Citat:
Ursprungligen postat av
hoboken
Jag är antagen med villkor till en fortsättningskurs i företagsekonomi med 1-30 hp i FEK som behörighetskrav. Jag har två omtentor i augusti, vilket jag inte alls tänkte på när jag sökte. Jag valde därför inget i andra hand. Om jag skulle misslyckas med någon av tentorna, står jag då utan utbildning?
Ibland blir jag trött på mig själv...

Hmm, sitter i
nästan samma sits då jag också har två omtentor i Fek I i augusti. Dock är kravet för att registrera sig till höstens kurser på min skola (SU) endast 15hp from Fek I. De skriver även såhär om man inte skulle komma upp i 15hp innan terminstarten: "Läser du behörighetsgivande utbildning kan du bli villkorligt antagen, vilket betyder att du ska visa upp behörigheten vid registreringen på institutionen.
Väntar du då på resultat från en tentamen får du ytterligare ca två veckor på dig att visa din behörighet, detta gäller dock inte sommarterminen där resultatet måste vara klart direkt vid kursstarten.
Så även om kravet på din skola är 30hp så kanske de kan vänta på resultaten från dina omtentor. Ta reda på vad som gäller.