2013-07-13, 00:19
Medlem
tjorven86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejhopp
minns inte, är för trött och bitter för att leta (kom inte in..) men allt du undrar finns med under "vanliga frågor" på antagning.se....

"Du kan själv skriva ut antagningsbeskedet från webben. Det finns som pdf på Mina sidor några dagar efter att beskeden lagts upp."

Tack! Hoppas det kommer upp i början av nästa vecka.
Citera
2013-07-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Kanske formulerade mig fel. Behöver den i en PDF-fil, inte en print rakt av.

Skojade bara.

Det ska som sagt finnas ett antagningsbesked i PDF-format. Om det inte finns för närvarande torde det dyka upp snart.
Citera
2013-07-13, 00:41
Medlem
zecezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coenic
AUTOMATION OCH MEKATRONIK, CIVILINGENJÖR
300 högskolepoäng, Chalmers tekniska högskola, Göteborg

ANTAGEN

Då ses vi till hösten då ;-)
Citera
2013-07-13, 00:46
Medlem
NoggerTattoos avatar
Tror ni jag kommer in @BII ? http://puu.sh/3Bssf.png
Citera
2013-07-13, 01:24
Medlem
maglols avatar
Programmet jag kom in på har haft högre HP-krav i uttagning 1 tidigare år, ett krav som sjönk en bra bit i år.

Jag blev besviken!

Anyone sharing feel?
Citera
2013-07-13, 01:25
Medlem
Korders avatar
Antagen till förstavalet med råge. Problemet är bara att jag inte vet hur sugen jag är, samtidigt som jag inte gärna sitter och degar på något dassjobb till nästa år i väntan på "inspiration".

Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo

BII är bara för de som kompletterat betyg via t.ex. komvux, men att komma in på BI såg ju inte omöjligt ut.
Citera
2013-07-13, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
Du ligger bra till både i BI och HP så jag tycker att det ser ljust ut för dig!

Själv kom jag in på förstahandsvalet (civilingenjör i Linköping), men jag kände mig redan hyfsat säker på det
Kommer dock inte att ha en bostad tills dess, men det får lösa sig på något sätt!
Citera
2013-07-13, 02:12
Medlem
Pastmasters avatar
Jag undrar om det blir inflation på civilingenjörer med tanke på så många som läser till det idag jämfört med förr. Det har utökat extremt sedan 2008.

Grattis till er alla. För mig blir det att söka nästa år när jag är färdig med Ma 4, Fy 1a, Ke 2 och Fy 2 på komvux.
Citera
2013-07-13, 02:52
Medlem
Saltydixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Jag undrar om det blir inflation på civilingenjörer med tanke på så många som läser till det idag jämfört med förr. Det har utökat extremt sedan 2008.

Grattis till er alla. För mig blir det att söka nästa år när jag är färdig med Ma 4, Fy 1a, Ke 2 och Fy 2 på komvux.

De flesta prognoser pekar på en balans inom 5-10 åren och sedan ganska stor efterfrågan pga hög medelåldern på civilingenjörerna.
Permanent arbetslös blir man inte som civilingenjör men bristen på civilingenjör kommer förmodligen vara över när de flesta här tar sin exam.
Tänk även på att det varierar kraftigt på vilka område av civ.ing man läser. Data, elkraft och maskin tror jag kommer förbli ett säkert kort.
Citera
2013-07-13, 02:59
Avslutad
Antagen till Civ. Ing Maskinteknik på CTH, någon framtida klasskamrat som hänger här?
Citera
2013-07-13, 03:17
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Antagen till förstavalet med råge. Problemet är bara att jag inte vet hur sugen jag är, samtidigt som jag inte gärna sitter och degar på något dassjobb till nästa år i väntan på "inspiration".

BII är bara för de som kompletterat betyg via t.ex. komvux, men att komma in på BI såg ju inte omöjligt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av QQM04R
Du ligger bra till både i BI och HP så jag tycker att det ser ljust ut för dig!

Själv kom jag in på förstahandsvalet (civilingenjör i Linköping), men jag kände mig redan hyfsat säker på det
Kommer dock inte att ha en bostad tills dess, men det får lösa sig på något sätt!
Tack för svaret.
Citera
2013-07-13, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HjalpUppskattas
Vore mycket uppskattat om någon kunde ge sin syn på mina möjligheter.

Tekniskt basår, Chalmers - Reservplats: 32
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 112
Söker på Högskoleprovet som urvalsgrupp.

Finns det en chans?

Bump!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in