2013-07-13, 02:26
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Många psyksjuka är sådana a-äckel att jag ser dom som kloakmänniskor, ja. Gör inte du?

Nej. Jag tycker lite synd om dig dock.
Citera
2013-07-13, 02:29
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Nix, stanken av kloak. Internet består ju för fan bara av psyksjuka, peddos och högerextremister.

Vilken av dessa är du?
Citera
2013-07-13, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Nej. Jag tycker lite synd om dig dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Vilken av dessa är du?
Vilka skojjiga svar
Jag är väl lite hårdare än er helt enkelt.
Citera
2013-07-13, 03:00
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Vilka skojjiga svar
Jag är väl lite hårdare än er helt enkelt.

Ja, och lite kallare.
Citera
2013-07-13, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ja, och lite kallare.
Garanterat!
Citera
2013-07-13, 03:05
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ja, och lite kallare.

Pecka är en fjant och det är sedan gammalt. Han vet mycket väl att om han skulle stå i samma rum som Herr Norrbottens så skulle han prata med den mjuka rösten.
Citera
2013-07-13, 03:13
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Pecka är en fjant och det är sedan gammalt. Han vet mycket väl att om han skulle stå i samma rum som Herr Norrbottens så skulle han prata med den mjuka rösten.

Jomenvisst...
Citera
2013-07-13, 05:58
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=526|44293410]
Citat:
Så du håller med om att det rimligen borde finns något mer än det vi för närvarande kan observera?
Vad som är icke-observerbart kan man skapa poesi om, skapa teser.. så visst finns det in någon mening utrymme för intellektuell behandlig, i någon mer estetisk form.

Sedan rimligen... det är ju uttryck för hopp, hoppfullhet.

Citera
2013-07-13, 06:14
Medlem
så.. Bevisa nu snälla att Gud existerar, precis som rubriken efterlyser, e person sa till mig att gud finns för att allt behöver en mästare, han menade att kon och hunden hade oss och vi hade gud som mästare.. stämmer??? en annan sa att paradiset existerade, var inte dettaen plats i israel??? frågade henne om hon var oskuld för i annat fall kan det bli knepigt att ta henne till paradiset! Jag vill gärna förstå hur gud finns över hela unicversum och om samma regler gäller överallt, alltså att han kan påverka allt och alla, och skapa harmoni i hela universum? Så snälla bevisa nu efter alla dessa inlägg att gud existerar!!!!
Citera
2013-07-13, 07:03
Bannlyst
Citat:
Naturligtvis
Citera
2013-07-13, 07:24
Medlem
sannkunskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
så.. Bevisa nu snälla att Gud existerar, precis som rubriken efterlyser, e person sa till mig att gud finns för att allt behöver en mästare, han menade att kon och hunden hade oss och vi hade gud som mästare.. stämmer??? en annan sa att paradiset existerade, var inte dettaen plats i israel??? frågade henne om hon var oskuld för i annat fall kan det bli knepigt att ta henne till paradiset! Jag vill gärna förstå hur gud finns över hela unicversum och om samma regler gäller överallt, alltså att han kan påverka allt och alla, och skapa harmoni i hela universum? Så snälla bevisa nu efter alla dessa inlägg att gud existerar!!!!

Det finns inget eller ingen utanför dig själv som kan svara på Guds existens. Däremot kan du medvetet gå ner till hjärtat och fråga dig själv om kärleken är störst? För vad skulle isf vara större?
Det är "Gud", "livet", "sanningen". Det är bara du som kan skapa harmoni i ditt universum. Du kan tillåta dig själv att påverkas av andra, men det är inuti dig förändringen sker.

Dessutom behöver vi inga "mästare", vi är våra egna. Det finns ingen som är "bättre" på att göra precis det som du gör.
Senast redigerad av sannkunskap 2013-07-13 kl. 07:28.
Citera
2013-07-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sannkunskap
Dessutom behöver vi inga "mästare", vi är våra egna. Det finns ingen som är "bättre" på att göra precis det som du gör.

Ja den som söker universums skapare bör söka inom sig. Glöm alla religioner och gamla texter för en stund. Universum skapades inte då; det skapas alltid här och nu; det skapas i dig.

I centrum av allt vi upplever finns existensens källa. Vi kan inte se källan, men vi kan se dess reflektion i allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in