2013-07-13, 13:08
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartsamess
Inne på mobilen så orkar inte kolla exakta siffror, men runt 180 togs in i urval 1 förra året och efter urval 2 var det runt 160 kvar om jag inte minns helt fel. Antal platser var då 130...

Ser att du har helt rätt om allt. Satans jävla kuk - jag som tagit ut segern i förskott. Missa KTH datateknik som första reserv, så jävla tungt.

Jag som bor två minuter därifrån och allt. Får istället masa mig iväg till Linköping då, haha.
Citera
2013-07-13, 13:10
Medlem
Tvrtkos avatar
Förstår inte riktigt med antagnings sidan. Om man nu behåller sin reserv och tackar ja till en skola som du är antagen till vad händer nu om man kommer in på den skolan som man var reserv i?
Citera
2013-07-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Ser att du har helt rätt om allt. Satans jävla kuk - jag som tagit ut segern i förskott. Missa KTH datateknik som första reserv, så jävla tungt.

Jag som bor två minuter därifrån och allt. Får istället masa mig iväg till Linköping då, haha.

Lider med dig!
Citera
2013-07-13, 13:30
Medlem
NirvanAs avatar
Man är ju körd om man inte hade alla behörigheter fixade i gymnasiet, det är ju bara några stycken som blir antagna i den kompletterade gruppen.. iaf till utbildningarna jag sökte. Alldeles för stor % som blir antagna på bara gymnasiebetygen IMO.

(ja högeskoleprovet är en annan chans men detta är ändå kasst)
Citera
2013-07-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beliebern
Känns som det borde gå att tillgodoräkna sig de kurserna du läser på KU och du väljer att byta universitet nästa år. Du kan ta och kolla upp om det går. På så sätt kan du ju spara in pengar genom att bo hemma hos mammsen och pappsen första året.

Hur skulle det då fungera med examen? Blir man civilingengör i slutändan? Tänkte eftersom det tydligen inte blir samma sak om man byter universitet efter kandidatexamen och läser mastern på annat håll.

Yrkestiteln känns ändå ganska viktig..... Men är lite mer hoppfull nu i alla fall!
Citera
2013-07-13, 14:18
Medlem
Korders avatar
Vettefan hur det här fungerar riktigt. Sökte en fyra-fem utbildningar och blev antagen på förstavalet. So far so good. Grejen är att jag i samband med det fick statusen "struken" på de andra utbildningarna för att jag redan blivit antagen till förstavalet, trots att jag inte ens accepterat platsen ännu. Betyder det att jag alltså inte kan komma in på andravalet om jag känner att jag nog fan vill gå där istället?
Citera
2013-07-13, 14:26
Medlem
Kosmios avatar
Kom in på mitt första val - Programmet för hälsa och rehabilitering i arbetslivet. Blir mitt tredje och sista program. Tidigare gått Grafisk Design och nu senast Föremålsantikvarie. Men båda har känts fel. Nu måste detta kännas rätt.
Citera
2013-07-13, 14:31
Medlem
w8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vettefan hur det här fungerar riktigt. Sökte en fyra-fem utbildningar och blev antagen på förstavalet. So far so good. Grejen är att jag i samband med det fick statusen "struken" på de andra utbildningarna för att jag redan blivit antagen till förstavalet, trots att jag inte ens accepterat platsen ännu. Betyder det att jag alltså inte kan komma in på andravalet om jag känner att jag nog fan vill gå där istället?

Det stämmer. Antingen tackar du ja till platsen du blivit antagen till eller så får du söka igen nästa år.
Citera
2013-07-13, 14:36
Medlem
Hajafintens avatar
Det gick åt helvete.

Reservplats 591 på mitt förstaval och 249 på mitt andra. Det var egentligen bara dom två som jag var riktigt taggad inför. Har störst chans att komma in på mitt tredje och fjärdeval. Har plats 18 och 7 på dom.
Står inte ens i bostadskö på den ort som jag har bäst chans att komma in.. vill bara dö.
Citera
2013-07-13, 14:49
Medlem
bel0ws avatar
För en som ska börja trean men är intresserad av intagningspoänger -bara jag som inte förstår ett piss av UHRsökningarna? står ju förfan antingen 99999 eller inget alls under intagningspoäng, och under de där det väl står är det 22.5
Citera
2013-07-13, 14:57
Medlem
Mr-potatoheads avatar
sökte två program varav det första hamnade jag på reservlista plats 19 (vad nu det innebär i praktiken)
och det andra valet kom jag in på..

Tror ni någon på skolan kan ge en "kvalificerad" gissning om man kommer in på första?
Citera
2013-07-13, 15:09
Medlem
NirvanAs avatar
Om man blivit antagen på en utbildning (som jag misstänker är ganska icke-populär och få sökande) går det att se hur många som blivit antagna totalt. Ser bara "ANTAGEN" och att det finns xx antal platser totalt... tänk om det bara är 10st som sökt då ... så undrar om det går att se nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in