2013-07-13, 04:36
Medlem
grimgazzs avatar
Har sökt ett program med sen anmälan och ej fått besked än vilken plats i reservkön jag har. Däremot om jag kikar på VHS:s antagningsstatistik för hösten i år, totalt antagna, så står det att det är totalt 30 antagna och 6 st reserver. Men om man räknar ihop alla reserver under fliken antagningspoäng blir det 8 reserver på samma 30 antagna. Båda valen är under urval 1.

Vilken av dessa ska man lita på och följa?
Citera
2013-07-13, 08:14
Medlem
Imonlysixteens avatar
Halloj!

Jag undrar om någon med erfarenhet av reservplats kan förbarmasig över mig?
Jag sökte SSK på GU i förstaval och ligger som reserv nr 10 i HPgruppen, hur stor chans har jag att komma in?

Sökte SSK i Borås som andraval och blev antagen i första urvalet, så helt dystert är det inte! Men jag vill helst komma in i Gbg..
Citera
2013-07-13, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HjalpUppskattas
Bump!

Med tanke på hur stor intagsgruppen för hp är så skulle jag säga att det inte är helt kört. Det krävs en hel del tur för att komma in, men det är inte omöjligt.

Det som kommer att hända vid andra urvalet är att en del som sökt utan att egentligen planera att gå utbildningen kommer att ha strykt sig eller tackat nej, andra kommer in på högre rankade alternativ och stryks från ditt program och från reservplatserna. Ytterligare andra tas (som följd av ovanstående) in på tex betyget och stryks då från hp-gruppen.

Det här reservnumret är ju efter urval 1, inför urval 2 kommer du att komma lite närmre och eventuellt komma in (om du har tur), och sedan kommer det att droppa bort folk i samband med kursstarterna då man eventuellt kommer att ringa in reserver.

Uppdatera med hur det går, blir intressant att se!
Citera
2013-07-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSven
Antagen till Civ. Ing Maskinteknik på CTH, någon framtida klasskamrat som hänger här?

Grattis!

Ses där
Citera
2013-07-13, 09:21
Medlem
Nosetricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosetrick
Har reservplats 12 i hp-gruppen på Industriell Ekonomi vid KTH. 64 är antagna genom den urvalsgruppen. Någon som har ett humm om hur jag ligger till?

God kväll

Anyone?
Citera
2013-07-13, 09:26
Medlem
vanderays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QQM04R
Du ligger bra till både i BI och HP så jag tycker att det ser ljust ut för dig!

Själv kom jag in på förstahandsvalet (civilingenjör i Linköping), men jag kände mig redan hyfsat säker på det
Kommer dock inte att ha en bostad tills dess, men det får lösa sig på något sätt!

De garanterar väl korridorrum för alla nya ettor?
Citera
2013-07-13, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimgazz
Har sökt ett program med sen anmälan och ej fått besked än vilken plats i reservkön jag har. Däremot om jag kikar på VHS:s antagningsstatistik för hösten i år, totalt antagna, så står det att det är totalt 30 antagna och 6 st reserver. Men om man räknar ihop alla reserver under fliken antagningspoäng blir det 8 reserver på samma 30 antagna. Båda valen är under urval 1.

Vilken av dessa ska man lita på och följa?
Samma person kan vara reserv i olika urvalsgrupper.
Står det "ej till urval" eller "sen anmälan ännu ej handlagd"?
Citera
2013-07-13, 10:33
Medlem
Tjena,

Vad tror ni om mina chanser att bli antagen till de hör programmen som jag blev reserv på..?

Byggteknik Uppsala:
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 4
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 22

Maskinteknik Uppsala:
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 1
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 18

Har jag någon chans att bli antagen i andra urvalet?
Citera
2013-07-13, 10:36
Medlem
grimgazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrmeop
Samma person kan vara reserv i olika urvalsgrupper.
Står det "ej till urval" eller "sen anmälan ännu ej handlagd"?

Aha, makes sense! Står än så länge bara "Handläggning pågår" osv, osv för mig.
Citera
2013-07-13, 10:39
Medlem
Denna fråga har kanske kommit upp men orkar ej söka mer.

Juridisk översiktskurs i Uppsala brukar det vara ganska hårt att komma in på. Nu har den flyttat till Gotland, och jag verkar ha blivit antagen utan problem - beror det på Gotlandsflytten eller? Kommer det från och med nu vara generellt sett lättare att komma in på den?
Citera
2013-07-13, 10:46
Medlem
Nemeths avatar
Hej!

Jag har kommit in som sjätte reserv i en urvalsgrupp med 30 intagna. Jag förstår att detta troligtvis betyder att jag kommer in men jag vill inte satsa allt på ett kort. Jag har dock kommit in på mitt andraval. Kan jag behålla min plats (dvs tacka ja) till mitt andrval men ändå välja förstavalet om jag kommer in i andra urvalsgruppen?

Tacksam för svar.
Citera
2013-07-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimgazz
Aha, makes sense! Står än så länge bara "Handläggning pågår" osv, osv för mig.
Jag menar, står det inte något till höger om utbildningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in