2013-07-13, 15:13
Medlem
precixs avatar
Teknisk Fysik I Lund Kamrater!
Citera
2013-07-13, 15:16
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bel0w
För en som ska börja trean men är intresserad av intagningspoänger -bara jag som inte förstår ett piss av UHRsökningarna? står ju förfan antingen 99999 eller inget alls under intagningspoäng, och under de där det väl står är det 22.5

Välj urvalsgrupp från listan så fungerar det.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om man blivit antagen på en utbildning (som jag misstänker är ganska icke-populär och få sökande) går det att se hur många som blivit antagna totalt. Ser bara "ANTAGEN" och att det finns xx antal platser totalt... tänk om det bara är 10st som sökt då ... så undrar om det går att se nånstans?

Kanske kan hitta något här:

http://statistik.vhs.se/
Citera
2013-07-13, 15:38
Medlem
bel0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Välj urvalsgrupp från listan så fungerar det.

Har du provat? man måste välja urvalsgrupper för att överhuvudtaget få upp antagningspoäng på listan, men det blir på sättet jag sa oavsett :/
Citera
2013-07-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-potatohead
sökte två program varav det första hamnade jag på reservlista plats 19 (vad nu det innebär i praktiken)
och det andra valet kom jag in på..

Tror ni någon på skolan kan ge en "kvalificerad" gissning om man kommer in på första?

Det kan de helt klart göra. Jag ringde till mitt universitets expedition för x antal år sedan då jag stod som reserv 22 på ett program. Jag kom in som näst sist! Sen var det flera som slutade/hoppade av de kommande veckorna. Men ring till ditt universitets expedition och be om att få bli kopplad till den avdelning ditt program tillhör. De kan helt klart ge en "kvalificerad" gissning
Citera
2013-07-13, 15:55
Medlem
henduriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosetrick
Har reservplats 12 i hp-gruppen på Industriell Ekonomi vid KTH. 64 är antagna genom den urvalsgruppen. Någon som har ett humm om hur jag ligger till?

God kväll
Med tanke på KTH:s enorma överintag på +70 pers kan du nog glömma det.
Citera
2013-07-13, 15:58
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bel0w
Har du provat? man måste välja urvalsgrupper för att överhuvudtaget få upp antagningspoäng på listan, men det blir på sättet jag sa oavsett :/

Ja jag har testat, nej man måste inte välja urvalsgrupp för att få upp antagningspoäng.

http://tinypic.com/view.php?pic=vpz3m9&s=5
Citera
2013-07-13, 16:10
Medlem
Någon här inne som vet vad som gått fel när man blivit reserv till sin andra termin i sitt program? Från skolans sida har det sagts att man är garanterad plats till de första 2 terminerna (vilka är grundkurser), men nu verkar det ju som att det inte riktigt är så.
Citera
2013-07-13, 16:12
Medlem
bel0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Ja jag har testat, nej man måste inte välja urvalsgrupp för att få upp antagningspoäng.

http://tinypic.com/view.php?pic=vpz3m9&s=5

ahaaaa, tackar så hjärtligt!
Citera
2013-07-13, 16:26
Medlem
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 58
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 54

Betyder det att jag är 4 platser ifrån att bli antagen? Eller är det 58 personer som ligger före mig innan jag blir antagen?
Citera
2013-07-13, 16:28
Medlem
Zeeeeetas avatar
Kom in på förstahandsvalet Civ ingenjör. Design och produktframtagning på KTH i höst! Känns så sjukt bra just nu! Skål till er andra som också haft lyckan med er i år!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazerturken

Betyder det att jag är 4 platser ifrån att bli antagen? Eller är det 58 personer som ligger före mig innan jag blir antagen?

Tyvärr.
Citera
Medlem
HelicopterBens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazerturken

Det sistnämnda. Vilket innebär att alla som blev antagna plus några till måste tacka nej för att du ska komma in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in