2013-07-12, 22:08
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Är det bekräftat? Han jobbade ju!

Han jobbade inte alls. Det var krokodilen som har pratat strunt hela kvällen!

Edit: en-krokodil
Senast redigerad av Frozze 2013-07-12 kl. 22:12.
Citera
2013-07-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Är det bekräftat? Han jobbade ju!

Från en säker källa. Bussen flytta han någon dag efter hennes försvinnande.
Citera
2013-07-12, 22:11
Medlem
JoeNameiths avatar
Appropå en-krokodil

Tog ett tag att logga in, glömt lösen.

Vad är en kriminell? Enl SAO, en peson ”som ägnar sig åt olagliga handlingar”.
Med 17 pkt i belastningsregistret, varav troligtvis mindre än 10 % beivrats, (bortsett från felparkeringar, fortkörningar o liknande som inte kommer in i belastningsregistret) måste väl ändå DB anses vara kriminell. Om fyllekörningar o dyl inte ska räknas enl ”en-krokodil” säger det väl mer om signaturen än om oss som anser att ett visst beteende är kriminellt. Som en del på tråden antytt, är nog signaturens källor snarare ett sätt att omskriva egna uppfattningar.
Är ”krokodil-en” möjligen själv inblandad? Skulle isf bekräfta någon form av ”freudianskt betende”.
Fn tycks det mesta vara möjligt och inga dörrar bör stängas.
Citera
2013-07-12, 22:12
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Mina vibbar säger samma sak om D.B. Men han har en vän han är dumlojal mot tyvärr
Exakt! Och det tycker jag inte att man kan klandra honom för. Det verkar som att i princip alla i hans familj har avlidit och det verkar som att det i största allmänhet har varit mycket problematik i hans och hans anhörigas liv. Tro fan att han finner starka band hos sina vänner, liksom. Jag är helt övertygad om att han ser sina vänner som sin familj. Dessutom har AJ (enligt hur jag tolkar Facebookinläggen) varit skitschysst mot DB och det finns säkert massor därtill som vi andra inte vet någonting om. Därför tror jag att DB ser det som en självklarhet att han ska hjälpa AJ nu när det har blivit kaotiskt. Så jag ser alltså inget fel i DB's agerande som sådant, då jag misstänker att DB agerar för vänskapens skull och det starka band han känner att han har med AJ.

Nu är detta vilda spekulationer och gissningar, men visst låter det som någonting som skulle kunna stämma?
Citera
2013-07-12, 22:14
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, som sagt, de är Mensa hangarounds. De gör inget avancerat. Jag försöker tänka logistiskt. GM dödar Ida och vill gömma liket. Han vill inte använda telefonen, så den spåras. Han tar det fortskaffningsmedel han har till förfogande och kör till sin kompis DB. De kallar på FH och tar DB:s Volvo till Idas bostad. Där lastar de in kroppen i bilen för att gömma den någonstans. De kör tillbaka till DB:s bostad, men de kör inga stora vägar med sin last. De är vana att ta smygvägar efter att ha kört hem från Trollhättan förut, utan att vilka stöta på poliser.

Jag har nämnt Kabelvägen förut. Idag har jag erfarit att den är inte framkomlig i hela sin längd längre, så jag har hittat en annan väg. http://goo.gl/maps/FZfij Utefter den vägen dumpar de kroppen, så undangömt som möjligt. Smiter in på en skogsväg troligen, kanske in till dammen i vildsvinsinhägnaden. Men de vill bli av med kroppen innan de kommer upp på 47:an. Därefter kör de upp på Hunneberg, och eldar upp bilen. Därefter kvarstår bara en uppfriskande promenad hem till DB, där GM har sitt fortskaffningsmedel.

Jag stödjer denna tes och jag tror det kan finnas vittnesuppgifter också på vem som har varit var. Jag tror dock inte på promenad hem, dessa gossar har fysik badboll och flämtar om de måste gå till en brevlåda 15m bort.

Frågan är om de väljer vattendrag eller ödehus eller typ brant/stup att dumpa kroppen i. Hur har de tänkt? Vem av dem kom på ett "bra ställe" att gömma liket i? Hur visste han om det stället?
Citera
2013-07-12, 22:17
Medlem
Novisa79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Inte jag heller tyvärr, ingen aning om vad det är. Någon av ortsbefolkningen får svara.

Tror de är Skanska som har ngt stenbrott där.
Citera
2013-07-12, 22:21
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supernatural48
Från en säker källa. Bussen flytta han någon dag efter hennes försvinnande.
Kan den stått i vägen för att något eventuellt fordon, eller annat, som skulle ut och åka framåt natten, och att han inte ville hålla på och baxa med bussen mitt i natten?
Eller hade han redan anmält bilen stulen, och skulle överdriva sitt "alibi" med att flytta sina andra fordon p.g.a stöldrisken. Men det är för korkat att han skulle ställa dom på en obebodd gård
Allt kan ju vara för att förvilla att han ställde Chevan hos hans arbetsgivare?
Eller flyttades inte de samtidigt?
Citera
2013-07-12, 22:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag stödjer denna tes och jag tror det kan finnas vittnesuppgifter också på vem som har varit var. Jag tror dock inte på promenad hem, dessa gossar har fysik badboll och flämtar om de måste gå till en brevlåda 15m bort.

Frågan är om de väljer vattendrag eller ödehus eller typ brant/stup att dumpa kroppen i. Hur har de tänkt? Vem av dem kom på ett "bra ställe" att gömma liket i? Hur visste han om det stället?
De kan ha lämnat ett fordon i närheten av brandplatsen på väg till Ida.
Citera
2013-07-12, 22:24
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:

jag tror mer på att AJ tillkallat DB, endast. FH har blivit involverad på sista delen, när AJ+DB insåg att de måste bränna bilen. Därav bryter FH ihop i rätten mm, han var bara en utnyttjad bricka i spelet. Dock är han ingen korgosse som någon försökt få det till, inte DB heller. Korgossar har vanliga jobb, slår inte tjejer o heilar inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan den stått i vägen för att något eventuellt fordon, eller annat, som skulle ut och åka framåt natten, och att han inte ville hålla på och baxa med bussen mitt i natten?
Eller hade han redan anmält bilen stulen, och skulle överdriva sitt "alibi" med att flytta sina andra fordon p.g.a stöldrisken. Men det är för korkat att han skulle ställa dom på en obebodd gård
Allt kan ju vara för att förvilla att han ställde Chevan hos hans arbetsgivare?
Eller flyttades inte de samtidigt?

Svårt att säga varför han flytta bussen. Men det var iallafall efter att bilen anmäldes stulen.
För att vara exakt så var de FH som körde bussen till sin gård i sällskap med DB.
Citera
Bannlyst
Citat:

De kan hämtat ett fordon på väg till brandplatsen.
Citera
2013-07-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeNameith
Appropå en-krokodil

Tog ett tag att logga in, glömt lösen.

Vad är en kriminell? Enl SAO, en peson ”som ägnar sig åt olagliga handlingar”.
Med 17 pkt i belastningsregistret, varav troligtvis mindre än 10 % beivrats, (bortsett från felparkeringar, fortkörningar o liknande som inte kommer in i belastningsregistret) måste väl ändå DB anses vara kriminell. Om fyllekörningar o dyl inte ska räknas enl ”en-krokodil” säger det väl mer om signaturen än om oss som anser att ett visst beteende är kriminellt. Som en del på tråden antytt, är nog signaturens källor snarare ett sätt att omskriva egna uppfattningar.
Är ”krokodil-en” möjligen själv inblandad? Skulle isf bekräfta någon form av ”freudianskt betende”.
Fn tycks det mesta vara möjligt och inga dörrar bör stängas.

Det är krokodilens abetskamrat som tydligen är betuttad DB.
Hon verkade diktera vad han skrev och han var betuttad i henne. Så det var ett Hm Hm drama i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in