Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-15, 18:06
  #2113
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackcreative

Polisen skulle gått ut och sagt, förlåt jag satt i bilen så du inte kom åt att spotta ordentligt, kan du spotta igen nu när jag är utanför så kanske du träffar ordentligt. Skall vi köra dig hem sedan? Kan vara jobbigt att gå hem i ditt tillstånd....

Människor som dig gör att jag får rysningar längst hela ryggraden, tack vet jag dansk polis och dansk media.

Jag har inte uttryckt mej vad jag tycker om det Isländska fallet, jag kan däremot nu säga att jag tycker den svenska polisens handlande är bra mycket grovare, än det isländska.

Fattar inte var du får att jag har släppt en åsikt om ämnet, jag bara undrar hur folk i tråden resonerar kring frågan.
Citera
2013-07-15, 18:17
  #2114
Medlem
Fogmassas avatar
Det är synd om GM (mannen) men han var relativt provokativ i början av filmen.

Att poliskvinnan ropar/skriker handlar inte om att reagera emotionellt, som vissa i tråden tolkar det. Det handlar om att skrämma till övertag. Hon måste få situationen under kontroll, innan han börjar utmana henne mer än enbart verbalt. Situationen hade kunnat urarta åt andra hållet om hon backat.

Det kanske även finns speciella direktiv kring agerande vid uttalanden som kan tolkas som terrorhot.

Jag tycker inte att poliskvinnan agerar fel. Hade en person i USA gjort ett liknande uttalande hade han kanske varit skjuten på direkten.
Citera
2013-07-15, 18:19
  #2115
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0llkalle
Hon kanske bedömde fel, men jag har svårt att se hur hon kunde agerat bättre, förutsatt att hon behövde få honom på marken snabbt.

Om polisen behöver ta till hund och batong varenda gång fyllon inte lyssnar så skulle akuterna svämmas över och hälften av alla vårdplatser tas upp av misshandlade festare, troligtvis ett par dödsfall också.

Poliser som måste misshandla sig till lydnad i varenda situation bör söka sig till annat yrke eller tvingas
Citera
2013-07-15, 18:21
  #2116
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogmassa
Jag tycker inte att poliskvinnan agerar fel. Hade en person i USA gjort ett liknande uttalande hade han kanske varit skjuten på direkten.

Och i saudiarabien hade du blivit fängslad bara för att du drack alkohol, sluta göra efterblivna jämförelser
Citera
2013-07-15, 18:25
  #2117
Medlem
Fogmassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Och i saudiarabien hade du blivit fängslad bara för att du drack alkohol, sluta göra efterblivna jämförelser

Det svenska samhället och det amerikanska har betydligt fler likheter än det svenska och det saudiarabiska samhället. T ex förfarande kring terrorhot. Vi vill knappast ha självmordsbombare här.
Citera
2013-07-15, 18:27
  #2118
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogmassa
Det svenska samhället och det amerikanska har betydligt fler likheter än det svenska och det saudiarabiska samhället. T ex förfarande kring terrorhot. Vi vill knappast ha självmordsbombare här.

Nej det har vi inte, sluta hitta på.

Jämför sverige med Norge så är du närmare sanningen.
Citera
2013-07-15, 18:27
  #2119
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffswe
Skit i hund eller hundar det är väll själva situationen med poliskvinnan som är intressant.
Låter som min pappa är starkare än din man gjorde i sandlådan vid 6 års ålder.


Är du på riktigt? Hunden är ju en tredjedel av storyn. Vem fan bryr sig om en snuthora som inte kan föra sig. Eller en full, dryg jävla norrlänning som är ute långt efter läggdags. Du är ju lika blåst som resten av FB-mobben här som tror att det här är något "speciellt" med polisvåld bara för att det är nyhetstorka.

Vakna
__________________
Senast redigerad av herrcarlsson 2013-07-15 kl. 18:32.
Citera
2013-07-15, 18:29
  #2120
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogmassa
Det svenska samhället och det amerikanska har betydligt fler likheter än det svenska och det saudiarabiska samhället. T ex förfarande kring terrorhot. Vi vill knappast ha självmordsbombare här.
Du menar att saudi vill ha självmordsbombare?
Citera
2013-07-15, 18:35
  #2121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogmassa
Det är synd om GM (mannen) men han var relativt provokativ i början av filmen.

Att poliskvinnan ropar/skriker handlar inte om att reagera emotionellt, som vissa i tråden tolkar det. Det handlar om att skrämma till övertag. Hon måste få situationen under kontroll, innan han börjar utmana henne mer än enbart verbalt. Situationen hade kunnat urarta åt andra hållet om hon backat.

Det kanske även finns speciella direktiv kring agerande vid uttalanden som kan tolkas som terrorhot.

Jag tycker inte att poliskvinnan agerar fel. Hade en person i USA gjort ett liknande uttalande hade han kanske varit skjuten på direkten.
Detta är ej USA, där är polisen helt körda i huvudet också. Dom skiter fullständigt i mänskliga rättigheter och skjuter ungefär som cowboys.
Du tycker alltså polisen bör vara lite så? Emot en full person som javisst kanske är lite full men han utgör inget hot.
Han är ju dock en vanlig människa och hon skall vara en polis som bör vara utbildad i typ 5år eller något. Ska inte hon kunna hantera en sådan situation som denna utan att bussa både hunden och batongen på han? Hon överreagerade inte lite, det där var grov misshandel av den grövre graden.
Citera
2013-07-15, 18:38
  #2122
Medlem
Economicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZnO2
DN: Brottsmisstänkt polis får jobba kvar

http://www.dn.se/sthlm/brottsmisstan...ar-jobba-kvar/


Jesus... nu är jag absolut ingen poliskramare, men detta är ju sanslöst.

Ok, jag ger mig nu känner jag. Utfallet av detta är att vi hade helt fel, och att de hade helt rätt.

Må väl.
Citera
2013-07-15, 18:42
  #2123
Medlem
B0llkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megagraphitti
Detta är ej USA, där är polisen helt körda i huvudet också. Dom skiter fullständigt i mänskliga rättigheter och skjuter ungefär som cowboys.

Vad sägs om det här: http://rt.com/usa/indiana-shooting-law-state-591/

Citat:
Hold onto your holsters, folks: shooting a cop dead is now legal in the state of Indiana.
Governor Mitch Daniels, a Republican, has authorized changes to a 2006 legislation that legalizes the use of deadly force on a public servant — including an officer of the law — in cases of “unlawful intrusion.”

Citat:
Ursprungligen postat av megagraphitti
Emot en full person som javisst kanske är lite full men han utgör inget hot.

Lätt att sitta å säga bakom en dataskärm.
Citera
2013-07-15, 18:51
  #2124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Om polisen behöver ta till hund och batong varenda gång fyllon inte lyssnar så skulle akuterna svämmas över och hälften av alla vårdplatser tas upp av misshandlade festare, troligtvis ett par dödsfall också.

Poliser som måste misshandla sig till lydnad i varenda situation bör söka sig till annat yrke eller tvingas

Detta hade inte diskuterat och varit ett problem om:

1. Polisen hade varit en man med minimumkraven 180 cm lång 95 pannor muskler.
2. Polisen hade haft en riktig hund och inte en jävla liten råtta till Malle som låter som en trasig vuvuzela när de skäller.

Så för slippa sånt här i framtiden skall polisen:

1. Anställa poliser som ingen käftar emot.
2. Skaffa riktiga hundar som inte bara ger stilpoäng utan är krokodiler i koppel.

Svårare än så är det inte få en fungerande polisorganisation. Slutdiskuterat!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback