2013-07-12, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
jag tror mer på att AJ tillkallat DB, endast. FH har blivit involverad på sista delen, när AJ+DB insåg att de måste bränna bilen. Därav bryter FH ihop i rätten mm, han var bara en utnyttjad bricka i spelet. Dock är han ingen korgosse som någon försökt få det till, inte DB heller. Korgossar har vanliga jobb, slår inte tjejer o heilar inte.
Det kanske är så enkelt att de ringde FH från brandplatsen: "Kom och hämta oss".
Citera
2013-07-12, 22:26
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, som sagt, de är Mensa hangarounds. De gör inget avancerat. Jag försöker tänka logistiskt. GM dödar Ida och vill gömma liket. Han vill inte använda telefonen, så den spåras. Han tar det fortskaffningsmedel han har till förfogande och kör till sin kompis DB. De kallar på FH och tar DB:s Volvo till Idas bostad. Där lastar de in kroppen i bilen för att gömma den någonstans. De kör tillbaka till DB:s bostad, men de kör inga stora vägar med sin last. De är vana att ta smygvägar efter att ha kört hem från Trollhättan förut, utan att vilka stöta på poliser.

Jag har nämnt Kabelvägen förut. Idag har jag erfarit att den är inte framkomlig i hela sin längd längre, så jag har hittat en annan väg. http://goo.gl/maps/FZfij Utefter den vägen dumpar de kroppen, så undangömt som möjligt. Smiter in på en skogsväg troligen, kanske in till dammen i vildsvinsinhägnaden. Men de vill bli av med kroppen innan de kommer upp på 47:an. Därefter kör de upp på Hunneberg, och eldar upp bilen. Därefter kvarstår bara en uppfriskande promenad hem till DB, där GM har sitt fortskaffningsmedel.

Exakt denna väg är jag åxå inne på! Dessutom har han kompisar i frambo.

Du behöver inte köra genom Grästorp- stäng vid tengene plan!
Vi borde få dit Mp !
Citera
2013-07-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag stödjer denna tes och jag tror det kan finnas vittnesuppgifter också på vem som har varit var. Jag tror dock inte på promenad hem, dessa gossar har fysik badboll och flämtar om de måste gå till en brevlåda 15m bort.

Frågan är om de väljer vattendrag eller ödehus eller typ brant/stup att dumpa kroppen i. Hur har de tänkt? Vem av dem kom på ett "bra ställe" att gömma liket i? Hur visste han om det stället?
Anser detta om dåligt flås är fel pga att jag vet personligen att detta är en oerhört aktiv kille. Långa promenader på ett par mil är inget problem för A.J
Citera
2013-07-12, 22:29
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Det kanske är så enkelt att de ringde FH från brandplatsen: "Kom och hämta oss".
Precis så tror jag det är, de insåg att de måste bränna bilen och vill ha skjuts hem. Jag tror att FH är den som är minst involverad, men blir indragen och också är den som mår mest dåligt över detta då han egentligen inte hade något med det hela att göra.
Citera
2013-07-12, 22:29
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Anser detta om dåligt flås är fel pga att jag vet personligen att detta är en oerhört aktiv kille. Långa promenader på ett par mil är inget problem för A.J

Långa promenader som en halv mil mitt i natten i banad eller obanad terräng?
Citera
2013-07-12, 22:31
Medlem
SparkMans avatar
Har det kommit fram något nytt idag? Ser att diskussionerna med släp och kista verkar vara borta. Är det alltså bekräftat att kistan finns kvar i DBs ägor eftersom det är släppt?
Citera
2013-07-12, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945

Vi borde få dit Mp !

Ja den där dammen är för bra för att vara sann, djup & med kräftor.
Kräftor äter allt, tom. varandra om det kniper...
Det där är tydligen en kräftdamm som är ganska djup.

Den uppfyller kriterierna:

- ingen insyn
- ligger inte vid bilbrännarplatsen
- MGM känner väl till den (hundpromenader)
- kräftor di äter allt (har inga problem med ens att äta varandra)
- ligger mycket nära småvägarna mellan Thn & bilbrännarplatsen

MPS och polisen borde få sig ett tips.
Citera
2013-07-12, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Vi borde få dit Mp !
Perfa! Nu går vägen precis bredvid dammen. http://goo.gl/maps/FZfij Vi har hittat Ida! Hoppas jag.
Citera
2013-07-12, 22:38
Medlem
storbondens avatar
Citat:

Vi borde få dit Mp !

Tänkbara dumpningsställen i Frambo, då? Vid bygdegården någonstans?

Vad är det för damm ni snackar om i Frambo?
Citera
2013-07-12, 22:42
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
De kan ha lämnat ett fordon i närheten av brandplatsen på väg till Ida.
Stämmer det kan det t.o.m varit Volvon som ställdes där då den hade bruksförbud. Det skulle i så fall betytt att den inte hade synts till vid brottsplatsen, och var således inte eftersökt om brottet uppdagats. Då är den inte heller kopplad till brottet, och kan efter avslutad dumpning eldas upp som traditionell bilstöld, där "tjuvarna" röjer sina spår.
Men i detta scenariot finns i så fall "den andra" bilen kvar, kanske utan matta bagageutrymmet?
Men visste de vad de skulle köra lägger man ju ändå in plast, eller plastsäckar?
Citera
Medlem
Jösses vad jag känner att tidpunkt är viktigt just nu Kan vi få bevis på att det verkligen varit ett tidningsbud i trappen utan att se blod vid 06.00 ca så är iaf jag övertygad att B.O ligger kvar i THN
pga av dagsljus och rädsla att någon efterlyser G.M
Citera
Medlem
Citat:
Perfa! Nu går vägen precis bredvid dammen. http://goo.gl/maps/FZfij Vi har hittat Ida! Hoppas jag.

Följer tråden intensivt, detta kan vara något helt klart! Någon som tipsat polisen om platsen ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in