2013-07-13, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Är det värkligen någon som tror at KJ lämnat en plastpåse med VB's blod på i hans egen bil???
Om KJ vore mördaren, tror ni inte att han skaffatt bort ALT som var i bilen efter mordet.
KJ må vara annorlunda, kanske ha Asperger, men han är ju inte dumm i huvudet.

Nä, att en plastpåse funnits med VB's blod på, i KJ's bil, pekar efter min mening på att den rigtiga GM
har gjort KJ till scapegoat gjenom at placera bevis i KJ's bil etc.

Eller att blodet helt enkelt kommit dit tidigare på en naturlig väg. Säg exempelvis genom näsblod, det kan droppa en del då.
Kj är inte den som tar bort, städar ur eller bryr sig om skräp över huvud taget. Kolla bara i hans bil och hans hem...
Antagligen kan skl se om det är näsblod eller ej.
Citera
2013-07-13, 01:15
Medlem
highfives avatar
Det vi skulle behöva luska fram är vem i KJs omgivning som är mest skruvad i hans vänskapskrets. Antingen någon som KJ ser upp till eller någon som KJ kan styra över. Någon som kanske skriver dem, istället för de och dom.

Tänk om denna M*rtin N*got är den ev medbrottslingen på något sätt. Han skriver osammanhängande mellan 28/4 - 3/5 och sedan väldigt adekvat på MPS fejja den 11/5. Minns jag rätt så skrev han "Borde inte pojkvännen ha hämtat upp henne med bil?". Detta verkar logiskt nu så här i mitten av juli, men kollar ni i tråden kring 11/5 så funderade många på vilken träningsrunda hon sprungit och varför ingen sett henne efter vägen med platspåsar och läxböcker och annat.
Citera
2013-07-13, 01:17
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ahhh NU slog det mig vad jag hakade upp mig på för de senaste fingeravtryck-bevisen. Det är BULLSHIT! De har vetat om dessa fingeravtryck vääldigt länge, men väljer att släppa infon nu. Shit, tänk efter själva. Det tar 10 minuter att hitta och slå fast ett fingeravtryck.
Säg att de jobbar vääldigt långsamt, och inte har haft tid att kolla dem de första dagarna... Så säg att redan den 27-29 maj så visste de om att dessa fingeravtryck tillhörde KJ.

Vi går som en flock får och bara lyssnar på deras orkester de dirigerar helt och hållet ENBART för att behålla KJ i häktet.
Eller finns det några andra skäl egentligen till att hålla på bevis? Advokaten måste bara fatta detta och protestera vilt, gör han inte det, så är han inte värdig detta uppdrag.

1. Bilarna togs in för analys
2. Det första de ser i bakluckan är en påse
3. De skickar de på analys. Dna, fingeravtryck och blodspår.
4. De hittar vbs blod, kjs fingeravtryck.
5. De går ut med detta två månader senare som en nyhet.

Är det ok?

Nej om det är som du säger så är det för jä-ligt. Jag försöker hela tiden för mig själv vara förstående och tänka att de nog (givetvis) vet så mycket som vi inte vet. Och att de inte har tillräckliga resurser. Men nu börjar jag bli jä-ligt less på dem. Det är f-n åklagarna som medvetet har spridit desinformation, säkert mer än trollen i tråden...
Citera
2013-07-13, 01:18
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Eller att blodet helt enkelt kommit dit tidigare på en naturlig väg. Säg exempelvis genom näsblod, det kan droppa en del då.
Kj är inte den som tar bort, städar ur eller bryr sig om skräp över huvud taget. Kolla bara i hans bil och hans hem...

Dessutom kvittrades det ett antal sidor bakåt om att KJ inte låser sin bil.
Citera
2013-07-13, 01:19
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Nä, det tror inte jag heller.
Dessutom kan blodet på påsen kommit från blodfläcken som fanns i bilen redan innan.
Tycker det tar lång tid med att få fram svaren på proverna de skickar titt som tätt. Detta är ju ett fall där det brinner lite i knutarna. Jag tror inte dom har så mycket på honom som de vill att det ska framstå som.
Denna sista omhäktningen kändes lite skum, nästan som att de sparat på sitt heta "pås-bevis" för att kunna gå på semester.
Men fanns det verkligen en blodflack i bilen innan?

Ar inte detta den ENDA de hittat i bilen egentligen. Plastkassen med fingeravtryck menar jag.
Citera
2013-07-13, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Kan väl lika gärna vara att vinden låg åt olika håll den 19 jämfört med den 20e om nu jycken kan antas vara ett tillförlitligt redskap för att fastställa datum.
Eller åt samma håll om jycken gick olika rutter de olika dagarna.

För det första, låt oss inte glömma att snacket om jycken är en utsaga vars halt och överensstämmelse med verkligheten vi inte vet något om. För det andra: skulle ett ödehus med bara en lucka öppen, förvisso klent - om överhuvudtaget alls - fodrad, med förruttnelsedoft invändigt (om vi nu gör antagandet att benen som påträffades där den 20/5 hade legat där redan den 19/5 eller väsentligen tidigare) vara särskilt beroende av vindriktningen för hur doften spred sig i närområdet? Skulle inte vovve känna stanken med tydlighet oavsett vindriktning. Jag tror ju att en tämligen sluten låda som ödehuset rimligen är, med endast en lucka öppen, låt vara med massor av tunna springor, ur dofthänseende är tämligen mättad oavsett vindriktning, om ruttnande likdelar finns inuti. Hur en vovve, som den i det påstådda fallet, reagerar på den doften låter jag vara osagt.
Citera
2013-07-13, 01:23
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Uppdaterad artikel, mina fetingar http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6889565
Så om vi sprider diverse FB-teorier i media kanske de klargör ännu mer...?

Och så här citerades åklagare Bergström i NSD i går:

"– Analyssvaren visar att det finns fingeravtryck från mannen på en plastpåse som hittats i bagageutrymmet i hans bil. På påsen finns också blod från kvinnan, men det blodfyndet är inte nytt. Vi anser att analyssvaret stärker misstanken mot mannen, säger Anna Bergström, åklagare."

Hur ska människan egentligen ha det?
Senast redigerad av Spindelfrida 2013-07-13 kl. 02:16.
Citera
2013-07-13, 01:28
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
...Är det troligt att styckningen skett vid fyndplats #2? Det är så vitt jag kunnat förstå utifrån foton väldigt närbeläget en väg som jag antar är framkomlig med en vanlig bil; så från vägen vore det nog enkelt att släpa eller bära BO:s kropp, hel eller delad...

Jag tror också att det kan vara så. Om än inte exakt på fyndplats #2, så åtminstone i närheten...
Citera
2013-07-13, 01:28
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
I så fall är det ju bara för löjligt!
Reagerade likadant.
Har de inte starkare bevis kanns det mycket tunt.

Ska en garningsman domas till detta hemska brott sa hoppas jag de sitter pa mer graverande bevis.
Citera
2013-07-13, 01:30
Medlem
Citat:
Näsblod eller ej? Genom näsepitel (mikroskopiskt fynd eller annan analys?) eller? SKL kan säkert mycket, men det? Hur vanligt är det att näsblod innehåller mer än blod, t ex epitelceller? Det kan väl variera beroende på om droppar stänkt på en yta bara så där, eller om man undersöker blodet i en näsduk eller annan väv som använts för att stilla en sådan, spekulativ blödning.

Om ett sådant blodspår vore så att säga legalt, nog skulle väl näsduken eller droppen ha städats bort. I ditt spekulativa scenario kan man förvisso tänka sig att något spår stannat kvar även vid en basal städning, makroskopiskt ren yta. Eller att bloddroppar lämnats oupptäckta av den misstänkte GM eller BO.
Citera
2013-07-13, 01:33
Medlem
hovrasps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det vi skulle behöva luska fram är vem i KJs omgivning som är mest skruvad i hans vänskapskrets. Antingen någon som KJ ser upp till eller någon som KJ kan styra över. Någon som kanske skriver dem, istället för de och dom.

Tänk om denna M*rtin N*got är den ev medbrottslingen på något sätt. Han skriver osammanhängande mellan 28/4 - 3/5 och sedan väldigt adekvat på MPS fejja den 11/5. Minns jag rätt så skrev han "Borde inte pojkvännen ha hämtat upp henne med bil?". Detta verkar logiskt nu så här i mitten av juli, men kollar ni i tråden kring 11/5 så funderade många på vilken träningsrunda hon sprungit och varför ingen sett henne efter vägen med platspåsar och läxböcker och annat.

Har man koll på Pentagons fruktansvärda sida? Det kanske har lagts upp mer bilder?
Hoppas att "farbror blankaknappen" har haft lust att ta sig en titt på honom.
Han verkar i mitt tycke vara kapabel till att plantera falskaspår och gottar sig vidare i detta morbida fall.
Citera
2013-07-13, 01:36
Medlem
Citat:
Ahhh NU slog det mig vad jag hakade upp mig på för de senaste fingeravtryck-bevisen. Det är BULLSHIT! De har vetat om dessa fingeravtryck vääldigt länge, men väljer att släppa infon nu. Shit, tänk efter själva. Det tar 10 minuter att hitta och slå fast ett fingeravtryck.
Säg att de jobbar vääldigt långsamt, och inte har haft tid att kolla dem de första dagarna... Så säg att redan den 27-29 maj så visste de om att dessa fingeravtryck tillhörde KJ.

Vi går som en flock får och bara lyssnar på deras orkester de dirigerar helt och hållet ENBART för att behålla KJ i häktet.
Eller finns det några andra skäl egentligen till att hålla på bevis? Advokaten måste bara fatta detta och protestera vilt, gör han inte det, så är han inte värdig detta uppdrag.

1. Bilarna togs in för analys
2. Det första de ser i bakluckan är en påse
3. De skickar de på analys. Dna, fingeravtryck och blodspår.
4. De hittar vbs blod, kjs fingeravtryck.
5. De går ut med detta två månader senare som en nyhet.

Är det ok?
Det är OK i mina ögon. En åklagare måste spela sina kort rätt, precis som en försvarsadvokat måste. Rätten är den som beslutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in