Citat:
Ursprungligen postat av
gladkthare
Nu kan jag inte uttala mig om lärarna på Campus, men lärarna i Haninge var otroligt bra. Att det är lite mindre är även skönt, man hade alltid tillgång till lärare om man behövde hjälp med uppgifter och dylikt. Sen blev det även en väldigt bra sammanhållning i klassen, något som jag antar är svårare att uppnå i en större klass som det är på Campus.
Min avsikt är absolut inte att tracka ner på dig eller på Campus. Jag vill helt enkelt lyfta Haninge lite då jag och alla jag känner från basåret var sjukt nöjda. Anledningen till att det blev Haninge från första början för mig var att det var den enda orten som erbjöd basår under VT.
Jag läste precis basåret på Campus och jag vet att du enbart försöker lyfta Haninge, men jag måste ändå påpeka några saker.
Det är inte sant att klasserna är större på Campus, den enda skillnaden är att det är fler klasser. Så att det skulle vara svårt att uppnå bra sammanhållning inom klassen stämmer inte.
Eftersom det är fler klasser på Campus är det dessutom fler lärare, vilket i sin tur innebär att det alltid fanns tillgång till lärare om man behövde hjälp med uppgifter etc. Jag upplevde det faktiskt som om lärarna längtade efter att få frågor, en del lärare såg när man behövde hjälp och hjälpte då till utan att fråga
Jag tyckte basåret på KTH Campus var jättebra, om ni får chansen att välja lärare (vilket vi fick) se då till att välja Lennart som mattelärare. Han är väldigt mån om att varenda en ska förstå och är alltid pedagogisk, men aldrig överlägsen, när man frågar om hjälp. I kemi är Petter eller Ingemar att föredra. I fysik gillade jag både Olle och Petter. Men alla lärare är betydligt bättre än en genomsnittlig naturlärare på gymnasiet, så det går nog bra oavsett vem man får.