2013-07-13, 01:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-flashare
Den här jonköping83...
Har stört mig på nåt vis i de mesta jag läser i den här tråden!
Vet inte om de är nån "attentionwhore" eller hur man nu stavar

Men tänk "om" de verkligen är nån som har koll på utredningen och isåfall är de ju nån som läker mer än den personen ska göra??

Annars är de ju bara bullshit å hur tusan ska man veta vad som är vad?

Som nån förut skrev är jag rädd för att de här fallet är så mycket: GRYMMARE, RÅARE, ONATURLIGARE och ÄCKLIGARE än vad vi alla "följare" nånsin skulle kunna ens fantisera om...

"Våra" spekulationer kanske inte ens är i närheten av vad den stackars flickan fått genomlida innan on "ÄNTLIGEN" fått somna in!!!

Jag är lite rädd för att hon plågats nåt så fruktansvärt illa att dom som arbetar med fallet inte ens törs gå ut med "fakta"

Jag spekulerade om detta inledningsvis i tråden och misstänker att skadorna på Vatchareeya har tillfogats henne medan hon fortfarande var i livet, att skära i en död kropp ger inte mtGM och mGM den tillfredsställelse de varit ute efter. Jag tror att mordet på Elizabeth Short - The Black Dahlia - inspirerat till styckmordet på VB och att inblandade ville överträffa ES-mordet i grymhet. Det här handlar inte om psykisk sjukdom hos mtGM och mGM, utan om ondska.
Citera
2013-07-13, 01:36
Medlem
ME077s avatar
Finns det några vettiga förklaringar till att VB´s mobil kopplades upp mot Sävastmasten runt kl 21?

https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004dd51e1d99faa4aed c&msa=0

(karta från sammanfattningen på första sidan)
Citera
2013-07-13, 01:37
Medlem
Flash-flashares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Men fanns det verkligen en blodflack i bilen innan?

Ar inte detta den ENDA de hittat i bilen egentligen. Plastkassen med fingeravtryck menar jag.

Precis min tanke, å då är de inte mycket till bindande bevis i en mordrättegång!
Citera
2013-07-13, 01:45
Medlem
ME077s avatar
Man skulle som sagt verkligen vilja veta på vad blodet i KJ´s lägenhet fanns. Troligen på något materiellt som man kan bära med sig, eftersom de avfört lägenheten som mordplats. Något som används vid airsoftspel/fallen angel?
Citera
2013-07-13, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Dessutom kvittrades det ett antal sidor bakåt om att KJ inte låser sin bil.
Det där är mycket problematiskt utredningsmässigt, om utsagan, var den nu härstammar från, stämmer med verkligheten. Särskilt om åklagarsidan nu avfärdar den misstänktes lgh som mordplats. Då kommer lätt konspiratoriska scenarier om planterade bevis upp till spekulation igen.

Vi vet dock inte sanningshalten i dessa utsagor eller om det finns något menligt uppsåt med dem.

Vad vi har är pressmedierade fakta: BO:s blod i KJ:s lgh; BO:s blod i KJ:s bil.

Det påstådda skriket som någon granne till KJ hade hört på eftermiddagen/kvällen den 4/5, vilken sanningshalt har det? Det har förmodligen polisen en uppfattning om.
Citera
2013-07-13, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag tror också att det kan vara så. Om än inte exakt på fyndplats #2, så åtminstone i närheten...
Jag tycker i alla fall det är svårt att föreställa sig att styckplatsen är långt bortom fyndplats #2 (FP2), där the major finding gjordes. Varför det? Jo, eftersom det förefaller irrationellt att köra bilen dit och dumpa vid FP2 om inte jobbet var mer grundligt utfört (delat i flera delar; detta är lite spekulativt, det enda jag erinrar att vi hört om fyndet där, är torso med huvud och sannolikt armar minus händer...).

Hur var det nu, fanns det något pressmeddelande om eventuella skrapmärken på benen eller torso, som skulle indikera släpning i levande livet eller efter inträffad död?
Citera
2013-07-13, 01:59
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Dessutom kvittrades det ett antal sidor bakåt om att KJ inte låser sin bil.

Vet inte om han verkligen är så korkad..? I sådana fall lär han väl inte heller alltid låsa sin lägenhet...
(Jag har en släkting i en norrländsk stad, där låser de sällan sin ytterdörr!)
Citera
2013-07-13, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Finns det några vettiga förklaringar till att VB´s mobil kopplades upp mot Sävastmasten runt kl 21?

https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004dd51e1d99faa4aed c&msa=0

den intressantaste hypotesen var att det ligger ett sjukhus i den riktningen, och att mt först försökt rädda hennes liv genom att köra ditåt.
men nej, om KJ skulle vara GM har i alla fall inte jag sett nån vettig förklaring, och de flesta tidslinjer som skissas upp här ignorerar helt enkelt denna detalj!
Citera
2013-07-13, 02:04
Medlem
Funderar på hur korkade vissa journalister är som drar upp detta med fingeravtrycken som en nyhet.
Ehh en påse som hittats i KJs bil, har KJs fingeravtryck på sig. :-) mmm vilken nyhet...de slår på trumman för att KJ är skyldig... Eftersom bland annat AB skriver att "bevisläget stärkts" i och med detta fynd.
Faan kan dom inte tänka själva? Måste vi tänka åt dem hela tiden?

Och det borde faktiskt vara förbjudet att presentera Icke-bevis för att få någon omhäktad.
Citera
2013-07-13, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Mycket intressant, om utsagan stämmer. Varför just den stationen tog emot signal kan någon mobiltelefonikunnig, lokalterrängkunnig eller av polisen betrodd tekniker beskriva. Som total lekman på området mobiltelefoni antar jag att flera faktorer spelar in, varav de mest uppenbara är närhet, det andra är terräng. Om terrängen är sådan att mobiltelefonens signaler skyms mot en sändare, det kan hända att en sändare som är mer avlägsen men så att säga har friare sikt, blir den som registrerar mobilen. Om det sedan finns växlar som samsas beroende på tillfällig belastning så att det blir tillfälligheter som avgör var kontakten registeras på två likvärdigt avlägsna stationer låter jag vara osagt. Polisen borde kunna sluta sig till en geografisk karta inom vilket mobiltelefonen, om utsagan är sann, befunnit sig vid det nämnda klockslaget.
Citera
2013-07-13, 02:12
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag tycker i alla fall det är svårt att föreställa sig att styckplatsen är långt bortom fyndplats #2 (FP2), där the major finding gjordes. Varför det? Jo, eftersom det förefaller irrationellt att köra bilen dit och dumpa vid FP2 om inte jobbet var mer grundligt utfört (delat i flera delar; detta är lite spekulativt, det enda jag erinrar att vi hört om fyndet där, är torso med huvud och sannolikt armar minus händer...).

Hur var det nu, fanns det något pressmeddelande om eventuella skrapmärken på benen eller torso, som skulle indikera släpning i levande livet eller efter inträffad död?

Nej, från åklagarhåll har det inte knystats om några skrapmärken.
Citera
2013-07-13, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
den intressantaste hypotesen var att det ligger ett sjukhus i den riktningen, och att mt först försökt rädda hennes liv genom att köra ditåt.
men nej, om KJ skulle vara GM har i alla fall inte jag sett nån vettig förklaring, och de flesta tidslinjer som skissas upp här ignorerar helt enkelt denna detalj!

Skulle vara intressant att veta vad hon skrev i sms till sin kompis, han som ej läst smset förrän dagen efter, och exakt vilken tid.

Kan det ha varit så att hon velat ha skjuts av KJ, men att han typ inte ens svarar henne när hon ska gå, och hon blir såklart irriterad. Långskott, men om tiden stämmer så kanske VB skickade ett sms till ngn annan och ville ha skjuts.
Om hon träffar grannen lär hon ju ha frågat honom... Om ingen skjutsade henne så är hon utlämnad till att gå själv... Vem såg henne då? Ringde hon fler som vi inte känner till här? Vem var kompisen som sa att han ej sett smset? Var det MB? Såg AN det smset? Att VB ville ha skjuts?

Hmm många frågor, hoppas polisen inte tar semester, utan går till botten med det här. Pinsamt blir det om det är outrett....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in