2013-07-13, 02:44
Medlem
Slowbros avatar
"Mannen grips och förs till Normalm misstänkt för misshandel, "skadegörelse" på polishunden samt narkotikabrott; eget bruk och innehav."

http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-paverkad-man/

Vafan? Dålig journalistik eller humoristiska åklagare? Och vart i helvetet sker den så kallade 'skadegörelsen'?

Nä, det här ska bli två spännande rättegångar.
Citera
2013-07-13, 02:45
Medlem
Oavsett hur, så anser jag att agerandet var tjänstefel, oavsett kön..

Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Någon har uppenbarligen missuppfattat något. Är det du eller jag?
Citera
2013-07-13, 02:45
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Någon har uppenbarligen missuppfattat något. Är det du eller jag?

Jag gjorde en generalisering gällande kvinnor, och personen svarade därefter. Det personen missade var att jag skrev att poliskvinnan inte agerade efter generaliseringen (alltså, passar inte som polis), och gjorde därför sin kommentar överflödig.
Citera
2013-07-13, 02:46
Medlem
_Soldier_s avatar
Det jag reagerar över är att han misstänkts för skadegörelse mot hund. Det blev ju ett provocerat brott, vilket inte är tillåtet i Sverige. Han blev direkt provocerad att försvara sig mot hunden, även fast han bara stod där och inte gjorde något motstånd. Misshandel mot 3 människor låter knappast troligt. Då är dom jävligt vek. Narkotikabrott låter mer långsökt, då han troligtvis var chockad och disorienterad efter misshandeln han tydligen gett dom.

Med provocerat brott menar jag att man direkt blir lurad med att säga många dåliga valda ord när man är som svagast, vilket man gör i chock. Den kvinnliga polisen gav honom ingen chans.
Senast redigerad av _Soldier_ 2013-07-13 kl. 02:52.
Citera
2013-07-13, 02:47
Medlem
Brottsrubriceringen är skadegörelse mot hund LÄNK

Citat:
Ursprungligen postat av Slowbro
"Mannen grips och förs till Normalm misstänkt för misshandel, "skadegörelse" på polishunden samt narkotikabrott; eget bruk och innehav."

http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-paverkad-man/

Vafan? Dålig journalistik eller humoristiska åklagare? Och vart i helvetet sker den så kallade 'skadegörelsen'?

Nä, det här ska bli två spännande rättegångar.
Citera
2013-07-13, 02:48
Medlem
felet i videon: kvinnan (polisen) tappar kylan...

grundregel: man ska aldrig tappa kylan och professionalismen...
Citera
2013-07-13, 02:49
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
absolut jag hör vad du säger, men det är väldigt illa när man som beväpnad person med våldsmonopol går runt och eskalerar våldsituationer

Hon har bevisat att hon inte tvelkar att skjuta mot flyende bilar, då ligger det inte långt borta

Absolut. Det är åt helvete. Och nej det är möjligt att det inte ligger långt borta. Men du skrev att hon nästan dödat två personer och jag tycker att hon är ganska långt ifrån att slå ihjäl honom på videon. Hade hon kunnat skjuta ihjäl honom? Visst. Hon hade förmodligen kunnat slå ihjäl honom om hon fått hålla på tillräckligt länge (Läs några år).

Men visst kan du hålla med om att hur jävligt det än är så är det man får se på videon INTE en polis som nästan dödar en människa?
Citera
2013-07-13, 02:51
Medlem
Hon reagerade i ren instinkt.. dvs kanske inte lämplig som polis. Läser man hennes historia, så börjar man lätt tveka där..

Citat:
Ursprungligen postat av flashbacc
felet i videon: kvinnan (polisen) tappar kylan...

grundregel: man ska aldrig tappa kylan och professionalismen...
Citera
2013-07-13, 02:52
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Oavsett hur, så anser jag att agerandet var tjänstefel, oavsett kön..

Ja där är vi fullständigt överens.
Citera
2013-07-13, 02:54
Medlem
Misshandel mot tre män är ganska troligt, när det antagligen var riktat åt andra hållet, dvs 3 mot 1 störande dåre.

Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Det jag reagerar över är att han misstänkts för skadegörelse mot hund. Det blev ju ett provocerat brott, vilket inte är tillåtet i Sverige. Han blev direkt provocerad att försvara sig mot hunden, även fast han bara stod där och inte gjorde något motstånd. Misshandel mot 3 människor låter knappast troligt. Då är dom jävligt vek. Narkotikabrott låter mer långsökt, då han troligtvis var chockad och disorienterad efter misshandeln han tydligen gett dom.

Med provocerat brott menar jag att man direkt blir lurad med att säga många dåliga valda ord när man är som svagast, vilket man gör i chock. Den kvinnliga polisen gav honom ingen chans.
Citera
2013-07-13, 02:56
Medlem
IGETMILKs avatar
Varför inte följa order och lägga sig ner för att sedan reda ut allt?

Under kravallerna ville samtliga ha hårdare tag från polisen, nu vill ingen ha det.

Ponera att han verkligen kunde spränga något och polisen lät honom hållas. Vad hade då polisen fått för kritik om något nu sprängdes?

Övervåld finns, det vet jag men i det här fallet tycker inte jag att det är solklart.
Citera
2013-07-13, 02:59
Medlem
intervalls avatar
Jag tycker det är okej agerande av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in