivalerna har gått över till en ohelig allians mellan Solna svart och Solna blå istället.
Du måste väl ändå skämta? rivaliteten mellan AIK-dif är tusen gånger större än den man känner för bajen.
"Det har kommit till en punkt då man inte längre blir trackad av AIK:are och djurgårdare, de tycker bara synd om en"
Senast redigerad av Slicka 2013-07-13 kl. 17:39.
2013-07-13, 17:38
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
Förklara det fetstilade tack.

Sådär lät det inte när mediamarkt KÖPTE ett hundratal biljetter från oss vår första match..

http://www.fotbolldirekt.se/2013/07/09/extra-aik-fick-12-miljoner-fran-misstankt-bedrageri/
2013-07-13, 17:44
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prollu
http://www.fotbolldirekt.se/2013/07/09/extra-aik-fick-12-miljoner-fran-misstankt-bedrageri/
Fast det är ju inget vi har gjort fel utan panaxia.
"AIK har inte misstänkts för oegentligheter – däremot alltså klubbens tidigare sponsor som nu har gått i konkurs och utreds av Ekobrottsmyndigheten."

Ser man det på så sett så kan jag lova dig att svarta pengar cirkulerar i alla klubbar på ett eller annat vis.
2013-07-13, 18:04
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidvilla
Bajen betalar för stolarna som sätts upp/tas ner.

Kostar ungefär 1 miljon per säsong.
Ok. Finns det någon sorts officiell källa på detta?
2013-07-13, 18:20
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Gör det för att premiärsiffran inte ska bli låg, tjena. Jag skiter i om det blir 30k eller om det blir 19k som det är sålda nu.
Det löjligaste i det hela hur skitnödiga ni är över det. Tänk om den allsvenska klubben får högre snitt, bättre tryck på T2 än oss.. då har vi inget kvar längre, hemska tanke

Lite måste det väl svida att ni har så jävla kassa fans? Lite ont måste det väl ändå göra att ni blir fullständigt våldtagna på läktaren av en klubb i Superettan utan resurser och med ett gäng clowner i styrelsen? Men det är ju klart att du "skiter i det"...

Citat:
Såg att någon frågade hur många bussar ÖIS hade till premiären. Frågan är hur många ni har till huvudstaden. Chartrat Dalatåget?

Bajen Fans Dalarna siktar på att få ihop en buss till premiärmatchen vad jag vet. Värsta invasionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/67904_537132932996124_1051189504_n.jpg

Hahah fett äkta dif! "Fantastiska" och "engagerade" supportrar!
2013-07-13, 18:34
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Lite måste det väl svida att ni har så jävla kassa fans? Lite ont måste det väl ändå göra att ni blir fullständigt våldtagna på läktaren av en klubb i Superettan utan resurser och med ett gäng clowner i styrelsen? Men det är ju klart att du "skiter i det"...

Våldtagna? Vad jag vet spelar vi inte mot S1 lag i plåtskjul. Hur mäter du kuk nu?

Citat:
Bajen Fans Dalarna siktar på att få ihop en buss till premiärmatchen vad jag vet. Värsta invasionen.

Tack reseledaren!

Citat:
Hahah fett äkta dif! "Fantastiska" och "engagerade" supportrar!

Du vaknar ur psykosen nu och upptäcker den bilden precis inför flytten trots den är från i våras.
2013-07-13, 18:39
Medlem
Citat:
Våldtagna? Vad jag vet spelar vi inte mot S1 lag i plåtskjul. Hur mäter du kuk nu?
OK. Då kanske vi ska använda oss av mer konkreta och seriösare måttstockar?

10 300+ sålda säsongskort
7800+ medlemmar i supporterföreningen
20 000+ sålda biljetter till hemmapremiären (med en vecka kvar skall tilläggas)

Allt på fjärde året i superettan. Så ja, hur mäter du kuk nu?
Senast redigerad av Sebastard2 2013-07-13 kl. 18:47.
2013-07-13, 18:50
Medlem
Kanske Ot Men tror ni det är möjligt att köpa biljetter på plats imorgon i Södertälje till östra? Eller kommer det vara slut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in